Nu e nevoie să schimbăm lumea; e suficient doar să ne schimbăm
pe noi.
Şi vom constata cu surprindere că cei din jurul nostru se
schimbă împreună cu noi.
Sunt răspunzătoare pentru ceea ce scriu, dar nu răspund pentru
ceea ce crezi tu că ai înțeles
* * * * * *
Acesta nu este și nu se vrea a fi un material religios.
El poate fi citit de oricine, indiferent de religie, de
convingeri, de crez, de credință.
Este doar ceea ce am înțeles eu, om de rând, despre o
sărbătoare ce are semnificații profunde, dincolo de ceea ce se
vede.
Este despre simbolul unei zile în care întreaga planetă
primește confirmarea, binecuvântarea, recunoașterea, botezul.
Binețe, dragă cititorule!
Nu sunt și nu voi fi expertă în dogmatica religioasă.
Sunt doar un om care are curiozitatea de a trece dincolo de
limite, îngrădiri, reguli făcute de alții pentru a fi acceptate
fără a pune întrebări.
Sunt cel ce crede după ce cercetează și înțelege taina și
simbolul fiecărui moment pe care Universul ni-l aduce în
cale.
Sunt cel ce știe că totul are o semnificație, și că
descoperirea acesteia duce la descoperirea fiecăruia ca individ, ca
entitate de lumină, ca esență divină.
Dacă te plictisesc, sau dacă te deranjează ceea ce citești,
îți mulțumesc de vizită, dar întoarce-te, rogu-te, la viața și
crezurile pe care le cunoști și pe care ți le aperi cu
îndârjire.
Materialul se adresează celor deschiși la minte și la suflet,
celor ce vor să știe mai multe despre momentele care compun timpul
ce definește ca trăire.
Te invit să povestim puțin despre o zi al cărei simbol este
prea puțin înțeles, sau trecut cu vederea.
Oprește-te puțin din ce faci, indiferent de religia ta, și
ieși puțin din tiparele minții și a dogmelor.
Relaxează-te, și ascultă cu sufletul.
Cu toții am auzit despre Bobotează.
Dincolo de semnificația oferită de biserică, Boboteaza are un
simbol ascuns, tainic, ce ne privește pe toți, indiferent de
religia în care am primit confirmarea existenței prin botez,
indiferent cum se numește acesta și care îi este ritualul.
Mai întâi, dă-mi voie să-ți reamintesc ce se spune despre
acest moment din an.
Boboteaza este sărbătoarea sfințirii tuturor apelor din lume,
ca reamintire a momentului în care Iisus a primit confirmarea
esenței lui divine prin botezul cu apa din râul Iordan.
Cel care a săvârșit actul a fost Ioan, numit Botezătorul
deoarece îndemna oamenii la pocăință, adică la recunoașterea
păcatelor prin spovedanie, prin renunțarea la lucrurile care îi
țineau departe de divinitate, de lumina divină; iar apoi confirma
această curățire prin simbolul spălării cu apă, numit generic
BOTEZ.
Ioan Botezătorul a fost considerat înaintemergătorul lui
Iisus, povestind oamenilor despre fiul Domnului, ce urmează să vină
pentru a-i ajuta pe cei ce vor să primească ajutorul, ce vor să
primească lumina divină prin renunțarea la „întunericul” ce îi ține
departe de ea.
Atunci când Iisus l-a întâlnit pe Ioan pentru a primi
confirmarea prin apă, Botezătorul a spus: „Iată mielul lui
Dumnezeu, cel ce spăla păcatul lumii”.
Aceasta a fost recunoașterea valorii și a luminii divine pe
care o purta omul Iisus.
Cu prilejul botezului lui Iisus în râul Iordan, s-a arătat și
a fost recunoscută de toți Sfânta Treime: Fiul Domnului, care
primește recunoașterea prin glasul Tatălui, auzit atunci din cer
spunând „Acesta este Fiul Meu cel iubit întru care am binevoit!”,
și confirmarea esenței divine prin coborârea luminii, a Duhului
Sfânt sub forma unui porumbel care se așează pe umărul lui
Iisus.
Această arătare poartă numele de Epifanie.
Dacă până atunci botezul făcut de Ioan avea semnificația unei
curățiri individuale cu apă, din momentul arătării Sfintei Treimi
devine o taină deoarece aduce și focul divin ce are puterea de a
purifica întregul neam al celui botezat.
Se spune că botezul este o taină, nu pentru că ar fi un
secret, ci pentru că simbolul său e dincolo de suprafața
ritualurilor; acestea au fost create pentru a sublinia profunzimea
și unicitatea confirmării și reconfirmării omului ca ființă
divină.
