GapMinder Fund II anunță o investiție seed de 2 milioane de euro în Salestools AI, o companie care utilizează Inteligența Artificială pentru a crește vânzările business-to-business prin agenți digitali autonomi care au un rol similar unui „copilot”. GapMinder este investitor unic în această rundă.
Compania va folosi finanțarea pentru a-și mări echipa de ingineri din București, pentru a construi agenți de vânzări AI și pentru a crea prima rețea din lume bazată pe Inteligență Artificială pentru generarea veniturilor.
Salestools a fost fondată în 2015 de cuplul format din românca Loredana Qvist (COO) și danezul Jesper Qvist (CEO). Loredana Qvist a lucrat peste 20 de ani în vânzări și a ocupat poziții la companii Big Four precum Deloitte și EY înainte de a fonda SalesTools AI. Jesper Qvist are peste 10 ani de experiență în vânzări, deține un MBA și un Master of Science. în inovare și dezvoltare de business.
Produsul de bază al companiei este Automated SDR – un agent digital AI care automatizează și îmbunătățește procesul de vânzări. Printre principalele funcții se numără prospectarea (targetarea, segmentarea și clasificarea automată a clienților potențiali), monitorizarea vizitatorilor (identificarea și interacțiunea cu vizitatorii site-ului prin e-mail și LinkedIn), răspunsul și gestionarea contestațiilor.
Mai mult, Salestools AI a dezvoltat un sistem de monitorizare în timp real a intențiilor vizitatorilor, care analizează semnalele comportamentale din peste 100.000 de site-uri web, permițând companiilor să identifice potențialii cumpărători, adesea înainte ca aceștia să trimită informații de contact.
Trei agenți AI ce lucrează pentru tine
Primul SDR inteligent dezvoltat de Salestools – agentul Olivia – este responsabil pentru identificarea și evaluarea clienților potențiali. Al doilea – agentul James – monitorizează activitatea web în timp real, implicând clienții potențiali în momente cheie pe baza semnalelor comportamentale. James se bazează pe datele colectate de Olivia și furnizează informații suplimentare, contribuind la accelerarea procesului de vânzări.
Cel de-al treilea – agentul de pipeline Sophia (care urmează să fie lansat în T3 2025) – preia oportunitățile de vânzare calificate și ajută la încheierea tranzacțiilor. Sophia se coordonează cu mai mulți factori interesați, evaluează riscurile și sprijină strategia de poziționare.
Extindere globală: clienți din Fortune 50
Salestools AI are clienți mai multe companii Fortune 50 din America de Nord, Europa și zona Asia-Pacific (APAC). Aproape 70% din venituri sunt generate de companii cu sediul în Statele Unite. Compania vizează o creștere de 50% a veniturilor lunare în 2025 și deschiderea unui birou de vânzări în SUA până la sfârșitului anului.
Compania construiește un laborator de cercetare AI în București și o echipă de vânzări în SUA. Salestools AI are în prezent 8 angajați în București și își propune să crească la 20 la sfârșitul 2025 și la 80 la finalul anului viitor. Echipa din România se va concentra pe construirea agenților Agentic AI și a unei rețele inteligente de interacțiune cu clienții.
CITEȘTE ȘI | Oncochain vizează să obțină 350.000 de euro pe
SeedBlink
Articolul SalesTools AI, companie de Inteligență Artificială,
ridică o investiție de 2 milioane euro a fost publicat prima dată
în Money Buzz! • Știri Economice, Știri Financiare, Știri
Business