Una dintre cele mai citate expresii din patristica timpurie este ὁ λόγος σὰρξ ἐγένετο, Ioan 1:14.
De-a lungul istoriei gîndirii creștine, au existat ezitări asupra terminologiei cristologice referitoare la evenimentul Nașterii Mîntuitorului, Crăciunul.
Să spunem încarnare? El Și-a asumat sarx-ul, carnea noastră, vizibilul, partea materială, dar, în conformitate cu unele erezii cristologice, nu Își va fi asumat și partea lăuntrică a omului, sufletul. Sufletul, în concepția unor ereziarhi va fi fost înlocuit de Logos. Chiar termenul de Crăciun pare a fi legat de conceptul timpuriu de încarnare (Christos ensarkikos). Domnul profesor Traian Diaconescu propune o etimologie interesantă pentru termenul Crăciun, ca metateză de la Carnatio – incarnatio (încarnare) în Diaconescu, Traian, Motivaţia semantică a cuvântului românesc Crăciun «Noël», Studiu asupra terminologiei cr...