Când omul se naște, cei din jur îi recunosc existența, îi
confirmă venirea și îi onorează esența divină prin botez. Alte
religii folosesc alt nume pentru acest ritual. Important este că,
din momentul botezului, omul este acceptat și integrat în
comunitatea din care face parte.
Boboteaza este momentul din an în care ni se reamintește
esența și faptul că oricând ne putem dezbrăca de superficialitate,
de dogmatism, de rigiditatea teoriei impuse, de trăirea de
suprafață, pentru a putea îmbrăca haina înțelepciunii câștigată
prin căutarea de răspunsuri și găsirea de noi înșine.
Momentul de botez, de curățare, de purificare este necesar, se
spune, deoarece odată cu căderea lui Adam, omenirea a fost atinsă
de păcatele „lumești”, iar această perioadă a fost stopată odată cu
Epifania sau botezul lui Iisus.
Indiferent de religia în care am primit botezul, Boboteaza are
rolul să ne reamintească de faptul că am primit deja esența divină,
Duhul Sfânt și confirmarea de copil al Luminii.
Boboteaza sau Epifania este sărbătoarea sfințirii tuturor
apelor, deoarece prin pogorârea Duhului Sfânt nu doar apa
Iordanului a fost purificată.
Ziua de 6 ianuarie este menită, astfel, să ne reamintească
faptul că, odată sfințite, toate apele au rol purificator, cu
condiția să dorim această curățire.
Îți reamintesc un lucru: planeta noastră este compusă, în
proporție de 70% din apă. La fel ca și corpul uman.
Și dacă Boboteaza sau Epifania este sărbătoarea sfințirii
tuturor apelor, înseamnă că este și sărbătoarea curățirii și
purificării noastre, a fiecărui individ.
Doar că, așa cum știi, nu numai apa, ci și focul divin e
necesar pentru o curățire completă.
Ceea ce înseamnă că nu este suficient să bem sau să ne spălăm
cu apă sfințită, dacă nu vrem să ne eliberăm de întunericul din
noi, de emoții și trăiri ca ura, ranchiuna, frica, furia, gelozia,
orgoliul, răutatea.
Apa din corpul uman este prelucrată și recirculată de rinichi,
și eliminată prin vezica urinară.
Rinichii sunt afectați de frici, temeri, panici.
Ei răspund, energetic, de funcționarea normală a oaselor și
măduvei osoase, precum și a organelor reproducătoare.
Focul, ca element, este reprezentat în corp de două organe:
inima, pompa sângelui care asigură viața și de intestinul subțire,
care prelucrează mâncarea cu care ne „hrănim” viața.
Atunci când aceste organe sunt afectate, ar fi bine să ne
revizuim puțin criteriile după care ne trăim viața, și să facem o
purificare, o curățire a emoțiilor distructive de esență divină din
fiecare.
Nu este suficient să avem în casă Agheasma Mare, sau apa
sfințită de Bobotează, pentru a fi automat puri. Mai e nevoie și de
lucrul cu noi înșine. E nevoie să dăm afară frustrările și
nemulțumirile, verbalizându-le. Aceasta este spovedania.
Boboteaza sau Epifania, la fel ca multe alte sărbători ale
tuturor religiilor lumii, are rolul de a ne reaminti cine suntem cu
adevărat, dincolo de corpul fizic.
De noi depinde dacă vrem să trecem dincolo de limitele și
limitările teoriilor, a dogmelor și vom înțelege mesajul fiecărei
sărbători.
Folosește-te de energiile acestor zile pentru a face curățenie
în sufletul și viața ta.
Reamintește-ți că fiecare zi poate fi pentru tine un nou
început.
Reamintește-ți de tine!
Îți mulțumesc de însoțire printre rânduri, și nu uita: nu
răspund pentru ceea ce crezi tu că am vrut să spun sau pentru ce ai
vrut tu să înțelegi.
Binețe, dragă cititorule!
dr. Edith Kadar
Arad, 06 ianuarie 2016
* * * * * * *
Toate drepturile de autor ale materialelor postate pe acest
blog aparţin dr. Edith Kadar.
Orice articol poate fi distribuit cu condiția să se păstreze
aspectul integral și un link vizibil spre pagina publicației.
(http://vibratiavindecarii.blogspot.com/2017/01/boboteaza-semnificatie-si-simboluri.html)
Nici o schimbare în aspectul sau conținutul materialelor nu se
poate face fără aprobarea autoarei.