Piața de influencer marketing din România va depăși 100 milioane de euro în 2024

  • Postat în Profesional
  • la 26-07-2024 03:03
  • 288 vizualizări
Piața de influencer marketing din România va depăși 100 milioane de euro în 2024
Imaginea este preluată automat împreună cu articolul de pe Comunicarepr.ro

Totalul bugetelor estimate din influencer marketing vor trece de 100 milioane euro în anul 2024, o creștere uriașă comparativ cu anul 2020, când piața totală era estimată la 18-23 milioane euro pe an.

Șocant este că la nivelul Uniunii Europene ponderea bugetelor influencer marketing este de 4%-7% din bugetul total al pieței de digital marketing, în timp ce în România este undeva între 22% și 30%.

În iunie 2024 existau aproximativ 48.000 de influenceri români activi, fiecare având cel puțin o campanie plătită pe lună. Cele mai multe campanii cu Influenceri sunt pe Instagram.

De altfel, numărul postărilor comerciale din social media pe canalele influencerilor a crescut semnificativ, de la aproximativ 18.000 în 2020 la aproximativ 320.000 în 2024.

Dintre toate categoriile, nano-influencerii (creatori între 1.000 și 10.000 de followers) au un engagement de 2.5x până la 5x mai mare comparativ cu influencerii mai mari (>500.000 followers).

Cele mai importante industrii care investesc în influencer marketing sunt Fashion & Retail / FMCG, Beauty & Make-up, Finance & Banking, și Gadgets & Smartphones.

Datele provind intr-un studiu realizat de MOCAPP și HypeAuditor, companie americană de analiză în domeniu. Au fost studiate 587.484 postări comerciale și 47.973 creatori de conținut din 27 de nișe.

CITEȘTE ȘI: Marketplace-ul home & deco Biano crește notorietatea și vânzările magazinelor partenere prin campaniile cu influenceri
Articolul Piața de influencer marketing din România va depăși 100 milioane de euro în 2024 a fost publicat prima dată în Money Buzz! • Știri Economice, Știri Financiare, Știri Business