Sau cum am deschis cutia Pandorei!
În copilărie am fost foarte pasionată de alchimie. Citeam mult
despre Piatra Filosofală și prelucrarea metalelor nobile. De atunci
mi s-a înscris în vene pasiunea pentru bijuterii. Inițial doar
visam cum pot topi aurul, argintul, platina, cum le pot combina în
așa fel încât să pot crea cele mai frumoase podoabe.
Între timp am ajuns să mă înscriu la Facultatea de management,
pentru că mi-am dorit să fac din pasiunea mea un brand cunoscut în
toată lumea. Dar iată că această dorință mi-a fost alimentată și
mai tare când, într-una dintre sesiuni profesorul ne-a dat temă
pentru proiectul de final de an: construirea propriei afaceri, în
franciză și într-un mod inedit, care nu mai fusese până
atunci prezentat la noi în România. Toate bune și frumoase, numai
că eu îmi doream să am propria mea afacere, nu una deja cunoscută
în toată lumea. Uitându-mă înapoi la acele vremuri, realizez cât de
mult greșeam dacă aș fi mers în continuare în direcția aceea!
Ca să fie treaba, treabă și să ne pună și mințile la
contribuție, profesorul ne-a spus că proiectul trebuie făcut sub
formă de joc virtual care, la un moment dat, să poată fi
implementat ca modalitate de studiu pentru studenții la management
și astfel, să se îmbine cu realitatea zilelor noastre. Mda. Eu și
jocurile virtuale. De unde atâtea jocuri, domnule profesor, când eu
stau toată ziua cu nasul în cărțile dumitale și în rețete străvechi
de alchimie? Însă, până la urmă mi-am luat inima în dinți. Cât de
greu putea fi să creezi un joc cu o afacere în
franciză?
Am răscolit internetul căutând francize de
succes din întreaga lume. Dacă e bal, bal să fie. Una dintre
ele, pe lângă binecunoscutul Vodafone este și Meli Melo, brand de
altfel, 100% românesc. Însă, cum eu sunt fan altfel de bijuterii
iar micul alchimist din mine încă își dorește să facă performanță
am ales o altă franciză profitabilă și anume Amazing
Jewelry, creată de unul dintre fondatorii Pandora, Jasper Nielsen.
Dar pentru că ideea de bijuterie se adresează cu precădere
doamnelor, dar nu numai, sunt convinsă că voi avea în timp, același
succes cu afacerea mea, precum a avut el cu Pandora și mai nou, cu
Amazing Jewelry! Așadar am căutat un specialist în software care
avea să îmi creeze viitorul joc și ne-am pus pe treabă.
Jocul nostru este despre cum să câștigi într-o afacere de
succes, realizată în franciză, dar care să aducă un plus de
noutate pe piața din România. Un joc virtual, de oameni mari,
transpus în realitate. Cei care participă la el sunt toți tineri
antreprenori, care au renunțat la ideea de start-up în favoarea
francizei, nu doar pentru know-how-ul și notorietatea cu care vin
la pachet o astfel de afacere ci și pentru că țintesc sus, foarte
sus și își doresc să își atingă scopurile alături de cei mai buni.
Și cum frumusețea a vândut întotdeauna, Amazing Jewelry este
brandul perfect pentru câștig!
Primul pas din acest joc este ca protagoniștii să îl convingă
pe Jasper Nielsen că este profitabil pentru el să aducă și în
România Amazing Jewelry. Momentan există 13 magazine în mai multe
țări ale lumii, majoritatea în Europa. Pentru fiecare idee nouă și
pas detaliat (conturarea planului de afacere, prospectarea pieței,
alegerea locului potrivit pentru magazin, ajustarea planului în
funcție de cerințele și restricțiile francizorului, conturarea
calendarului de vizite efectuate de acesta, al orelor de
consultanță, acces la materialele de marketing și promovare,
convenții francizați, efectuarea programelor de training și
instruire din rețea, etc). participanții la joc primesc puncte care
îi aduc cât mai aproape de realizarea viitoarei lor francize.
Pasul următor este deschiderea efectivă a magazinului. Jocul
va permite realizarea întregului magazin, în format 3D, exact după
cerințele și principiile de funcționare ale francizorului.
