C8

 48 de retrăire din alte lumi

ând nimic nu este ascuns și vrăjmașul găsește toate relele tale pentru a te chinui cu ele și îți amintește ca ești nimic fără ajutorul lui Dumnezeu și fără Dumnezeu ești doar un eu al nimănui purtat de voința potrivnicului și vrăjmașului prin speranțe efemere pe care ți le ia și le da și te privează de ele ca să îți arate ca tot ce îți aparține și te definește sunt de la el dar al lui nu poți fi fără speranța în Dumnezeu 


 Doar în chit aflu cine sunt și sunt nimic lipsit de aparentele fizice ale existentei disperarea de a fi nimeni și nimic praf în ochi purtat de vise prin realități josnice  în afara lunare hrăni sunt nimeni purtat de vânt și tăvălit responsabilități efemere

Omul cauta eliberarea de pocăință sau de păcat cauta iertarea sau infierea în împreună lucrare dacă Dumnezeu lucrează și prin smerenie unde începe pocăință și cum conlucrează cu Smerenia 
Ce se întâmplă când pierzi și micul ajutor de la Dumnezeu când cauți alt ajutor de la om ce dezlegare mai cauți când știi ca umbli cu bateria descărcată și aștepți venirea de apoi 

Oare este greșit sa te știi sau sa te crezi iertat de Dumnezeu când alții s au pocăit toată viata lor chiar dacă s au spovedit  
Oare normalitatea la Dumnezeu e o fireasca evoluție a lucrurilor spre slava și asemănarea cu Dumnezeu 
Oare greșește omul când pierde pocăință chiar si atu ci când a dobândit o cu greu 


Chiar dacă pare din senin  hiar și minunea este pregătită entru a marca un moment cu harul 

Orice abatere spre păcat a relațiilor inter umane care nu se concretizează definitiv ascunde un abuz tacit sau pus sub tăcere și ascuns care face rana și omoară în ascuns chiar dacă omul nu spune păcatului pe nume păcatul tot cu moarte otrăvește omul de aceea adulterul neconcretizat în tainele căsătoriei ci scopul procreerii este tot o abatere de la legea firii de I o destrămare și o uzura ne orespunzatoare a firescul care are repercursiuni și consecințe ascunse și fizice și sufletești 

Dacă toate relele și păcate sunt rușinoase și aceasta rușine va fi focul iadului la judecata lui Dumnezeu când toate voi fi scoase la lumina tot ce este rușinos pentru a fi mărturisit este păcat deci e o legătură a păcatului pentru libertate sinceritate și trăire libera și ne țin departe de Dumnezeu deci toate hulele care jignesc pe cineva și nu le ai spune în fata sau în cazul manie sau a răzbunării sau a durerii dar nu în cazul prieteniei și bunei înțelegeri atunci toate sunt păcate deci cauta și în inima și în suflet și în fapta sa nu accepți fapte gânduri și vorbe care ar fi rușinoase în cazul în care îți dorești iubirea aproapelui sincera pana și deplina pana în tainele sufletului și când e în conversație  și când nu este 

Deci orice pofta pentru lucruri străine creează aceeași rușine de a dori lucruri interzise care pun în pericol iubirea de aproape și de Dumnezeu nu dorești Raul aproapelui și lipsirea lui de ceva drag dacă îl iubești nu ascunzi și nu rușinezi fata ta de la el cu gânduri și dorințe ascunse sau pătimașe toate au o taiere imprejur iar tăierea imrrjur este tăierea poftelor și a dorinței de a întra voit conștient direct sau indirect în spațiul personal al aproapelui iar orice ispitele sau neconstientizare a destăinuiri tainelor cu știința sau cu neștiință mai ales când astăzi se cauta expoziția tainelor atrăgătoare pentru a stârni atenția și interesul inselotor care nu creează comuniune ci doar o invadare a spațiului intim și personal fără scopuri sociale co structive inviti nerușinarea și ispita aproapelui în spațiul personal și tu invadeze spațiul personal al aproapelui ca o circumcizia în ambele sensuri nici de a ieși ceva spre ispitele nici de a întra ceva spre ispitele ci doar în comuniune cu scopul sfinților concret pe calea mântuirii și al binefacerii

Nu exista varianta alternativa lui Dumnezeu și nu poți împacă în viata pofta pentru păcat împreună cu calea fără piedicile pe care păcatul oprește calea si bunul mers și rânduiala  spre Dumnezeu 

Mai degrabă se mântuiască creștinii de frica iadului decât de dragostea pentru rai  deci scopul este sa lupți și cu păcatul dar sa ai arma iubirii pentru Dumnezeu curajul smereniei prin care Dumnezeu lucrează și biruiește Raul patimile și poverile din viata omului nădejdea ca  Dumnezeu a biruit moartea și păcatul și ca Dumnezeu dezleagă viclenie aparentelor cu care vrăjmașul se descoperă drept bun când de fapt el este dătător de moarte 

