Românii cu venituri mici, sub 3.000 lei pe lună, folosesc preponderent rețele sociale pentru a se informa și a fi la curent ceea ce se întâmplă în țară și în lume, petrecând mai mult timp pe Facebook și TikTok decât cei cu venituri ridicate, arată un studiu realizat de Centrul de Formare APSAP.
De altfel, românii cu venituri între 10.001 și 20.000 lei lunar optează pentru website-uri de știri specializate. Mai mult, în orașe 30% dintre respondenți preferă website-urile de știri specializate, iar în mediul rural primul loc este deținut de rețelele sociale (37%), urmat de website-uri și televiziune.
Întrebați pentru ce utilizează cel mai des rețelele sociale, românii prezintă un top bine definit: 34,5% pentru informare și știri, 22% pentru divertisment și 18% pentru comunicare cu prietenii și familia. La această întrebare, educația se află pe ultimele locuri cu un procent de doar 8%.
Un procent de 28% dintre persoanele cu un salariu lunar sub 3.000 lei petrec zilnic între 2 și 4 ore pe social media, în timp ce doar 14% dintre cei care câștigă peste 10.000 lei fac același lucru. Diferențele sunt semnificative și în funcție de nivelul de studii al respondenților: 30% dintre cei cu studii liceale finalizate afirmă că petrec în medie 2-4 ore pe rețelele sociale în fiecare zi, iar cei cu studii postuniversitare doar în proporție de 15%.
În ceea ce privește statutul marital, persoanele singure petrec mult mai mult timp pe aceste platforme, 62% dintre acestea afirmând că petrec în medie 2-4 ore pe zi. În schimb, respondenții care au declarat că sunt într-o relație au afirmat acest lucru în procent de 38%.
CITEȘTE ȘI | Chromosome Dynamics anunță lansarea rețelei de
socializare Homeland: Undă verde la liberă exprimare
Articolul TikTok în loc de televizor: Românii cu venituri mici aleg
social media pentru informare a fost publicat prima dată în Money
Buzz! • Știri Economice, Știri Financiare, Știri Business