In acest articol vorbim despre liste in SharePoint, ce sunt ele mai exact si cateva motive (5 mai exact) pentru care ar trebui sa le iei in calcul in detrimentul unui tabel in Excel. Avand in vedere ca asta vine de la un trainer de Excel, poate e ceva interesant acolo.
De ce sa folosesti o lista in SharePoint?
Am facut si un video, era incarcat pe YouTube de o luna, abia acum am reusit sa imi fac timp sa ii scriu si o descriere. Record de timp in care am lasat un video la dospit.
Daca pare interesant SharePoint, sa stii ca gandim la fel. Vezi in acest curs online mai multe detalii despre ceea ce poate sa iti ofere, dar si cum poti sa il customizezi.
Dar totusi, ce e SharePoint?
Raspunsul meu pe scurt este ca e o platforma de colabotare, peste care poti adauga fisiere, liste dar si pagini. Un raspuns mai oficial mai jos:
SharePoint is a web-based collaborative platform developed by Microsoft, launched in 2001. It is primarily used for web application development and content management, providing powerful tools for organizing content, collaborating, and managing information in a structured way
Am lasat in EN, parca nu aveam chef de tradus azi.
Lista in SharePoint?
In cazul in care te intrebi ce este o lista in SharePoint, raspunsul meu e simplu, un fel de baza de date online unde poti stoca atat informatii cat si fisiere. Un fel de tabel Excel online care are cateva „superputeri” mai interesante.
Daca la un moment dat se puteau crea doar in cadrul unui site in SharePoint, acum ele se pot crea si separat in cadrul aplicatiei MS Lists din Microsoft 365.
5 motive pentru care sa folosesti liste
Daca nu ai vazut inca video-uri sper ca lista de mai jos te va motiva sa arunci un ochi peste. Am putut mult mai bine sa iti arat acolo decat pot sa scriu aici:
- Atasamente la o lista: da, in SP poti atasa unul sau mai multe fisiere la un rand dintr-o lista.
- View-uri: putem vedea datele in format tabelar, calendar sau board, cum preferi.
- Persmisiuni: setezi tu cine poate adauga date, cine poate modifica structura, etc.
- Aprobari: SharePoint are notiunea de aprobare a unui rand intr-o lista, poti seta ca unele persoane sa adauge date iar altele sa aprobe.
- Metadate: Vezi cine a adaugat fiecare rand, cine l-a modificat, vezi istoric, etc.
Vrei sa inveti mai multe despre SharePoint?
Vezi mai jos cateva resurse extra:
- Curs online SharePoint
- Ce e SharePoint