Jumătate dintre români spun că acordă mai multă atenție reducerilor și promoțiilor față de anul trecut. Această tendință se regăsește și la nivel european, unde peste 90% dintre consumatori consideră că promoțiile au un rol important în decizia de cumpărare, conform unei analize Shopfully.
Similar cu alți europeni, românii aleg să-și limiteze cheltuielile în special în categorii precum mobilă (48%), electronice (42%) și haine (36%). Pentru majoritatea românilor, alimentele și băuturile rămân o categorie esențială, în condițiile în care doar 18% iau în calcul să reducă bugetul alocat acestor produse.
Interesant este că 82% dintre europeni, inclusiv românii, își fac cercetările online înainte de a merge într-un magazin fizic – un comportament ROPO (Research Online, Purchase Offline) tot mai răspândit.
Mai mult, românii (62%) și spaniolii (59%) sunt printre cei mai dispuși să ofere informații despre preferințele lor de cumpărare retailerilor și brandurilor, în schimbul unor recomandări sau mesaje personalizate. În plus, 62% dintre români ar fi dispuși să ofere informații pentru a primi mesaje publicitare mai relevante.
Utilizarea tehnologiei în procesul de cumpărare rămâne relativ scăzută, dar 14% dintre români spun că sunt dispuși să încerce funcționalități precum asistenți virtuali, self-checkout sau virtual try-ons. Bariera principală nu este lipsa tehnologiei, ci neînțelegerea beneficiilor – 31% nu văd cum i-ar putea ajuta aceste instrumente.
CITEȘTE ȘI | AutoEco.ro se extinde în offline și deschide al
treilea magazin în București
Articolul Jumătate dintre români acordă mai multă atenție
reducerilor și promoțiilor când cumpără online a fost publicat
prima dată în Money Buzz! • Știri Economice, Știri Financiare,
Știri Business