ZTE Corporation, producătorul din China de echipamente de
telecomunicații, anunță că urmează să își majoreze eforturile de a
deveni un jucător important și pe piața de smartphone din România.
În următoarele 12-18 luni compania intenționează să își majoreze
cota de piață de la 2% cât este în prezent până la 4-5%, după cum
spune Florin Vlad, Terminal Sales Director la ZTE
Corporation.
„Un pas important va fi intrarea în zona de retail unde nu suntem
prezenți; acum negociem cu Flanco și Altex”, explică Florin Vlad.
Piața de telefoane este, în prezent, împărțită între operatori,
care comercializează circa 45% din terminalele vândute per total,
iar restul la retaileri. Dacă în urmă cu 5-6 ani operatorii aveau o
pondere de circa 70% din total, situația s-a schimbat în ultimii
ani, dar fiind și prețurile mici ale abonamentelor, care nu le mai
permit subvenționarea semnificativă a telefoanelor. „Concomitent cu
apariția diferitelor modalități de plată în magazinele de retail
(byu-now-pay-later, rate pe card sau direct în magazin etc.),
consumatorii s-au îndreptat către magazine”, arată Florin Vlad.
Florin Vlad
ZTE are în ofertă mai multe game de telefoane, cu prețuri de la 100
de euro la 1.500 de euro, destinate diferitelor categorii de
utilizatori. Cele mai scumpe sunt cele de gaming, ca și cele flip,
în timp ce o serie precum nubia, își propune să aducă
utilizatorilor aventuroși smartphone-uri inovatoare de înaltă
performanță, oferindu-le noi experiențe și o calitate îmbunătățită
a vieții. nubia continuă să ridice standardele stilului de viață,
încurajând utilizatorii să-și urmeze visurile și să descopere noi
pasiuni.
Piața de telefoane din România a fost anul trecut de 3.7 milioane
terminale vândute, la livrări totale de circa 4 milioane de
telefoane. În primul trimestru al acestui an, numărul de unități
vândute a scăzut față de aceeași perioadă a anului trecut, dar
valoric a rămas la fel. Piața a avut, în 2024, o valoare de
aproximativ 900 milioane euro, adică un preț mediu pe telefon de
200-250 de euro.
ZTE Day 2025
ZTE Corporation, lider global în soluții integrate de
telecomunicații și tehnologie, a organizat, pe 29 aprilie 2025, ZTE
Day 2025 la Hotelul Sheraton din București. Evenimentul a adus în
România cele mai recente inovații prezentate în cadrul Mobile World
Congress – progrese de ultimă oră în domeniul Fiber to the Home
(FTTH), infrastructurii cloud-native și dispozitivelor mobile
bazate pe inteligență artificială.
Reunind experți din industrie, jurnaliști și parteneri strategici,
evenimentul s-a desfășurat sub tema „Unlocking the Intelligent
Future”, evidențiind viziunea ZTE asupra unui ecosistem digital
complet conectat – de la rețelele de generație următoare din
locuințe și platformele cloud, până la experiențele mobile
inteligente.
România se remarcă drept una dintre cele mai dinamice piețe
digitale din Europa, cu o acoperire de fibră optică ce depășește
70% în zonele urbane și printre cele mai mari viteze medii de
internet din UE. Pe fondul unei cereri în creștere pentru broadband
și al unei prioritizări clare a infrastructurii digitale la nivel
național, soluțiile ZTE pregătite pentru viitor răspund direct
nevoilor accelerate ale pieței locale.
„România are un potențial extraordinar în adoptarea tehnologiilor
de conectivitate și inovație digitală. Prin ZTE Day ne-am propus să
aducem mai aproape de piața locală viitorul – de la rețele
all-fiber și infrastructură cloud-native, până la smartphone-uri cu
AI, concepute pentru utilizatorii exigenți din această regiune”,
spune Jianbo Wang, MBA, PMP, CEO ZTE pentru Europa de Sud-Est și
Cipru-Israel
În cadrul evenimentului, ZTE a prezentat cele mai noi tehnologii
FTTH, incluzând platforme optice scalabile, echipamente CPE de
înaltă performanță și soluții avansate 10G PON. Se estimează că
piața serviciilor de broadband fix din România va înregistra o
creștere anuală de peste 15% până în 2027, susținută de investiții
publice și private în transformarea digitală.
În zona de cloud, compania a introdus arhitecturi cloud-native,
optimizate pentru sarcini AI, servicii scalabile și securitate
extinsă. România cunoaște, de asemenea, o creștere rapidă a
adopției cloud în mediul de afaceri, cu o rată anuală estimată de
peste 20%, pe măsură ce companiile migrează către operațiuni mai
agile și digitale.
În segmentul mobil, ZTE a prezentat gama completă de smartphone-uri
și accesorii inteligente ZTE și Nubia, cu modele noi lansate recent
la MWC. Aceste dispozitive integrează funcții AI avansate – de la
traducerea conversațiilor in timp real și fotografiere inteligentă,
la optimizarea dinamică a performanței și eficiență energetică. ZTE
estimează o creștere de peste 100% a vânzărilor de smartphone-uri
în România până în 2026, susținută de extinderea disponibilității,
localizarea produselor și noi parteneriate de distribuție.
ZTE Day 2025 a reafirmat angajamentul companiei față de dezvoltarea
digitală a Europei de Sud-Est. Prin combinația dintre
infrastructura telecom solidă, soluțiile cloud performante și
inovația mobilă alimentată de AI, ZTE se poziționează ca un
partener de încredere în construirea unui viitor inteligent și
conectat pentru România.
ZTE ajută la conectarea lumii prin inovație continuă pentru un
viitor mai bun. Compania oferă tehnologii inovatoare și soluții
integrate, iar portofoliul său acoperă toate seriile de servicii
wireless, wireline, dispozitive și servicii profesionale de
telecomunicații. ZTE este dedicată creării unui ecosistem digital
și inteligent, permițând conectivitate și încredere pretutindeni.
Este listată atât pe Bursele de Valori din Hong Kong, cât și din
Shenzhen.