Cifra de afaceri a companiilor din piața de ceasuri și bijuterii din România a crescut cu 6% față de 2022 și a fost cu 187% mai mare decât în 2014, până la nivelul record de 2,8 miliarde de lei în 2023 și peste 3 miliarde de lei în 2024, potrivit datelor de la Ministerul Finanțelor analizate de KeysFin.
Un număr record, de 1.750 companii activauîn piața locală de ceasuri și bijuterii, cu 8% mai multe decât în 2022 și cu 39% peste nivelul din 2014. Pe sub-segmente, 30% dintre acestea au declarat ca principal domeniu de activitate la Ministerul de Finanțe producția de bijuterii, însă au generat doar 11% din cifra de afaceri și 10% din rezultatul net al pieței în 2023.
Cine sunt principalii jucători din această piață
B & B COLLECTION SRL (companie cu capital 100% local care administrează pe lângă brandul propriu, Splend’or, Kultho și Be in time) rămâne liderul pieței după cel mai mare avans nominal anual de 60 milioane de lei și cea de-a doua creștere procentuală anuală din top 5 de 11,5%, la aproape 583 milioane de lei în 2023.
TEILOR SRL (companie care este deținută indirect prin Teilor Holding SA de acționari români) rămâne pe locul al doilea, cu o cifră de afaceri de aproape 266 milioane de lei în 2023, fiind urmată de PANDORA JEWELRY ROMANIA SRL, companie cu capital 100% polonez, care în 2023 a depășit CHRONOLINK SRL (companie cu acționariat cipriot, distribuitor oficial Rolex și Tudor) și de IRINIK SRL (deținătoare a mărcii Sabrini) cu 87 milioane, 84 milioane respectiv 77 milioane de lei în 2023.
CITEȘTE ȘI: WatchShop.ro lansează programul „rabla” pentru
ceasuri premium
Articolul Piața de ceasuri și bijuterii a continuat să strălucească
și în 2024 a fost publicat prima dată în Money Buzz! • Știri
Economice, Știri Financiare, Știri Business