Image courtesy of
by supakitmod at
FreeDigitalPhotos.net
Retenția și motivarea prin metode
alternative, ca elemente
organizaționale
Brusc piața muncii a devenit foarte interesantă
atunci când vine vorba de retenția colegilor în companie.
Modificările fiscale cu care ne întâmpină noul an aduc o stare de
incertitudineși de ape tulburi în rândul tuturor plătitorilor de
taxe și impozite la stat. În acest context, motivarea și asigurarea
unui cadru de lucru stabil pentru angajați devine o situație cu
nuanțe noi și care trebuie rezolvată rapid și
eficient.
Atunci când colegul, angajatul sau membrul echipei
știe că interesele lui cele mai profunde sunt în aria de competență
și de preocupare ale companiei, adică a ta, el va prețui cu
loialitate și deschidere către rezultate mai bune
colaborarea cu tine.
Acest lucru s-a dovedit foarte eficient a fi făcut
prin informări solicitate de către companie referitor la cele mai
stringente subiecte ale momentului: pensiile și sănătatea,
cum arată tabloul astăzi și ce soluții pot fi abordate pentru
impact maxim și eforturi financiare scăzute în plan
personal.
Riscurile de a nu acționa acum
în acest sens sunt cel puțin evidente:
- diminuarea motivației cu efect direct în
profitul companiei
- plecarea oamenilor cheie spre oportunități și
companii mai deschise la problemele lor
În schimb, oportunitățile create de decizia
de a acționa sunt, de asemenea, ușor de intuit și
identificat:
- Loializarea colegilor față de
organizație
- Creșterea motivației
intrinseci
- Întărirea și îmbogățirea culturii
organizaționale
- Diminuare costuri asociate subiectelor
amintite
Cei care au lucrat cu mine au constatat o
îmbunătățirea activității ulterioare seminariilor de
informare și au descoperit o apropiere mai mare de compania care se
interesează de ei, care s-a tradus în eficiență
sporită.
Image courtesy of by nokhoog_buchachon at
FreeDigitalPhotos.net
Despre fondul unei decizii manageriale către
echipe
Atunci când primești provocarea de a
conduce ca lider formal o organizație, primești intrinsec
provocarea să faci echipa să funcționeze la potențial
maxim.
Există multe modalități de a acorda suport și
sprijindrept motivație colegilor pentru a le eficientiza timpul
și a le facilita performanța. La acestea se poate adăuga și
preocuparea personală către ei, atât cât este
posibilă.
Eu nu pot fi de acord cu neimplicarea în relații
mai personale ca manager cu angajații/colaboratorii din jur, pentru
simplul motiv, demonstrat în timp, că, pragmatic vorbind, ratez
foarte multe oportunități pentru dezvoltarea reciprocă.
Suntem esențialmente diferiți și acest aspect are o valoare imensă
pentru scopul comun și pentru cele secundare.
Există companii care practică o cultură de
coaching în relațiile profesionale și acest lucru face ca
lucrurile să capete greutate în sens empiric, ducând de multe ori
la o cultură organizațională deschisă, în sensul descoperirii și
creării de oportunități și soluții inovative, mai degrabă decât o
cultură de rezolvare probleme și gestionare de situații
conflictuale inerente.
Atunci când există o comunicare reală, eficientă
și deschisă de fiecare parte, deciziile de business tind să aibă
aplicabilitate și să fie implementate mult mai rapid și cu succes,
nu doar în termeni de profit financiar, ci și de câștig de
capital uman.
Când reușești ca manager să descoperi și
valorilepersonale care îi animă pe colegii tăi, alături de
valorile companiei, care sunt în directă dependență, poți crea un
cadru în care creșterea tuturor să fie naturală și
accelerată.
Vei putea cunoaște interesele lor
secundare, care de multe ori sunt legate de familie, nu doar de
profesie, și atunci poți crea soluții pentru acestea, având în
minte că un angajat mulțumit poate avea randament și eficiență
mărită față de conformarea la fișa postului sau la deciziile
manageriale.
