48 de retrăire din alte lumi
ând nimic nu este ascuns și vrăjmașul găsește toate relele tale pentru a te chinui cu ele și îți amintește ca ești nimic fără ajutorul lui Dumnezeu și fără Dumnezeu ești doar un eu al nimănui purtat de voința potrivnicului și vrăjmașului prin speranțe efemere pe care ți le ia și le da și te privează de ele ca să îți arate ca tot ce îți aparține și te definește sunt de la el dar al lui nu poți fi fără speranța în Dumnezeu
Doar în chit aflu cine sunt și sunt nimic lipsit
de aparentele fizice ale existentei disperarea de a fi nimeni și
nimic praf în ochi purtat de vise prin realități josnice în
afara lunare hrăni sunt nimeni purtat de vânt și tăvălit
responsabilități efemere
Omul cauta eliberarea de pocăință sau de păcat cauta
iertarea sau infierea în împreună lucrare dacă Dumnezeu lucrează și
prin smerenie unde începe pocăință și cum conlucrează cu
Smerenia
Ce se întâmplă când pierzi și micul ajutor de la
Dumnezeu când cauți alt ajutor de la om ce dezlegare mai cauți când
știi ca umbli cu bateria descărcată și aștepți venirea de
apoi
Oare este greșit sa te știi sau sa te crezi iertat de
Dumnezeu când alții s au pocăit toată viata lor chiar dacă s au
spovedit
Oare normalitatea la Dumnezeu e o fireasca evoluție a
lucrurilor spre slava și asemănarea cu Dumnezeu
Oare greșește omul când pierde pocăință chiar si atu ci
când a dobândit o cu greu
Chiar dacă pare din senin hiar și minunea este
pregătită entru a marca un moment cu harul
Orice abatere spre păcat a relațiilor inter umane care
nu se concretizează definitiv ascunde un abuz tacit sau pus sub
tăcere și ascuns care face rana și omoară în ascuns chiar dacă omul
nu spune păcatului pe nume păcatul tot cu moarte otrăvește omul de
aceea adulterul neconcretizat în tainele căsătoriei ci scopul
procreerii este tot o abatere de la legea firii de I o destrămare
și o uzura ne orespunzatoare a firescul care are repercursiuni și
consecințe ascunse și fizice și sufletești
Dacă toate relele și păcate sunt rușinoase și aceasta
rușine va fi focul iadului la judecata lui Dumnezeu când toate voi
fi scoase la lumina tot ce este rușinos pentru a fi mărturisit este
păcat deci e o legătură a păcatului pentru libertate sinceritate și
trăire libera și ne țin departe de Dumnezeu deci toate hulele care
jignesc pe cineva și nu le ai spune în fata sau în cazul manie sau
a răzbunării sau a durerii dar nu în cazul prieteniei și bunei
înțelegeri atunci toate sunt păcate deci cauta și în inima și în
suflet și în fapta sa nu accepți fapte gânduri și vorbe care ar fi
rușinoase în cazul în care îți dorești iubirea aproapelui sincera
pana și deplina pana în tainele sufletului și când e în
conversație și când nu este
Deci orice pofta pentru lucruri străine creează aceeași
rușine de a dori lucruri interzise care pun în pericol iubirea de
aproape și de Dumnezeu nu dorești Raul aproapelui și lipsirea lui
de ceva drag dacă îl iubești nu ascunzi și nu rușinezi fata ta de
la el cu gânduri și dorințe ascunse sau pătimașe toate au o taiere
imprejur iar tăierea imrrjur este tăierea poftelor și a dorinței de
a întra voit conștient direct sau indirect în spațiul personal al
aproapelui iar orice ispitele sau neconstientizare a destăinuiri
tainelor cu știința sau cu neștiință mai ales când astăzi se cauta
expoziția tainelor atrăgătoare pentru a stârni atenția și interesul
inselotor care nu creează comuniune ci doar o invadare a spațiului
intim și personal fără scopuri sociale co structive inviti
nerușinarea și ispita aproapelui în spațiul personal și tu invadeze
spațiul personal al aproapelui ca o circumcizia în ambele sensuri
nici de a ieși ceva spre ispitele nici de a întra ceva spre
ispitele ci doar în comuniune cu scopul sfinților concret pe calea
mântuirii și al binefacerii
Nu exista varianta alternativa lui Dumnezeu și nu poți
împacă în viata pofta pentru păcat împreună cu calea fără piedicile
pe care păcatul oprește calea si bunul mers și rânduiala spre
Dumnezeu
Mai degrabă se mântuiască creștinii de frica iadului
decât de dragostea pentru rai deci scopul este sa lupți și cu
păcatul dar sa ai arma iubirii pentru Dumnezeu curajul smereniei
prin care Dumnezeu lucrează și biruiește Raul patimile și poverile
din viata omului nădejdea ca Dumnezeu a biruit moartea și
păcatul și ca Dumnezeu dezleagă viclenie aparentelor cu care
vrăjmașul se descoperă drept bun când de fapt el este dătător de
moarte
Lipsa ascultării și a scopului sunt manifestarea
opțiunii de a păcătui în scopul plăcerilor temporare și renunțarea
la concretizarea temeliile pentru stabilirea stabilității scopului
