La cursuri și în discuțiile diverse cu cunoscuți sau necunoscuți, nu obosesc să recomand tuturor să scrie și să trimită reclamații, ori de câte ori simt că ceva nu este cum ar trebui.
Mai spun de obicei, cui vrea să mă asculte, că am devenit „reclamagioaică”.
Nu este simplu – a scrie o reclamație sau o sesizare sau o critică sau o petiție sau cum vrea fiecare să numească descrierea unei situații negative cu care s-a confruntat (nu doar în relația cu sectorul public, dar și cu alți furnizori de servicii care se consideră mult prea puternici pentru a avea respect față de cclienți) înseamnă timp, energie, atenție la exprimare și la furnizarea de date și fapte, nu doar păreri sau injurii.
Eu de obicei nu scriu când sunt extrem de nervoasă și de revoltată. De obicei, aștept să mă calmez și să-mi pot structura mesajul cât mai clar, mai inteligibil și mai succint. Ceea ce înseamnă că „pierd” c�...