Tehnologiile de la bordul vehiculului au provocat o schimbare
comparabilă în ceea ce privește așteptările auto, deoarece șoferii
și pasagerii deopotrivă au nevoie de mai mult confort, siguranță și
divertisment, care necesită conectivitate suplimentară în
interiorul vehiculului.
De fapt, până în 2030, piața vehiculelor definite de software (SDV)
este de așteptat să depășească 650 de miliarde de dolari, condusă
de AI, calcul de înaltă performanță (pentru conducerea asistată și
autonomă) și învățarea automată. Scopul este de a îmbunătăți
performanța și interacțiunea vehiculului pentru un transport mai
sigur și mai confortabil.
Arhitectura zonală, un tip mai simplu de arhitectură structurată,
combinată cu SDV-uri și o suprapunere software, îndeplinesc
cerințele pentru transportul de generație următoare prin rețele de
comunicații avansate. Arhitectura zonală împarte sistemele
electrice ale vehiculelor în zone mai mici, gestionabile, fiecare
controlată de un controler zonal. Acest lucru simplifică cablarea,
scade costurile, îmbunătățește diagnosticarea și îmbunătățește
performanța. SDV-urile folosesc software pentru a gestiona
operațiunile vehiculului, pentru a adăuga funcții și pentru a
susține tehnologii, cum ar fi conducerea autonomă, oferind
experiențe de utilizator personalizabile și actualizări de la
distanță.
Impactul vulnerabilității în vehicul
Protejarea SDV-urilor folosind arhitecturi zonale
electrice/electronice (E/E) este extrem de importantă. Hackerii pot
profita acum cu ușurință de numărul crescut de gadgeturi conectate
și de tehnologie găsite în mașini.
Abordarea securității cibernetice în vehiculele moderne este
deosebit de complexă, deoarece există mai multe puncte de aflux
care au consecințe grave pentru siguranța șoferilor și a
pasagerilor. O încălcare poate compromite confidențialitatea
datelor cu caracter personal și poate afecta direct siguranța
șoferului și poate perturba serviciile din mașină. Un sistem de
intrare fără cheie poate fi spart pentru a avea acces la vehiculele
încuiate. Porturile fizice utilizate pentru diagnosticarea la bord,
precum și porturile SD sau USB, pot fi încălcate pentru a infecta
dispozitivele de la bord. Atacurile de refuzare a serviciului pot
fi utilizate pentru a interfera cu rețelele din interiorul
vehiculului, cum ar fi unitățile de control electronice și
unitățile de control telematice, care pot interfera, de asemenea,
cu comunicațiile din interiorul vehiculului.
În plus, pentru SDV-urile care utilizează arhitectura zonală,
metoda convențională de control și prevenire a încălcărilor
securității cibernetice prin utilizarea unui gateway central de
securitate nu mai este adecvată. Datorită descentralizării puterii
de calcul, funcțiile care anterior erau asociate cu domenii
distincte, cum ar fi corpul, infotainmentul sau grupul de
propulsie, pot fi acum distribuite și operate în mai multe zone,
necesitând utilizarea unei abordări de securitate cu mai multe
straturi pentru a proteja fiecare zonă. separat.
Pentru a limita aceste riscuri de securitate cibernetică,
autoritățile guvernamentale de reglementare au început să impună
standarde pentru a oferi garanții pe întregul lanț de aprovizionare
a sistemelor electronice și a software-ului unui vehicul.
Oferte de securitate Broadcom pentru rețelele din vehicule
Pentru a aborda riscurile de securitate cibernetică din industria
auto, Broadcom a investit în furnizarea de soluții încorporate. În
ultimul deceniu, am profitat și de lecțiile învățate din alte
implementări de rețea pentru a permite măsuri de securitate atât
preventive, cât și corective în produsele Ethernet pentru
automobile.
Pentru a apăra rețelele din mașină, portofoliul de automobile
Broadcom oferă capacități de securitate corective, cum ar fi
detectarea încălcării limitei de adrese, protecția împotriva
salturilor rețelei locale virtuale (VLAN) și prevenirea refuzului
serviciului. Ele blochează, de asemenea, serverele ilegale
utilizând snoopingul ARP (Address Resolution Protocol) și DHCP
(Dynamic Host Configuration Protocol).
Portofoliul auto Broadcom acceptă, de asemenea, capabilități
preventive, cum ar fi pornirea securizată, pentru a garanta
actualizări de firmware fiabile și verificări anti-rollback pentru
a opri exploatarea vulnerabilităților. Pentru a proteja comunicarea
în rețea, este disponibilă filtrarea și controlul pe flux pentru
asistență cu prioritate înaltă pentru trafic.
Broadcom lucrează îndeaproape cu mai mulți furnizori de securitate
cibernetică pentru a încorpora detectarea intruziunilor și
firewall-uri în comutatoarele Ethernet auto. În plus, switch-urile
Broadcom oferă securitate pe mai multe niveluri cu autentificare
802.1x, BroadR-Secure și MACSec pentru comunicații sigure.
SolvIT Networks este partener strategic pentru Europa Centrală
și de Est al Broadcom.