Schimbările din industria asigurărilor au crescut mult în
ultimii ani. Perturbarea economică, pandemia COVID-19 și chiar
problemele lanțului global de aprovizionare au contribuit la
schimbări majore în modurile fundamentale de a face afaceri.
Asigurătorii care speră să rămână profitabili și relevanți în era
digitală se confruntă cu numeroase provocări. Pe lângă aceste
provocări, totuși, există oportunități de inovare.
Provocări curente
Compania de asigurări se confruntă cu mai multe provocări.
• Pierderea încrederii. Clienții asigurați sunt sceptici cu privire
la serviciile și produsele oferite.
• Noi reglementări care răstoarnă modelele de afaceri. Practicile
și procedurile standard din industrie nu au fost adaptate cu cele
mai recente reglementări guvernamentale.
• Dificultate în reținerea și atragerea talentului. În următorii 50
de ani, peste 50% din forța de muncă actuală se va pensiona, iar
compania trebuie să o înlocuiască.
• Costuri în creștere. În ciuda creșterii prețurilor, nu toate
produsele și serviciile sunt profitabile din cauza economiei în
schimbare.
• Creșterea așteptărilor clienților. Nevoile și preferințele
clienților evoluează, în parte din cauza experiențelor superioare
din alte părți.
Sunt tendințele din industrie – atât generale, cât și specifice
tehnologiei – capabile să ajute la depășirea provocărilor?
Tendințe generale
• Asigurare încorporată. Această tendință perturbă modelul actual
de cumpărare de la agenții de asigurări, uneori „excluzând chiar și
companiile cu mai multă experiență”.
• Integrarea asigurărilor cu sănătatea. Pe măsură ce ambele
încearcă să adopte o abordare mai proactivă, preventivă,
asigurătorii devin mai orientați pe clienți.
• Un accent pe durabilitate. Asigurătorii joacă un rol esențial în
sustenabilitate.
• Fuziuni și achiziții care vizează companiile InsurTech. Deși
activitatea generală M&A, Deloitte prevede o revitalizare, în
special pentru companiile InsurTech.
Tendințe Tehnologice
Asigurările au fost caracterizate ca pline de dinozauri digitali.
Multe companii se bazează pe tehnologie învechită. Cu toate
acestea, tehnologia pot propulsa afacerile în epoca modernă.
• Evitarea redundanței datelor. Multe companii integrează
tehnologii vechi și sisteme pentru minimizarea redundanței datelor
și a reduce investițiile inutile în tehnologie.
• Personalizare. Cunoașterea nevoilor și dorințelor clienților este
necesară, iar industria prioritizează predicția, prevenirea și
intervenția riscurilor. Personalizarea îmbunătățește și experiența
generală a unui client.
• Conexiuni între sistemele interne și serviciile externe.
Utilizarea API-urilor (sau a interfețelor programelor de aplicație)
le permite asigurătorilor să reducă decalajul intern/extern,
facilitând extinderea rapidă a ofertelor de servicii și reducerea
timpului de lansare pe piață.
• Experiențe omnicanal. Clienții doresc tot mai mult același nivel
de experiență și coeziune în fiecare punct de contact, de la
apeluri telefonice la o aplicație mobilă și la site-ul
afacerii.
• AI. Inteligența artificială va domina și asigurările și este
crucial să se descopere cum o să fie folosită cât mai util.
Protejează viitorul și adoptă schimbarea
Companiile trebuie să valorifice atât tendințele generale, cât și
cele specifice tehnologiei în avantajul lor pentru a aborda
provocările cu care se confruntă.
Pregătirea cu adevărat pentru viitor va implica nu numai
valorificarea tendințelor care au sens pentru afacere, ci și
implementarea lor într-un mod atent și durabil, folosind tehnologia
care poate crește odată cu afacerea.
Prin parteneriatul cu Liferay, SolvIT Networks aduce în România, pe
lângă unul din cele mai avansate portale din piață și un portofoliu
vast cu servicii de înaltă calitate, specializate în implementarea
și personalizarea avansată a portalelor pe nevoile clienților.