Lipsa ascultării și a scopului sunt manifestarea opțiunii de a păcătui în scopul plăcerilor temporare și renunțarea la concretizarea temeliile pentru stabilirea stabilității scopului și al statornicie viitorului de aceea când ajungi în mănăstire renunti la potențialul unui statut financiar și accepți slujirea și asumarea lui Dumnezeu în viata ca scop exclus vieții civile  de aceea atunci nu mai slujești trupului ci sufletului și încetează grija pentru lume dar nu exclude grija dezrobirii fizice prin rugăciune pentru grija pentru suflet ca nu e folos sa ataci un suflet robit pentru a se auto elulibera din lanțuri ci îl rogi pe cel ce are puterea de a dezlega poverile lumii și a I lumina ca mai greu găsește omul în viata sa prin auto determinare și exemplu scăpare din neputinta trupeasca și sufleteasca dacă nu vine Dumnezeu și pune ordine și cale de scăpare din desigur pericolelor și rătăcirile acestei lumi 

Severitatea în refuzul accesului păcatului în viata nu este unul aperceptiv ci o statornicie curajoasa și conștientă atunci când șarpele păcatului se strecoară în viata lui iar orice compromis nu ase valoare concreta de echivalare sau comparare sau renunțare la un bine concret pentru un rău mai mare decât apare aparent în schimbul renunțării la bine urmările păcatului aducând concret moartea și pierderea permanenta și definitiva a binelui pe care puteai sa îl păstrezi neatin compromis adică dat la schimb pentru suferință lipsa și durerea morții a păcatului și a părăsirii de Dumnezeu pentru o robie în lipsa binelui 

Potrivnicul ascunde păcatul sub aparenta virtuții de aceea pare un statut sa fii păcătos și în viata în loc sa fii vertical te lauzi cu păcatele de aia și amestecatura de pe internet nu mai ai ancoră demnității și toate sunt amestecate nu știi care e publicitate care e conținut interesant și nimic nu mai este folositor și nu mai are logica rost aplicabilitate și continuitate în viata este doar un spațiu al rătăcirii și înstrăinării care te cuprinde ca o neliniște și te tine legat ca de o resursa a scopului vieții pe unii legați sa creeze conținut inutil și pe alții sa consume conținut inutil

Ca o picătură de apa în ulei încins care ia foc asa și Dumnezeu fiin singurul fără de păcat care a ajuns în iad iadul nu a avut nici loc cici chin nici sens pentru un om fără de păcat de aceea porțile iadului s au sfărâmat pentru a ieși împăratul slavei spre înviere curând calea și sensul mântuirii și al iertării păcatelor pentru suferință și moartea nedreapta iadul a rămas dator cu o moarte nedreapta logic fiind răsturnarea logicii intrinseci a iadului și crearea sensului mântuirii iadul rămânând deschis păcătoșilor dar deschizându-se se calea celor ce urmează pe Hristos pe calea mantuirii

Ortodoxia este deajuns pentru suflet și nu este nevoie și nici voie sa adaugi sau sa scoți ceva de aceea dacă cuiva ii lipsește ceva este binevenit în ortodoxie 

Pornirile păcătoase sunt satisfăcute în trup omorând ul dar după moaște ele rămân nesatisfăcut și se transforma în chin 

 Un om căzut în patima se prescrie iadului curăția o avem în fire dar o murdari inregistrand în minte  imaginile necurăția acestei lumi

Iadul nu este o pedeapsa ci o posecinta a propriilor acțiuni iar raiul este cel pe care îl construim în aceasta lume prin fapte bune milelostenie pace și trăire în armonie și simțire cu dumnezeu

Viata aceasta are prea multe bogații de oferit în mod natural și pentru a ne bucura de ele în fiecare zi pentru a o risipi pe păcate 

Pacea este mai mare decât dreptatea dacă te razbuni ramai dator lui Dumnezeu dacă nubte razbuni Dumnezeu rămâne dator tie

Raiul este plin de păcătoși mantuiti

Bun pentru a întra bun pentru a fi dat la o parte

Cine poate face binele și nu îl face savarseste pacat

În afara bisericii nu este mântuirea iar în afara ei biruiește iadul pe fata sau în mai târziu 

Dumnezeu face mai multe pentru mântuire decât face potrivnicul pentru a ne pierde iar cale spre Dumnezeu e una lunga când spre păcat sunt scurte de aceea în viata trăim și ne amintim mai multe bune decât rele pentru ca cele bune rămân și ne fac oameni întregi și buni șansele de a fi buni sunt mai multe decât ispitele la pacat

Spovedania curata este bucuria duhovnicului ca te a scost și te a descusut din cele mai grave și adânci păcate și patimi de aceea spovedania nu e rațională ci una afectiva a căutării lui Dumnezeu și eliberării de păcat de aceea spovedania nu se face sucita sa para alt fel ci curata ca să între lumina curata în suflet gol de păcate gata sa îl primească pe Dumnezeu 

Ori spovedit ori la judecata toate păcatele se spune nu rămân nespuse doar ca la sfârșit sunt luminate de dumne,eu ca întuneric al sufletului iar aici este căutarea luminii pentru a nu umbla în întunericul plin de primejdii al vietii

P s totul se rostogolește si dacă nu cade din prima va ajunge la vale 

De același autor

Despre ZTB.ro

ZTB.ro este un agregator românesc de bloguri care colectează și afișează articole din diverse domenii, oferind vizibilitate bloggerilor și o platformă centralizată pentru cititori. Articolele sunt preluate prin feed-uri RSS/Atom și direcționează traficul către blogurile originale.

Articole recente