Om înspre înger
(cartea - revizuită 2020)
***
CARTEA ÎNTÂI
*
De ce vrei mereu să câştigi ceva?...
Pentru a scăpa de suferinţă poate ai prea mult, de aceea te mişti greu şi nu poţi evolua...
Eşti sigur că poţi gestiona câştigul material şi mental încât acesta să nu fie, în cele din urmă, asemeni unei pietre care te trage la fund şi te îneacă? Dacă trebuie să te descotoroseşti şi nu să acumulezi? Dacă trebuie să te limpezeşti şi să te eterezi; informaţiile, grijile, gândurile şi obiectele să treacă prin tine fără
să te rănească; opusul a ce eşti acum, o masă de melasă densă pe un suport spaţiu-timp în care orice bolovan se împotmoleşte, creându-te şi recreându-te din el, biată formă pământie şi opacă, o formă oarecare din pleiada de posibilităţi?!
De ce să nu fii chiar viaţa în sine, în care toate posibilităţile sunt realizate şi incluse, nemateriale şi nementale, de aceea nedespărţite în bine şi rău? De ce?
Agitându-te astfel într-o continuă permutare atomică, într-un spaţiu gol şi iluzoriu, care pare că există numai pentru că există o mişcare ipotetică a unor particole ce la rândul lor sunt goale, până când ai să te cauţi unde nu este nimic de găsit?...
*
Atent simțindu-mă pe mine!
Atent simțind viața din mine!
Atunci apare clipa în sine, care este viața în
sine, adevărata credință, adevărata voință, Dumnezeu
adevărat.
*
Cu cât te observi mai atent, cu atât îţi dai seama
că mişcarea nu-ţi aparţine, ci provine din efecte ale materiei
condiţionate. Nu te vezi pe tine când îţi observi trupul, ci doar
vizionezi un film creat pe gustul şi înţelegerea unui public care
îl priveşte.
Mai sus, către libertate, simţi cum renunţarea
conştientă e o cărare care trebuie bătută. În univers există o
lege: viaţa tinde spre ea însăşi, spulberând prin subtilitate orice
dependenţă care o împiedică să se recunoască.
Trupul şi mintea au un timp al lor, viaţa însă
este eternă, iar când viaţa ta, aceeaşi şi unică în tot universul,
se regăseşte pe sine şi încetează să se transfere din formă în
formă, atunci dispare şi timpul şi practic până la o altă
manifestare nu există nici o distanţă.
În univers nu există şi nu va exista nici o
secundă fără viaţă.
În lipsa timpului nimic nu poate fi măsurat, de
aceea se spune că Dumnezeu, care este viaţă, este nenăscut şi
nemuritor.
*
Nu există nici o tragedie în
univers!
Dincolo de Dumnezeu nimeni nu se poate
duce!
Suferinţa se materializează prin minte, dar mintea
poate fi stăpânită. Reuşind asta realizezi ce înseamnă
afi, ca existenţă
eternă, pentru că a fi este
realitatea originală şi absolută a lui Dumnezeu, iar toate
problemele fiinţelor vii, în ultimă instanţă, nu au mai multă
relevanţă decât mâna pe care juri că ţi-o pipăi în
vis.
Timpul şi spaţiul sunt doar instrumente ale vieţii
neîntrerupte, care trece prin tine, iar toată suferinţa, mai mare
sau mai mică, a tuturor ființelor pământeşti se va sfârşi ca atunci
când te trezeşti dintr-un vis oribil şi vezi cu mare uşurare că
nimic din ce te-a înfricoșat nu s-a petrecut în
realitate.
*
Înţelept este cel care ştie că orice ar face nu
face nimic şi că oriunde s-ar duce nu pleacă nicăieri. Căci
modificările spaţio-temporale sunt mentale, iar spiritul din care
provine mentalul este unic, neschimbător, indivizibil şi, mai ales,
nu participă la nici o competiţie.
*
Trăieşti într-un mediu potrivnic, încărcat cu prea
multe gânduri şi energii negative, de aceea crede cu tărie că
moartea şi suferinţa nu sunt aşa cum ai fost educat. Nu te lăsa
niciodată înrobit de gânduri şi simţăminte inferioare şi află că
moartea este dezrobirea de o formă veche şi perimată pentru şansa
de a trăi într-o formă nouă şi îmbunătăţită.
*
Omul este Dumnezeu într-o formă degenerată. Dar
cum numele şi formele sunt mentale, degenerarea este mentală.
Formele subzistă prin hrană, hrana orânduieşte în mare parte
mentalitatea, comportamentul şi personalitatea
omului.
A te înnoi cu hrană fizică este o obişnuinţă
celulară a formelor pământeşti, firească în aceste condiţii
cosmice, dar nu este singura metodă de menţinere a vieţii în
univers.