Image courtesy of by KROMKRATHOG at
FreeDigitalPhotos.net
Despre o altfel de implicare în viața
colegilor
O altă modalitate prin care contribuim la acest
aspect este un proiect adresat companiilor cu astfel de viziune,
care vizează informarea completă și profesionistă în zona de
pensii, sănătate și asigurări.
Sunt subiecte familiare, întrucât toate
schimbările care ne afectează și ne impactează stilul de viață sunt
dezbătute în fel și chip pe canale de media și nu numai. Tocmai de
aceea, o informare punctuală, completă și profesionistă, cu țintă
exact pe subiectele precise care au nevoie de lămuriri, se
dovedește cel puțin utilă în organizații.
Astfel, un seminar de 30 de minute în
cadrul unei întâlniri periodice cu angajații, care să abordeze și
aceste subiecte, din experiența noastră, s-au dovedit a avea impact
real în organizație. Oamenii află despre ceea ce îi interesează
într-un cadru în care și alți colegi cu preocupări similare pot să
le genereze aflarea unei informații de care nu erau conștienți că
au nevoie.
Sistemul de Pensii de Stat din
România, prin alterarea contribuției către Sistemul Privat, la
momentul actual, este un subiect care a necesitat multe precizări
și a dus la soluții care să corecteze în plan personal obiectivul
esențial de a dispune de bani la momentul
pensionării.
Cât privește discuțiile interminabile despre
Sistemul de Sănătate Public și Privat, completarea
informațiilor care să însemne minimizarea bugetului alocat către
această zonă este iarăși un subiect de importanță
majoră.
De asemenea, există și angajatori care au dorit
discuții cu privire la un pachet de asigurări care să fie inclus în
pachetul companiei de Employee Benefits, iar acest element
este un subiect cu puternic impact în motivația
angajaților.
O realitate de care angajatorii au devenit
conștienți în urma unor asemenea Seminarii este că astfel de
soluții nu înseamnă un buget exorbitant din partea companiei, ba de
multe ori nici nu a fost nevoie de crearea unui buget special
pentru ele.
Image courtesy of by Stuart Miles at
FreeDigitalPhotos.net
Ce ar fi de făcut în această
privință?
-Tehnic vorbind, un email sau
mesaj pe LinkedIn cu solicitare de informații despre acest seminar
va avea drept efect un email sau un telefon din partea mea prin
care comunicăm despre formatul Seminarului, subiecte tratate, număr
de participanți, logistică (pui la dispoziție doar sala, de restul
ne ocupăm noi), 2 date disponibile pentru
Seminar.
-Dacă este nevoie, ne putem întâlni
înainte pentru a detalia până la virgulă orice informații
suplimentare pe care le consideri utile în vederea unei decizii
informate.
-Susținem Seminarul
și răspundem la toate întrebările
apărute.
-Dacă este nevoie, facem
follow-up, de obicei organizațiile ne solicită și acest
element.
Acționează și solicită informații despre
aceste seminarii. Ar putea să fie elementul care face diferența
între tine și competitorii tăi, iar pe tine, organizație, nu te
costă nimic.
Sună bine? Așa și este.
Îți mulțumesc că ai
citit.
Spread the word!
Ar putea fi util și pentru competitorii tăi!
Trimite-le linkul articolului.
Image courtesy of
by hywards at
FreeDigitalPhotos.net
Cum să gestionezi riscurile în firmă asociate pierderii sănătăţii angajaţilor?
Managementul Riscului: Cum? Când? Beneficii
Cine nu are probleme cu băncile sau cu asigurătorii? Despre transparentizarea informațiilor și educație financiară.
Dispersia Riscului
De ce nu-și fac românii Asigurare de Viață? 3 motive.
Despre autor:
Cătălin Maxim lucrează în asigurări de mai bine de
10 ani, furnizând soluții de Private Investment, Asigurări
Medicale, Asigurări de Viață și Asigurări Generale pentru persoane
fizice și juridice, specializându-se pe administrare conturi mari
prin analiză nevoi, eficientizare procese, monitorizare rezultate
financiare și managementul riscului.
Puteți să luați legătura cu Cătălin prin email: [email protected]
Puteți să luați legătura cu Cătălin prin email: [email protected]