și al statornicie viitorului de aceea când ajungi în mănăstire
renunti la potențialul unui statut financiar și accepți slujirea și
asumarea lui Dumnezeu în viata ca scop exclus vieții civile
de aceea atunci nu mai slujești trupului ci sufletului și încetează
grija pentru lume dar nu exclude grija dezrobirii fizice prin
rugăciune pentru grija pentru suflet ca nu e folos sa ataci un
suflet robit pentru a se auto elulibera din lanțuri ci îl rogi pe
cel ce are puterea de a dezlega poverile lumii și a I lumina ca mai
greu găsește omul în viata sa prin auto determinare și exemplu
scăpare din neputinta trupeasca și sufleteasca dacă nu vine
Dumnezeu și pune ordine și cale de scăpare din desigur pericolelor
și rătăcirile acestei lumi
Severitatea în refuzul accesului păcatului în viata nu
este unul aperceptiv ci o statornicie curajoasa și conștientă
atunci când șarpele păcatului se strecoară în viata lui iar orice
compromis nu ase valoare concreta de echivalare sau comparare sau
renunțare la un bine concret pentru un rău mai mare decât apare
aparent în schimbul renunțării la bine urmările păcatului aducând
concret moartea și pierderea permanenta și definitiva a binelui pe
care puteai sa îl păstrezi neatin compromis adică dat la schimb
pentru suferință lipsa și durerea morții a păcatului și a părăsirii
de Dumnezeu pentru o robie în lipsa binelui
Potrivnicul ascunde păcatul sub aparenta virtuții de
aceea pare un statut sa fii păcătos și în viata în loc sa fii
vertical te lauzi cu păcatele de aia și amestecatura de pe internet
nu mai ai ancoră demnității și toate sunt amestecate nu știi care e
publicitate care e conținut interesant și nimic nu mai este
folositor și nu mai are logica rost aplicabilitate și continuitate
în viata este doar un spațiu al rătăcirii și înstrăinării care te
cuprinde ca o neliniște și te tine legat ca de o resursa a scopului
vieții pe unii legați sa creeze conținut inutil și pe alții sa
consume conținut inutil
Ca o picătură de apa în ulei încins care ia foc asa și
Dumnezeu fiin singurul fără de păcat care a ajuns în iad iadul nu a
avut nici loc cici chin nici sens pentru un om fără de păcat de
aceea porțile iadului s au sfărâmat pentru a ieși împăratul slavei
spre înviere curând calea și sensul mântuirii și al iertării
păcatelor pentru suferință și moartea nedreapta iadul a rămas dator
cu o moarte nedreapta logic fiind răsturnarea logicii intrinseci a
iadului și crearea sensului mântuirii iadul rămânând deschis
păcătoșilor dar deschizându-se se calea celor ce urmează pe Hristos
pe calea mantuirii
Ortodoxia este deajuns pentru suflet și nu este nevoie
și nici voie sa adaugi sau sa scoți ceva de aceea dacă cuiva ii
lipsește ceva este binevenit în ortodoxie
Pornirile păcătoase sunt satisfăcute în trup omorând ul
dar după moaște ele rămân nesatisfăcut și se transforma în
chin
Un om căzut în patima se prescrie iadului curăția
o avem în fire dar o murdari inregistrand în minte imaginile
necurăția acestei lumi
Iadul nu este o pedeapsa ci o posecinta a propriilor
acțiuni iar raiul este cel pe care îl construim în aceasta lume
prin fapte bune milelostenie pace și trăire în armonie și simțire
cu dumnezeu
Viata aceasta are prea multe bogații de oferit în mod
natural și pentru a ne bucura de ele în fiecare zi pentru a o
risipi pe păcate
Pacea este mai mare decât dreptatea dacă te razbuni
ramai dator lui Dumnezeu dacă nubte razbuni Dumnezeu rămâne dator
tie
Raiul este plin de păcătoși mantuiti
Bun pentru a întra bun pentru a fi dat la o parte
Cine poate face binele și nu îl face savarseste
pacat
În afara bisericii nu este mântuirea iar în afara ei
biruiește iadul pe fata sau în mai târziu
Dumnezeu face mai multe pentru mântuire decât face
potrivnicul pentru a ne pierde iar cale spre Dumnezeu e una lunga
când spre păcat sunt scurte de aceea în viata trăim și ne amintim
mai multe bune decât rele pentru ca cele bune rămân și ne fac
oameni întregi și buni șansele de a fi buni sunt mai multe decât
ispitele la pacat
Spovedania curata este bucuria duhovnicului ca te a
scost și te a descusut din cele mai grave și adânci păcate și
patimi de aceea spovedania nu e rațională ci una afectiva a
căutării lui Dumnezeu și eliberării de păcat de aceea spovedania nu
se face sucita sa para alt fel ci curata ca să între lumina curata
în suflet gol de păcate gata sa îl primească pe
Dumnezeu
Ori spovedit ori la judecata toate păcatele se spune nu
rămân nespuse doar ca la sfârșit sunt luminate de dumne,eu ca
întuneric al sufletului iar aici este căutarea luminii pentru a nu
umbla în întunericul plin de primejdii al vietii
P s totul se rostogolește si dacă nu cade din prima va
ajunge la vale