Totalul bugetelor estimate din influencer marketing vor trece de 100 milioane euro în anul 2024, o creștere uriașă comparativ cu anul 2020, când piața totală era estimată la 18-23 milioane euro pe an.
Șocant este că la nivelul Uniunii Europene ponderea bugetelor influencer marketing este de 4%-7% din bugetul total al pieței de digital marketing, în timp ce în România este undeva între 22% și 30%.
În iunie 2024 existau aproximativ 48.000 de influenceri români activi, fiecare având cel puțin o campanie plătită pe lună. Cele mai multe campanii cu Influenceri sunt pe Instagram.
De altfel, numărul postărilor comerciale din social media pe canalele influencerilor a crescut semnificativ, de la aproximativ 18.000 în 2020 la aproximativ 320.000 în 2024.
Dintre toate categoriile, nano-influencerii (creatori între 1.000 și 10.000 de followers) au un engagement de 2.5x până la 5x mai mare comparativ cu influencerii mai mari (>500.00...