Prețul dictează: 2 din 3 români aleg magazinul online în funcție de costul produsului

  • Postat în Profesional
  • la 30-05-2025 03:02
  • 26 vizualizări
Prețul dictează: 2 din 3 români aleg magazinul online în funcție de costul produsului
Imaginea este preluată automat împreună cu articolul de pe Comunicarepr.ro

Prețul produsului este cel mai important criteriu în alegerea magazinului online pentru 2 din 3 români (67%), fiind cu mult mai relevant decât reducerile (54%), costul livrării (42%) sau timpul de livrare (27%), potrivit unui sondaj realizat la nivel național de Cargus.

Deși platformele chinezești cu prețuri mici, precum Temu sau AliExpress, câștigă popularitate, 63% dintre români preferă magazinele online locale, precum eMAG, Altex, Flanco sau Fashion Days, datorită termenelor de livrare mai scurte, politicilor de retur mai clare și mai rapide, precum și garanțiilor conforme cu legislația europeană.

Potrivit sondajului, doar 1,8% dintre respondenți aleg marketplace-uri internaționale precum Amazon sau eBay, în timp ce platformele chinezești sunt preferate de 8% dintre consumatori, cu o creștere până la 13% în rândul Baby Boomerilor.

Doar 15% dintre respondenții la sondajul Cargus țin cont de recenzii sau de posibilitatea returului gratuit, iar 1% se lasă influențați de recomandările prietenilor sau ale influencerilor. Decizia de cumpărare este determinată în principal de preț, de reduceri și de costul livrării.

Peste o treime dintre respondenți (36%) cumpără online de câteva ori pe lună, iar procentul urcă la aproape 39% în rândul tinerilor din Gen Z și Millennials. Alți 16% comandă cel puțin o dată pe săptămână, cu o pondere ușor mai ridicată în rândul generațiilor menționate (18%).

Un procent de numai 2,5% dintre români fac achiziții online zilnic, iar 10% de două ori pe săptămână. În schimb, aproape 40% dintre Boomeri cumpără online doar de câteva ori pe an, iar 13% spun că nu comandă deloc, preferând cumpărăturile din magazine fizice.

Ce produse cumpără românii online?

Cele mai populare categorii de cumpărături online în România sunt hainele, gadgeturile și produsele pentru casă. Îmbrăcămintea și încălțămintea ocupă primul loc, fiind alese de peste 55,2% dintre respondenți, cu un interes mai ridicat în rândul Gen Z (58,5%) și Millennials (57%).

Electrocasnicele și gadgeturile ocupă locul al doilea, fiind căutate de 54,7% dintre respondenți. Această categorie este populară în rândul generațiilor mai mature, Gen X și Boomers. Produsele pentru casă și grădină sunt alese de 36% dintre respondenți, cu o ușoară creștere a interesului în funcție de vârstă (42% în rândul Boomers).

Produsele alimentare, băuturile, suplimentele și articolele de beauty sunt comandate mai rar. Produsele de îngrijire personală, spre exemplu, sunt preferate de aproape 30% dintre tinerii din Gen Z și Millennials, iar jucăriile și articolele pentru copii sunt alese de aproape 18% dintre tinerii părinți. Cărțile și produsele educative atrag peste 22% dintre tinerii respondenți, iar suplimentele alimentare urcă la 17% în rândul Baby Boomerilor.

* Sondajul Cargus a fost realizat în luna aprilie 2025, pe un eșantion reprezentativ la nivel național, de 1.038 de respondenți, și oferă o perspectivă relevantă asupra comportamentelor de consum și a așteptărilor legate de livrările online în România. Aproximativ 45,3% dintre respondenți sunt bărbați, majoritatea cu vârste cuprinse între 18 și 55 de ani, iar 38,7% au venituri lunare sub 5.000 de lei.

CITEȘTE ȘI | Magazinul online Alfredo Seafood, vânzări de 100.000 euro
Articolul Prețul dictează: 2 din 3 români aleg magazinul online în funcție de costul produsului a fost publicat prima dată în Money Buzz! • Știri Economice, Știri Financiare, Știri Business

Despre ZTB.ro

ZTB.ro este un agregator românesc de bloguri care colectează și afișează articole din diverse domenii, oferind vizibilitate bloggerilor și o platformă centralizată pentru cititori. Articolele sunt preluate prin feed-uri RSS/Atom și direcționează traficul către blogurile originale.

Articole recente