Cap 2 cu 6

48 de Filocalia

Cele noua semne ale desăvârșirii Filocalia 2

Așa cum rugăciunea tot din dragoste răsare către Dumnezeu si către unirea in rugăciune cu Dumnezeu așa si omul care a ajuns sa cunoască iubirea lui Dumnezeu nu mai vede in aproapele deosebire ci viața si darurile lui Dumnezeu cu care ne a creat nu mai vede firea oamenilor ci vede unitatea chipului lui Dumnezeu care lucrează in fiecare in parte după puterea si voința fiecăruia

Lucrarea lui Dumnezeu nu îl ajuta pe Dumnezeu la înfăptuirea păcatului ci al duh îl ajuta pe calea rătăcirii orice SPIR care nu duce la mântuire este rătăcire si înșelare de la potrivnicul vieții si lui Dumnezeu

Pentru cei in nevoie Dumnezeu face minuni iar aceste minuni se recunosc fiind menționate si instanța Scriptura nu contrazic Învățăturile bisericii sunt spre folosul mântuirea si celui ajutat si a aproapelui nu stârnesc lauda si mândrie celui care o săvârșește si a celui miluit cel ce a făcut minunea este slujitor al lui Dumnezeu si cu numele Duhului sfânt a lucrat arătând calea adevarata a Mântuirii

Dacă tu te afli in căutări greoaie pe calea Mântuirii cu mai mult de fapte ale virtuții fără sfaturi de care si tu ai nevoie nu poți sa ajuți pentru ca te vei afla dând medicamente vătămătoare pornind pe o cale greșita ajungi tu însuți sa rătăcești mințind si promițându-le binele de la Dumnezeu celo nu îl caută pe Dumnezeu si caută sa meargă pe calea râului

Când căutam spre aproapele sa nu căutam la păcatele lui ca sa nu ne smintim si sa cădem si bionic ele sa avem in minta continua datorie a pocaintei pentru păcatele noastre si sa vedem in el locul in care Dumnezeu se sălășluiește adică chipul bun din om pe care nimeni nu îl poate lua de la om dar care este inrobit de aceea sa căutam sa ajutam pe calea dezlegării de patimi pe calea spre spovedanie știind ca nu noi suntem cel ce îl vindeca si Dumnezeu care Răspunde la dorinta pocaintei din inima lui deci noi doar icoana din inima lui si icoana la care trebuie sa ajunga in biserica trebuie sa îl ajutam sa o vadă alte fapte de ajutor care nu sunt pe calea Mântuirii nu avem de unde sâni le dam fără a rătăci împreuna ca doi neștiutori a cailor spre mântuire de aceea virtuțile cele din vistieria lui Dumnezeu sunt chemarea aproapelui pe calea Mântuirii pana va putea sa umble singur pe calea spre Dumnezeu care vede pocăință lui si împreuna rugăciunea noastră spre el

Pe calea spre Dumnezeu vom găsi pace si liniște iar dacă găsim necazuri si frica ele sunt pentru a ne speria de pe calea morții pe care rătăcim ca sa ne întoarcem pe calea vieții astfel dacă ne aflam pe rătăcire sa căutam sa luam si pe cei pentru care sunte responsabili dacă am găsit cala sa nu ii lăsam in uitare părăsiți ci sa rugam pe Dumnezeu sa ii aducă si pe ei după noi dacă am ajuns la Dumnezeu ca la fel iubește Dumnezeu pe toți doar răspunsul la iubirea lui Dumnezeu diferă in funcție de cum ne pocăim si cum ne dorim sa mergem pe calea Mântuirii

Dar când cineva este căzut lângă calea Mântuirii dacă nu îl ajutam sa se ridice si sa mergem împreuna pe cale si îl ocolim atunci pășim in afara cărării Mântuirii moaște si o luam pe calea rătăcirii cu tot cu gândul cu care am ocolit pe cel căzut cu gândul mândriei deznădejdii lipsei de compasiune pentru cel care tot către Dumnezeu se îndreaptă si cu care empatizăm in suflet la fel către Dumnezeu

