Învierea lui Hristos are semnificații care trec dincolo de simplul fapt istoric, fiind o realitate pe care se clădește întreaga dogmă creștină : dacă Isus nu ar fi înviat, evanghelia ar fi o imposibilitate, iar credința ar fi zadarnică (1 Corinteni 15:14).
Învierea lui Isus este elementul care distinge fundamental creștinismul de celelalte religii, credința creștină având în centrul ei nu un set de reguli, ci pe Isus Hristos Cel Înviat.
Învierea atestă faptul că Isus Hristos este cine a pretins a fi: fiul lui Dumnezeu, după cum afirmă apostolul Pavel în Romani 1:4 : „…dovedit cu putere că este Fiul lui Dumnezeu, prin morților, adică pe Isus Hristos, Domnul…”.
Învierea e dovada că sacrificiul lui Hristos pentru cei vinovați a fost acceptat de către Dumnezeu, care poate acum să socotească drepți pe cei ce cred. (Romani 4:25)
De altfel, mânuirea are ca fundament credința în învierea lui Hristos: „dacă-L mărturisești cu gura ta pe Isus ca Domn și crezi în inima ta că Dumnezeu L-a înviat din morți, vei fi mântuit. ” (Romani 10: 9).
Pentru cei născuți din nou, învierea lui Hristos are, de asemenea, un caracter reprezentativ, noi fiind incluși prin reprezentare atât în moartea, cât și în învierea Sa. (Coloseni 3:1)
Astăzi noi, creștinii, ar trebui să declarăm nu doar faptul că Isus Hristos a înviat (acum 2000 de ani) și este viu, ci și faptul că El Însuși este Viața noastră (Coloseni 3 :4).
El e motivul pentru care trăim acum, El e mântuirea și bucuria noastră, El e tot ce avem mai scump. Dacă nu ar fi El în viața noastră, nu am avea nimic, nu am fi nimic…
Astăzi, odată în plus, aș vrea să mărturisesc, în numele celor ce sunt în adevăr copii ai lui Dumnezeu și cred în învierea lui Hristos, că Isus pentru noi este TOTUL și nu găsesc expresie mai potrivită ca cea folosită de apostolul Pavel în Coloseni 3:4: „Hristos, viața noastră.”
Când spui că cineva este viața ta, spui de fapt că fără el/ea nu-ți mai găsești rostul de a fi. Așa suntem noi fără de Hristos. Fără El nu ne mai vedem viața. Fără El nu mai găsim sens în existența noastră.
Cine a experimentat pe Hristosul cel înviat în viața sa, știe exact ce semnificație au cuvintele de mai sus.
Hristos a înviat! Ba mai mult, El e viața noastră!