Participanții își pot mobila locația, decora și aranja întocmai
după modelul celorlalte magazine aflate în franciză. Următoarea
mișcare va fi o promovare intensă, bine țintită, cu alegerea
publicului căruia i se adresează afacerea, alegerea canalelor media
adecvate, publicitate outdoor, participare la evenimente care
presupun accesorizarea ținutelor cu bijuterii de calitate. Astfel,
Amazing Jewelry va deveni cunoscută la nivel național iar cifra de
afaceri se va mări cu cât prezentarea și notorietatea francizei vor
fi realizate cât mai eficient. Fiecare element din acest nivel
aduce puncte prețioase ce propulsează protagoniștii către pasul
următor.
În acest punct al jocului primii trei clasați vor fi invitați
de Jasper la discuții pentru că acesta își dorește să își mărească
portofoliul de produse. Jocul va fi câștigat de acela care îi va
propune francizorului un element inedit, de nerefuzat, care să
reprezinte cât mai fidel publicul din România, iar Jasper va
deschide astfel un nou magazin sau chiar o masterfranciză în
România!
Eu am ales să îl conving pe Jasper, dincolo de detalierea
celor de mai sus, că va avea numai de câștigat dacă va include în
magazinele sale și creațiile mele, bijuterii fine, delicate, toate
cu motive tradiționale românești, specifice diferitelor zone
etnografice. În felul acesta, Jasper va fi cunoscut în toată lumea
ca fiind primul promotor străin al unor tradiții și creații
românești iar acestea, micii mei copilași, vor face înconjurul
lumii în toate magazinele Amazing Jewelry! Mai mult, pentru că arta
bijutierilor de pe aceste meleaguri are rădăcini puternice în
antichitate și preistorie, ce poate fi mai frumos decât să găsești
rețeta potrivită pentru celebrele brățări dacice, să le reproduci
în așa fel încât acestea să poată fi purtate și promovate de unul
dintre cei mai de succes francizori din lume?
Dorința mea de a avea propria afacere, brusc a fost dată
uitării când mi-am dat seama că asocierea cu Amazing Jewelry, chiar
dacă este un fapt neobișnuit până acum, va contura în România
posibilitatea ca micii antreprenori să își poată promova brandurile
românești alături de nume impozante în mediul de afaceri
internațional, crescând ratingul de țară al României și, totodată,
afacerile de succes, internaționale. Astfel, prețioasele motive
tradiționale românești vor împodobi trupurile grațioaselor doamne,
domnișoare și impozanților domni din toată lumea iar Jasper Nielsen
își va putea trece în palmares, pe lângă creațiile Pandora
și un nou brand românesc cu care are toate atuurile să se
mândrească: Art by DorA!
Culmea știți ce este? Că am creat jocul, l-am implementat,
l-am prezentat profesorului, am luat nota maximă la proiect și,
după câteva luni de la toate acestea, mă trezesc într-o dimineață
cu profesorul la ușă, ținând în mâini o invitație semnată chiar de
Jasper Nielsen în care își exprima dorința să ne cunoaștem și să îi
prezint creațiile mele, în vederea deschiderii unei
masterfrancize în România!
Cred că nu vă imaginați cum mi s-au înmuiat picioarele. Se
învârtea tot universul acesta cu mine dar m-am ținut tare și,
pentru că am vrut să-l dau pe spate pe Jasper Nielsen cu creațiile
mele, am realizat un colier din aur, pe modelul brățărilor dacice
despre care vă povesteam, iar capetele le-am decorat cu un trup de
dracones, stindardul dacic ce în loc de ochi avea două diamante de
cea mai pură calitate.
M-am dus la întâlnire, i-am arătat bijuteria, iar restul au
fost efectiv, detalii. Partea mea de investiție, vizitele
francizorului, deschiderea magazinelor în trei orașe mari ale
țării….toate au venit de la sine, de parcă acea alchimie din
copilărie, precum și toate istoriile acestui neam au conlucrat
pentru ca ceea ce vedeți voi astăzi în vitrinele Amazing Jewelry,
alături de creațiile lui Jasper Nielsen să fie amestecurile mele de
magie, metal prelucrat și vise copilărești, devenite peste ani, cea
mai palpabilă realitate!
* Articol scris pentru Spring Super Blog
2017!