Calea spre Dumnezeu este una singura iar cel ce crede ca a găsit alta cale pleacă spre rătăcire iar cel ce crede ca in alta parte este Dumnezeu este ispitit spre îndepărtarea de la adevar de aceea orice cale ar avea si ar urma omul in viața pe calea lui se va întâlni cu toți oamenii care merg spre dumneze de aceea omul trebuie sa caute calea si direcția spre Dumnezeu in locul in care se Apla pentru a merge pe calea cea dreapta iar toate căile se unesc in biserica si tot omul se regăsește in căutările sale lângă alti creștini care tot la biserica se îndrepta in zile de sărbătoare si in toate zilele care le vor trai pe pământ pentru ca prin biserica ne naștem la viața cea adevarata si tot prin biserica ajungem la viața veșnica si tot in biserica prin pocăință revenim pe calea cea dreapta spre mântuire si nu eate nimeni nici mai jos si nici mai sus pentru ca toată vrednicie o are in vistierie Dumnezeu si el știe calea pe care merge fiecare iar datoria noastră este sa ne intrajutoram pe calea cea dreapta când vedem ca se îndepărtează de la adevar si sa ne bucurăm pentru cel ce dobândește virtuți pentru ca ne este exemplu si luminator pe calea spre mântuire

De aceea vedem ca in lume sunt treburi productive care lucrează cu virtuți si susțin viața si bunul trai si treburi care sunt împotriva productivității care lucrează pentru înrobirea omului care sunt împotriva vieții si nu au ca scop susținerea ei ci cai pe care ne scurtăm si ne împovărăm viața cu placeri false nu dătătoare de viața si implinitoare ale rostului vieții pe mănânc care este susținerea si prosperitatea vieții noastre si a aproapelui împreuna cu Dumnezeu cel dătător de viața

După putere tot omul își caută un rost in viața o slujire spre folosul vieții căutam sa lucram pentru a ne împlini si datoria pe punând dar si a ne susține traiul ușor acceptam responsabilități pe pământ pentru bunul trai dar toate lucrările vieții sunt de la Dumnezeu deci in final tot lui dorim sa lucram pentru lucrurile dătătoare de viața de aceea tot omul are pe calea sâni responsabilitate pe care o face bine dacă urmează calea cea dreapta a lui Dumnezeu care pe toate le a lăsat ca sa sporească urmând calea poruncilor pentru a ne veri de greșeli si virtuților pentru a înainta pe calea cea dreapta si dătătoare de viața

Fiecare om e lacaș al lui Dumnezeu si asta ne face frați dar si legati prin Dumnezeu chip si asemănare de aceea ne putem ruga in ispita noastră sau a aproapelui ca după unirea Sfintei treimi si sufletele noastre sa se unească in întrajutorare pentru a se întări in putere împotriva ispitelor si a necazurilor si a chema numele lui Dumnezeu pentru a fi cu noi in plinătatea harului sau a tot prezent când ne unim in rugăciune si sfătuire cu Dumnezeu

De aceea cerem iertarea păcatelor cu știință si cu neștiința din neputința si rătăcire cu care am vecinătatea Locașul sau cel sfânt al inimilor noastre in care doar pacea adevarul si credința își au locul si in aceasta lume pana la sfârșit doar cu pocăință le redobândim

Omul păcătos așteaptă cu pocainte pe Mântuitorul in casa sufletului sau pentru a l izbăvire de dezordinea păcatului si de robia păcatului cu pocăință renunța la păcatele din sufletul sau si le curată împreuna cu Dumnezeu pe calea pocaintei spre Golgota lui Dumnezeu unde tote păcatele celor ce se porcăiesc le a luat asupra sa pentru a le curați iar pe robi ce își doresc pacea lui Dumnezeu si își plâng păcatele văzând suferinta pe cruce ca urmare a păcatelor așteptând primirea înapoi ca fii de la Mântuitorul

