Nu știu alții cum sunt, dar eu după audiția albumului de debut
al celor de la Omelette mi-am adus aminte de Capital Cities. Duo-ul
acela din Los Angeles care au cântat printre altele și la
festivalul Exit de la Novi Sad și care ne-au încântat cu
nemuritorul Safe and Sound sau cu șarmanta piesă care poartă titlul
de I sold my bed but not my stereo. Dacă e să dăm crezare
declarațiilor artiștilor, proiectul bucureștean Omelette a pornit
dintr-o joacă, dintr-o nevoie de a nu se lua atât de mult în serios
și de „a face ceva simplu, direct și diferit de ce făcuseserăm cu
Jazzadezz“. Dez la voce, Alin Zăbrăuțeanu la sintetizatoare și la
pupitrul de producător și Vali Chincișan la animație și vizuale
reușesc cu acest debut să readucă noțiunea de „distracție“ fără a
apela la tertipuri banale. Desigur, muzica synthpop care la prima
vedere îți amintește de glorioșii ani 80 este omniprezentă în multe
dintre creațiile unor artiști pop d-afară și chiar dacă nu aduce
nimic nou, muzica Omelette te face să te încarci cu energie
pozitivă.
Încă din primele secunde ale piese care deschiude albumul
„With a rose with a fire“, feeling-ul te duce undeva în zona
celebrei Happy People a celor de la Yazoo. Vocea ușor misterioasă
și plină de efecte a solistei Dez se mulează perfect pe un schelet
instrumental de bun gust, iar „We can fly“ duce lucrurile într-o
zonă și mai melodică, sound-urile aducând nițel a Rufus, de această
dată vocea fiind mult mai pregnantă. Dincolo de beat-uri piesa îți
induce un puternic feeling Dolores O'Riordan, grație inflexiunilor
solistei. Hello pornește cu un iz de Human League și nu reușește să
se ridice la înălțimea primelor două track-uri, dar lucrurile se
echilibrează rapid cu „Kissing“, una din perlele formației. Pe
lângă inevitabilele paralele cu synthpop-ul anilor 80, melodia are
și un aer de Austra sau Trust, liniile de synth din refren find pur
și simplu dement de reușite. Trupa reușește să pătrundă nițel și în
zona italo – disco a celor de la Twins, Koto sau Den Haag cu
melodia „Oh baby“, iar „Sadie“ se păstrează în zona track-urilor
drăguțele. Luna și Nikita rămân în zona italo – disco în care
odinioară Boytronic făceau furori, iar una din surprizele discului
este fără îndoială instrumentala „Felix“. Cu siguranță că dacă pe
acest disc existau mai multe experiemnte de acest gen, albumul avea
și mai mult șarm. Piu Piu completează lista pieselor cu cojones din
acest disc, iar „Be kind for real“ încheie cu brio acest debut al
bucureștenilor. Ultima piesă inclusă aici, versiunea Flora a piesei
care dă titlul albumului este un bonus interesant.
Omelette se înscrie în rândul formațiilor românești care și-au
propus să umple un gol în industria de profil. E vorba desgur de
synth – pop, o felie la care România nu a excelat niciodată.
Dincolo de caracterizări stilistice sau „verigi lipsă din muzica
românească actuală“, piesele celor de la Omelette sunt voioase, cu
șarm și bun gust. Categoric, la capitolul instrumentație Omelette
mai are ceva de „învățat“, dar idea este corectă iar discul e
happy. Lucruri care nu au cum să te facă să nu zici...tot așa mai
departe!