15.07
Baiat vrednic si prevazator din fire, trenul
plecand la 06:25, la ora 05:45 eram in gara – in caz ca am uitat
ceva acasa si imi aduc apoteotic aminte, sa am timp sa ma intorc.
Nu a fost cazul, si ca sa fie treaba treaba, trenul a plecat cu o
ora si jumatate intarziere, venind de la Sofia.
Linia 10 – vagonul 10, o adunatura de chinezi, rusi,
ucrainieni si trei romani, singurii din vagon aparent. In vagon
toate instructiunile sunt scrise in rusa, toate notele explicative
care te-ar putea interesa (prize de ex.), chiar si responsabilul de
vagon caruia i-am dezlegat eu numele scris in chirilic, Anatoli,
100% Russian. Prevad ca vor fi doua zile pana la Moscova in care
comunicarea nonverbala va fi folosita intr-un mare fel, asa cum a
fost chiar cazul in cele ce urmeaza.
Compartimentul in care sunt are 4 cusete. Nenea Anatoli
ne-a dat cate un set cu fete de perna, cearsafuri, pilota, sunt
perne si saltele la discretie. Una peste alta, e foarte greu sa
stai in cur pe o suprafata care te trage parca la somn, iar daca
te-ai pus la orizontala, sweet dreams! Mai ales ca trenul te
leagana stanga-dreapta like a baby. E incredibil cat de bine si
profund dormim in trenul acesta. Eat your heart out
IKEA!
In vremuri de razboi si discordie, pentru a nu permite
inamicului penetrarea teritoriilor pe cai ferate, Uniunea Sovietica
(inclusiv toate teritoriile din vremurile-I de glorie) avea liniile
ferate mai departate una de cealalta. Uniunea Sovietica s-a dus,
inamicii au disparut, liniile departate au ramas. Asta inseamna ca
la intrarea in Rep. Moldova, putin dupa Ungheni, ia ghiciti cine a
stat doua ore atarnat de-o macara si niste cricuri hidraulice in
timp ce o gasca de moldoveni sprinteni semi-drojdieri marea
encarsamentul rotilor. Ei bine, in timp ce nu se deplaseaza, nu
este nici aer conditionat in vagoane, asadar m-am simtit ca un pui
la KFC having a bad day at work, haha. Puteam sa stau pe-afara si
sa fumez la umbra garii in tot acest rastimp, imi explicase un nene
in RusGleza ca pot sa ies sa fumez, dar am fix o ora – ‘you get one
hour, here in an hour, train station or train leaving’. A sunat
atat de bine ‘train leaving’ incat am fumat repede o tigara si hop
in tren la loc, cine stie ce vroia de fapt Vladimir asta sa exprime
.. ma si vedeam pe jos in drum spre bucuresti cu coada intre
picioare.
Prima noapte a fost tulburata de fel si fel de agenti
vamali, ba moldoveni, ba ucrainieni, la un moment dat unu era roman
.. déjà eram in ‘La Tiganci’, intrasem intr-o dimensiune de Eliade
pentru ca atipeam atat de puternic si cand ti-e visul mai drag
(acum ca am si la ce/cine visa:) ) o mare ceafa de rusnac rupe usa
‘passport, visa, declaration for narcotics, u have any guns, drugs,
alcohol’. Nu ne-a cautat nimeni in bagaje, desi la un moment dat
era un nene care avea intentia; probabil ca ne-a citit psicologic
asa cum l-a invatat pe el scoala vietii si s-a ginit ca nu sunt
traficant de nici o culoare.
Contrar parerilor multimii, baia e foarte curata
si intretinuta si se poate face chiar si dus inauntru, am vazut ce
arata a un fel de scurgere, so there you go. Pe jos de-a lungul
trenului sunt covorase persane, pe holuri cat si in compartimente.
La fel, caracteristic trenurilor rusesti, fiecare vagon are un
rezervor cu apa fiarta pentru ceai/cafea etc. Acum, la 7 dimineata
prin Ucraina cand scriu asta, ar fi fost excelent daca printre
toate rahaturile inutile din rucsac as fi bagat si niste plicuri de
3in1. Ma duc la chinezi sa vad poate tocmesc juma’ de cutie de
alune felix pe un ness.
16.07
Am intrat in Rusia! Drumul pana la Moscova vazut din
tren pe fereastra e destul de boring, aceeasi copaci stanga dreapta
ca si la noi, cu cate-o casa taraneasca si o sera razleta. Abia
dupa moscova incepe seria de peisaje marca Siberia. Am ramas decat
eu si inca un compartiment din vagon ocupat, deci mi s-au cam
terminat optiunile de barter. Bucurie mare insa, tocmai au mai
alaturat 3 vagoane, din care unul este vagon restaurant. Oh,
joy!
Am intrat in sus-numitul vagon, sa-i zicem al
sperantei – un nene gras in maieu statea la o masa cu o scrumiera
in fata lui plina de chistoace. Mi s-a luminat fata instant, yes!!
In fine voi putea sa stau la masa si sa fumez o tigara cu cafea,
yummy. Ma duc spre ‘bar’ – nimeni. Asta ma intreaba ceva in rusa si
ii raspund ‘coffee/cafea/caffe?’ ‘NIET caffe’ .. yaay … Eh, asta e,
niet caffe – o fi vreun brand nou hahaha. Macar nu mai trebuie sa
stau pe vine la veceu gata sa sting tigara la bataile usii cu
frica’n san. Scot pachetul, dau sa aprind si sare nenea asta in
maieu ca ars ‘niet niet! Verboten!’ E bine ca stie si nemteste, imi
arata cu degetul spre semnul de fumatul interzis .. cu scrumiera
plina de chistoace fumegande. E ca si cum ai fi high pe cocaina si
ii arati drogatului semnul cu o seringa taiata cu rosu, cand in
fata ta zac seringile. In fine, i-am aratat eu lui, am nenorocit
baia de tigari, bwuhahaha! Fraier, l-as fi putut omeni in 4 valute
and I tip very well! Anyway.. am fumat 3 tigari jumate in cele 36
de ore de cand sunt in tren spre Moscova si probabil mai comit inca
jumate, sa fie 4 in total.
16.07 - 1 noaptea ora locala :) - dupa o scurta
balaureala prin metrou si o putin mai lunga balaureala intreband
politisti pe unde e strada hostelului nostru, am reusit sa ma si
cazez, la TNT Hostel - intr-un dormitor de 12, cu Vittorio din
Torino si Aleksa din Polonia, my two new hostel buddies. Am aflat
mai nou ca daca la noi acasa e clima temperat continentala (stiti
voi, ca la geografie), aici e continental excesiva. Asa s-ar
explica caldura asta incre-fucking-dibila .. imi vine sa scot o
saltea pe geam si sa dorm pe strada, ca e mai racoare. In fine,
maine Kremlin si Piata Rosie!
Ciuciu aka te duc/te-aduc mobile la retur
am solicitat special perne roz, le-am spus ca nu pot dormi cu capul pe o alta culoare ..
la Ungheni, unde schimba eternii nostri frati moldoveni rotile de tren asa cum taie baietii nostri vita la dristor de pe rotisor
It's not the Ritz, but it'll do :)