Omul pocăit așteaptă sa își împodobească camera curată a sufletului cu icoana lui hristos așteaptă sa își umple sufletul cu pacea si cu pocăință așteaptă pe stăpânul păcii in sufletul sau

Dumnezeu nu caută mândria sau deznădejdea sau îmbătrâni după avuții ci caută simplitatea pocăință si omul mulțumit si împăcat cu sine care nu umbla după cum bate vântul

Dumnezeu nu caută mândria sau deznădejdea sau îmbătrâni după avuții ci caută simplitatea pocăință si omul mulțumit si împăcat cu sine care nu umbla după cum bate vântul

Omul care a spălat cu pocăință sufletul sau a pregatit sufletul pentru a l primi pe Dumnezeu in inima sa pentru a primi pacea in inima pocăință si palate de neascultare robie si împotrivire

Pacea este acceptarea cu pocăință a luptei cu potrivnicul si singura arma care învinge potrivnicul de aceea si Mântuitorul a s a întrupat pentru a aduce pacea in inimile celor care o așteaptă cu pocăință pentru păcatele cu care s au împotrivit lui Dumnezeu de aceea dacă potrivnicul nu mai are putere si stăpânire in omul robit cu păcate pacea easte calea drepta a credinței

La nașterea mantuitorului potrivnicul s a înspăimântat pentru venirea înainte de vreme a lui Dumnezeu si a început sa plănuiască singurul lucru care știa sa îl semene in lume moartea dar Mântuitorul a venit cu moartea pe moarte sa calce si prin pocăință la Înviere sa îl cheme pe om iar potrivnicul a rămas neputincios singura arma a lui fiind moartea si frica dar prin pocăință si ascultare pana la moarte arma asupra potrivnicului faptele lui au rămas neputincioase înaintea omului care se pocăiește si se întoarce la Dumnezeu de unde a căzut

Împăcarea este pocăință si așteptarea si primirea iertării este pocăință

Pocăință însoțesc toate jertfele care se ridica pentru hristos postul rugăciunea înfrânarea privegherea smerenia si virtuțile cu care suntem datori prin fire sa le împlinim firesc pritejate de datoria pocaintei cu care sunt însoțite

Pocăință este calea vieții pe care omul se ridica din păcat

Pocăință este durerea nașterii duhovnicesti in taina spovedaniei prin ea de vom trece ne vampirilor Dumnezeu la mântuire

Pocăință este însoțită de bucuria lui Dumnezeu de a vedea pe fiul sau întors pentri a fi primit cu pocăință in sânul familiei sale unde sa născut si unde ii este locul dacă nu va cădea in rătăcire sau in cârtire pentru nemăsurata îndurare pentru toți cei rătăciți ai casei sale care fiecare este așteptat in sălașul ștergător pentru fiecare prin pocăință si recunoștință pentru îndelungă răbdarea si îndurarea lui Dumnezeu care așteaptă strigatul pocaintei care cere iertarea si ridicarea din robia si cădere in păcat cu pocăință cerem ajutorul lui Dumnezeu pentru necredință in care am căzut si din care nu ne putem ridica Dana nu cerem ajutor de la Dumnezeu di valurile înfricoșătoare a ispitelor lumii

Pocăință nu este deznădejdea credinței ci rodul si osteneala ei pe calea Mântuirii pe urcusul spre moartea păcatului si spre ascultarea si urmarea lui hristos spre Înviere

Pocăință este stați si curatire pentru credința si calea cea dreapta a ei

Pocăință este dobânda credințe si nu sunt despărțire pocăință este conștiința in ispite pocăință este calea redobandirii credinței după cădere pocăință însoțeste pe om pana la moarte fire lui care tinde cu știință sau fără spre păcat pocăință este calea spre spovedanie iar lacrimile pocaintei al doilea botez prin pocăință credința este lucrătoare si aduce roade


De același autor