Cel mai nou reprezentant al gamei de lux din industria automobilistica, noul Audi A8, a venit parca sa dea o lectie de tehnologie concurentei. Nu spunem faptul ca seria 7, S-Class, Lexus LS, sau alte modele nu sunt dotate corespunzator, insa cei de la Audi pur si simplu duc termenul de lux in viitor.
Cu un design angular, ce anunta o evolutie si nu o revolutie, noua nava amiral a celor de la Audi ramane in continuare genul de limuzina care nu vrea sa atraga atentia, chiar daca farurile dispun de tehnologie laser, iar stopurile sunt OLED. Totodata, noul model este prima masina construita special pentru a fi adaptata in timp condusului autonom. Treptat , Audi va lansa update-uri de software care vor face pasul catre condusul autonom. Pana la aceste update-uri, o camera cu mai multe fascicule laser va scana drumul , iar masina va "invata" cum sa faca fata diferitelor situatii. In momentul in care condusul autonom va fi disponibil , noul Audi A8 va putea sa se conduca singur doar in conditiile in care viteza va ramane sub 37 mile pe ora . Interesante vor fi parcarile sau modul in care masina va fi introdusa sau scoasa din garaj, toate aceste manevre putand fi facute cu ajutorul unei aplicatii instalate pe smartphone. A mers oare Audi prea departe ? Ramane de vazut.
Daca la exterior vorbim de evolutie, la interior avem parte de o adevarata revolutie. Multitudinea de butoane pe care o regaseam la vechiul model, a disparut, locul fiind luat de touchscreen-uri care ofera feedback tactil si sonor, pentru a fi siguri ca introducem comenzile corecte. Sistemul multimedia al noului A8 se bazeaza in mod special pe comenzi vocale, insa majoritatea functiilor pot fi activate direct de pe volan. Climatizarea este de acum controlata de pe un touchscreen aflat la baza consolei centrale si poate memora si invata preferintele celor din masina in materie de clima. Audi ne spune faptul ca exista 41 de sisteme de asistenta pentru sofer, iar sistemul multimedia poate memora 6 profile diferite de utilizator, cu peste 400 de functii diferite. Ca si la modelele precedente , poate fi comandat un sistem audio semnat Bang & Olufsen , noutatea fiind ca acum sunetul 3D ajunge si la locurile de spate. Tot pentru locurile din spate avem parte de o noutate in clasa de lux, si anume masajul pentru talpi. Cum functioneaza ? Pasagerul isi intinde picioarele pana pe spatarul scaunului din dreapta fata si se lasa masat de noul sistem oferit de Audi. De mentionat si faptul ca iluminatul la interior poarta acum semnatura Matrix LED, ceea ce se traduce printr-o iluminare uniforma a habitaclului. Prin renuntarea la cat mai multe butoane fizice, Audi a dorit sa creeze o senzatie cat mai pronuntata de spatiu si libertate.
La capitolul motorizari , noul Audi pastreaza cifrele cu care ne-am obisnuit : V6 la baza gamei si W12 pentru varianta de top. Pentru cei care cauta un diesel puternic, va fi disponibil un V8 de 4.0 litri si 435 cai . Nici iubitorii motoarelor pe benzina nu au fost uitati, fiind disponibile 3 variante : un 3.0 TFSI ce ofera 340 cai , un 4.0 TFSI cu 460 cai si faimosul W12 ce pune la bataie 585 cai.
In viitorul apropiat va fi disponibila si varianta hybrida A8 e-tron , cu o putere totala de 449 cai si o autonomie de 50 km in regim full electric. Pentru modelul hybrid, incarcarea prin inductie va fi oferita standard.
Suspensia noului A8 este una inteligenta , ce se bazeaza pe o multitudine de senzori si camere , menite sa "citeasca" drumul din fata masinii, pentru a se adapta oricaror suprafete de rulare in cateva secunde.
In Germania, pretul de pornire pentru noul A8 pleaca de la 90.600 euro si de la 94.100 euro pentru A8 Long. Noua limuzina este asteptata in Romania spre finalul anului 2017.
CLICK pe fiecare poza pentru marire