17.07 (s-a stricat cardul de memorie, so
adio multe poze Moscova pt moment)
E destul de nasol sa prinzi Moscova intr-o
Sambata pentru ca strazile par pustii. Am apucat totusi, avand
ragaz de o zi pana la continuarea odiseei ceferistice, sa vedem
Piata Rosie cu catedrala Sf. Vasile si palatul Kremlin. Dadusem un
telefon in prealabil dar Vladimir mi-a zis ca are antrenament la
judo si Dimitri a dat-o in diverse ca are nu stiu ce proiecte de
lege de analizat. In fine, ne-am descurcat si fara ei.
TNT Hostel Moscova – ar trebui sa aiba
propria rubrica in buletinele meteo. Este pur si simplu cel mai
fierbinte loc in care am fost vreodata. Daca ati gatit vreodata
ceva la cuptor, stiti atunci cand deschideti usa sa verificati
haleala? Eh, exact asa se simte cand deschizi usa hostelului –
infernal de cald. Nu m-am pus pe cantar, dar sigur am pierdut vreo
2 kg dormind acolo. In fine, in rest – ca la hostel – lume foarte
sociabila si deschisa, am schimbat id-uri de facebook (eu am dat
carti de vizita, ca deh, am!) cu Alex din NY care studia/locuia de
1 an in Moscova si hostelul era casa lui, cu Vittorio din Torino
care venise tocmai din Italia ca sa se vada cu iubita lui (apropos,
a venit cu trenul din Viena, povestea el – trecand prin
Cehoslovacia J ), cu Sara din Madrid care era exchange student la
medicina, si cu Radisha din Novi Sad/Serbia, care a aparut el la
tigara si mi-a suflat-o pe Sara tocmai cand eram eu mai sarmant si
interesant.
Tudor
Navigator, modelul nou
in spatele unei GRASE la Makdonalds
Stairway
to heaven la metrou
Imi
faceam patul pt 2 zile
In fine, ajungem noaptea 11:30 la una din
cele 7 gari ale Moscovei, sub indrumarea si obladuirea simtului
orientativo-organizatoric deosebit al Mirunei. Aparent sunt doua
gari intr-una singura – o nebunie! Lume agitata peste tot, panouri
cu plecari/sosiri in rusa (deci inutile), un mic haos organizat,
accentuat de faptul ca era bezna afara si gara e slab luminata. Ma
rog, ruseste asa. Stiind ca ne asteapta 4 zile pe tren si ca pe
segmentul Buc-Moscova cam ramasesem fara apa in doua zile, trebuia
sa facem plinul la bidoane de apa, respectiv Pepsi/Cola – fiecare
cu a ma-sii. In aceeasi graba, agera, sprintena si iute la
orientare, Miruna scoate biletele si intreaba un nene in uniforma
aratandu-I biletele ‘where is this?’ Nenea respectiv opreste un alt
nene, mai tanar, in aceeasi uniforma; a turuit el in rusa, se mai
uita pe bilet, mai turuia in rusa uitandu-se la noi asteptand
probabil reactii/aprobari. In cele din urma ne unim gandurile cu
ale lui si prin puterea mintii intelegem ca vrea sa-l urmam. Zis si
facut, ne-a dus fix pana la peronul bun, slava D-lui. Tovarasele
mele de drum nu cred, dar eu zic ca am economisit mult timp, am fi
stat sa cautam peronul un milliard de ani lumina.
Inspectam
pozele ce aveau sa moara
Catedrala
Sf. Vasile din Piata Rosie
Un mic fapt divers despre traveling la rusi
– daca aveti de gand sa mergeti vreodata in Rusia, fie invatati un
minim de caractere chirilice, fie invatati niste fraze de baza. Noi
nu stim nici pe una, nici pe alta. De cand am ajuns ne intelegem
prin semne si pseudo-zambete cu vanzatori si alti diversi
nene/tanti. La un moment dat eram pregatit sa-mi fac un carton pe
care sa scrie in rusa ‘surdo-mut, aveti rabdare’ J. Rusii sunt,
surprinzator, super extra mega deschisi cand ii abordezi. O singura
problema insa – atunci cand stiu engleza, habar nu au sa-ti zica ce
te intereseaza pe tine, iar cand nu stiu o boaba engleza, stiu tot
ceea ce te intereseaza sa afli, doar ca 100% in rusa. Strazile sunt
trecute numai in chirilice pe placute, majoritatea hartilor sunt,
de asemenea, editate in chirilice, deci word of advice: learn the
basics.
Partea trista este ca a murit cardul de
memorie al principalului aparat foto, drept urmare adio tuturor
pozelor mele din Moscova. Sper sa le recuperez candva de-a lungul
excursiei in vreun centru specializat, pana atunci o sa va arat ce
am recuperat de pe alt aparat.
Asa ia sfarsit episodul Moscova, pe un peron
semi-luminat, urcandu-ne in tren spre Irkutsk. Si ce tren. Dar ce
tren. Dar ce senzatii. To be continued …
Moscow Finale - peronul de
Vladivostock