48 de recitări
Apoi obiectele au valoare atât cât își împlinesc scopul folositor iar dacă sunt risipite precum o pana sau o trestie degeaba are un poet un stilou de aur dacă nu ajunge la puterea cuvântului la o pana si o trestie din mâna celui mai mare înțelept al lumii
Degeaba mate femeia ca o toaca si ca un clopot in bărbat dacă ea nu știe sa dea o mâna de ajutor la munca lui el intrând in deznădejdea muncii in risipa fără scop
Se pare ca dreptatea lui Dumnezeu se îndreptățește prin osandirea păcătosului nu doar după săvârșirea pacatuluinin trup ci si după săvârșirea păcatului hulirii in vorba deci subprime cuvânt omul atentează la viața aproapelui
Deci dezlegarea lui simeon si a cananeencei e you o dezlegare dar una pentru un câine ai alta pentru o elita unu pentru a muri alta pentru a trai unu pentru a intra in legea cea noua alta pentru a primi legea noua trecând peste cea veche poporul ales a fost ales ca o consecință a căderii dar ridicarea din păcat nu s a făcut discriminatoriu ci pentru toată umanitatea dezlegarea de cuvânt ca lege si învierea in dumnezeire prin credința împlinirea cuvântului ca desavarsire si credința drept cale spre desavarsire Gnom adică cananeeanca adică cei considerați câini fata de poporul ales era si conștiința superiorității si recunoștință inferiorității dar si măsura credinței din ambele perspective
De aceea si moise Dumnezeu l a arătat înaintea egiptenilor de la nivelul lor si al credinței lor ca egiptene zoo credincioși prin moise a făcut Dumnezeu semne ca sa se arate puterea lui Dumnezeu la nivelul credințelor lor si zeilor lor care s au răsculat împotriva lor ca sa se arate si poporului ales falsitatea credinței egiptenilor si puterea lui Dumnezeu asupra tuturor puterilor lumii de la apa insecte pana la animale si oameni
Apoi mai este o problema lupta cu acest demon al fiicei ei e o lupta directa cu patima omul se simte neputincios in lanțurile păcatului dar puterea lui Dumnezeu de a dezlega aceste lanțuri se face cu o forța cutremurătoare prin lupta nedreapta asupra păcatului care prin dreptatea nelegiuirii a robit omul iar lupta preotului este directa si cu păcatul si cu personificarea si reprezentantul mijlocitor al păcatului
Pilda aducerii la altar a mantuitorului
A traducătorului care s a încăpățânat sa nu traducă un cuvânt al lui Dumnezeu si sa nu o numească fecioara pe cea care va naște de la tatăl ceresc pe fiul lui Dumnezeu pote înțelegând sau neînțelegând statutul femeii sau încrederea lui Dumnezeu in femeie de a se naște fără stricaciune si fără de păcat așa te tari si neclintite sunt cuvintele lui Dumnezeu iar îndărătnicie omului nu poate sta in fata unei pete de cerneala care mărturisește pe Dumnezeu dar alta era dezlegarea lui cel in cuvânt pedepsit de Dumnezeu si binecuvântat sa vadă pe Mântuitorul dar si proorociri care tot in bătrânețile sale aștepta in curăția văduviei Mântuitorul apoi o alta dezlegare a lui Dumnezeu a celor din afara cuvântului si a legământului a celor care nu aveau responsabilitate fata de cuvand dar care in strigătele lor au primit milostivire cea care o alta femeie numita înjositor in raport cu cei legati de cuvânt ca popor ascultător al cuvântului
Încredințarea in voia lui Dumnezeu o face omul care s a dezrobit de păcat si care este pe calea Dezrobirii pentru ca in păcat Dumnezeu nici nu ajuta ba chiar își întoarce ajutorul si grija iar păcatul lucrează cu moarte in om mai aficient astfel cel ce se încrede in Dumnezeu o face cu inima curată si cu încredere si cu renunțare la păcat si urmare a lui Dumnezeu ca adevarul si ajutorul lui Dumnezeu se fie lucrător prin fapta voie si gând
Pana si personajele lui doatoievschi au nevoie de o Înviere si de o curatire sau trecere prin experiențe similare cu moarte ca o spovedire ai împărtășire pentru a se despovada de tensiunea acumulata prin trecerea consecutiva a evenimentelor de ii încordează atenția
P s lipsuri si lacune puse împreuna pentru a întrecerea ce trebuia sa fi fost