Caroserie break. Panamera. Motor V8 Hibrid. 3,4 secunde
pana la 100 km/h , consum mediu de 3 litri/10 si 49 km autonomie in
regim full electric.
Cam asta ar fi caracterizarea pe scurt a celui mai impresionant break pe care banii il pot cumpara la ora actuala .
Sport Turismo este mai mult decat un break obisnuit , iar asta se vede in primul rand atunci cand privim exteriorul masinii. Un exterior care iti place sau nu , fara cale de mijloc. Prin definitie , un break este o masina practica , ce nu pune accentul pe frumusete , insa Panamera Sport Turismo reuseste cumva sa nu fie o ratusca urata, chiar daca se foloseste de o caroserie nefireasca pentru un Porsche. Cei carora nu le surade ideea unui tourer, pot alege oricand varianta de caroserie coupe, cea cu care ne-a obisnuit pana acum Panamera. Insa , din cand in cand, merita sa iesim din obisnuit, iar Porsche si-a dat seama ca din ce in ce mai multi clienti vor acest lucru.
Dintre toate variantele de motorizare, cea mai interesanta este varful de gama, si anume Turbo S E-Hybrid, denumire ce se traduce printr-un V8 de 4.0 litri si 550 cai , ce lucreaza in paralel cu un motor electric de 100 kw . Puterea combinata a ansamblului se ridica la 680 de cai si poate propulsa excentricul break in doar 3,4 secunde pana la 100km/h, viteza maxima fiind 310 km/h. Toate acestea, cu un consum mediu de doar 3 litri/100 km. In cazul in care piciorul insista sa ramana mult timp pe pedala de acceleratie, consumul de 3 litri/100 km se va transforma in 20 litri/100 km sau chiar mai mult, lucru absolut normal avand in vedere puterea oferita. Haideti sa fim sinceri, cu 680 cai sub capota, cati dintre noi ar merge in regim full electric ?
De mentionat faptul ca Panamera Turbo S E-Hybrid porneste mereu de pe loc in modul electric, facand trecerea la V8-ul pe benzina doar atunci cand acceleratia este calcata mai tare. Tehnologia de varf si priceperea inginerilor germani a facut ca acest model sa fie incadrat in clasa A+ de eficienta energetica. Inca incerc sa ma trezesc: 680 de cai, V8 benzina si clasa A+ de eficienta ? E ceva ce doar nemtii puteau obtine ? Era sa uit , motorul elimina doar 69 grame de co2 la fiecare km.
Sa fie oare cea mai practica si eficienta masina cu 680 cai ?
Daca ne uitam si la volumul portbagajului, putem spune ca da, este o masina practica : 425 litri si 1295 litri cu banchetele lasate.
Ce se afla insa dincolo de ceea ce putem vedea la exterior sau la interior ? In primul rand, sasiul Porsche 4D ce functioneaza pe baza unei retele centralizate ce analizeaza acceleratia masinii pe 3 axe si anume axa longitudinala, verticala si laterala, pentru a putea adapta intr-o fractiune de secunda raspunsul directiei si al suspensiei, in functie de conditiile de drum.
In al doilea rand, pe acest model, Porsche a combinat sistemul PDCC (controlul dinamic al sasiului) cu PTV Plus (Porsche Torque Vectoring) , rezultatul fiind controlul electronic al diferentialului spate ce permite distribuirea cuplului catre rotile spate , rezultand un raspuns agil resimtit in momentul in care se conduce sportiv.
Pentru ca o asemenea putere trebuie tinuta si pe loc, Porsche ofera standard pentru Turbo S sistemul de franare cu discuri ceramice , oferit optional pentru celalalte variante contra unei sume ce se apropie de 10.000 euro.
La interior gasim acelasi sistem de infotaiment disponibil pe toata gama Panamera , cu un ecran central de 12,3 inch de pe care pot fi accesate absolut toate functiile masinii. Pe consola centrala observam ca doar butoanele pentru reglajele temperaturii , butonul de avarie , cel de volum si butonul pentru frana de parcare au ramas fizice, restul comenzilor fiind cu touch. Finisajele sunt impecabile, la cel mai inalt nivel de calitate si reflecta in fiecare centimetru de material pretul cerut pentru acest model.
Cat despre sistemul audio, standard sunt oferiti 710 Watti setati de catre tehnicienii de la BOSE, optional fiind oferit sistemul Burmester High End , cu o putere totala de 1455 watti.
In concluzie , pentru cei 188.000 euro , Porsche ofera multe dotari in standard, ramanand totusi cateva optionale ce pot face pretul sa sara dincolo de 200.000 euro. Limita e reprezentata doar de contul fiecaruia .