*
Nu există nici un spectator, nu există nici un
contestatar.
Eu sunt singur în univers şi eu sunt
înfăptuitorul, fapta şi lucrul făcut.
Stelele şi corpurile sunt gândurile mele, eu le
dau fiinţă şi ele trăiesc în mine. Eu mă ard pe rug şi eu mă trag
pe roată. Durerea există ca să nu uit că exist. Eu sunt totul şi
din mine izvorăşte totul, chiar şi gândul de numeroase ori
repetabil pe care îl ai tu acum. Căci nu există două persoane decât
în aparenţă, sunt doar două picioare, două mâini şi doi ochi ale
aceleiaşi realităţi. Totul este absorbit în mine, şi când mor mă
duc în mine, şi când mă nasc mă nasc din mine, existenţa mea este
dincolo de orice cunoaştere finită, eu sunt etern şi fericit prin
mine însumi!
*
Un om conştient nu epuizează niciodată roadele
adevărului. Pe fiecare milimetru de pământ există miliarde de
posibilităţi și lumi care pot fi descoperite; nimic nu se sfârşeşte
și nimic nu poate să-ţi scape, pentru că pe fiecare vârf de ac
există tot adevărul. Este foarte important să nu materializezi
frica că ar putea să-ţi scape ceva inducând iluzia că dacă nu ai
intrat la timp pe o uşă nu vei mai putea intra
niciodată.
*
Personalitatea este goală iar fenomenele deşarte.
Cu cât eşti mai nimeni şi mai nimic pentru această lume goală şi
deşartă, cu atât eşti mai real şi mai greu pentru
adevăr.
Manifestându-te ca o adiere, umil și tăcut în
orice situație, fii fericit!
Cu ce ar putea să te îmbogățească iluziile acestei
lumi trecătoare când ți-ai realizat existența
eternă?!
*
Meditaţia în cuante de sunet şi lumină... O
săgetă, un vector, o senzaţie porneşte o călătorie spre începutul
numelor şi formelor. Nu e nici un gând şi nici un cuvânt
încă.
Am intuit asta de mult. Este ca diferenţa dintre
cineva care împinge un car încărcat cu pietre (gândurile,
cuvintele) şi cineva care zboară pe aripi de vânt (cuantele de
lumină).
Ajuns la acest stadiu nu urmăresc gândul şi nu
depun niciodată efort să-l exprim prin cuvinte. Meditez în cuante
de sunet şi lumină asupra originii lucrurilor, simţindu-mă pe mine,
doar atât.
*
Nu căutaţi bogăţia, căci bogăţia nu este o
binecuvântare. Tu poţi avea ceva mai bun, ca, de exemplu,
libertatea, detaşarea.
Bogăţia poate fi pricina multor rele, o împovărare
grea şi apăsătoare. Cei bogaţi, cel mai adesea, prin bogăţie sunt
pedepsiţi. Cel care nu deţine bogăţii şi nici nu le doreşte are
deschisă calea spre fericire. Din lucrurile elementare şi simple
vin stările supreme ale existenţei. Din cele complexe nu se poate
extrage nimic înainte de a fi disociate în elemente primordiale,
operaţie prin care se consumă energie şi se eliberează reziduri.
Preţul este mult prea mare pentru satisfacţii atât de
mici.
**
Dumnezeu este în tine, dar tu nu eşti
Dumnezeu!
Tu eşti un concept mental plin de limitări, produs
de o sumă de factori care provin din negura vremurilor, un amalgam
de informaţii celulare, concepţii şi prejudecăţi false şi
instabile.
Eşti pe de-a-ntregul şi cu desăvârşire ceea ce
lumea te-a făcut să devii, doar atât.
Când te sacrifici şi renunţi la falsul ego, la
ataşamentul faţă de mintea şi corpul acesta, atunci cel care este
în tine devine tu şi astfel creaţia se
desăvârşeşte.
Treptat, treptat este
îndumnezeită.
**
Nu înseamnă ceva să fii puternic, bogat sau măreț,
este o zonă a existenţei ca oricare alta, un punct care prin
repetiţie devine oribil şi plictisitor.
Trebuie să treci dincolo de măreţie, prestigiu sau
onoare, să le consideri pe toate care vin că după ce se consumă
pleacă, că asta-i roata lor şi asta-i mintea noastră. La fel se
întâmplă şi cu nemernicia, şi oricât ar părea de straniu nu o putem
înţelege decât dacă am trăit-o, iar, dacă nu am trăit-o, o vom
trăi, ca s-o înţelegem şi, prin urmare, să nu ne placă, ceea ce fac
chiar acum majoritatea oamenilor.
De aceea continuă să mergi, căutările tale sunt
departe de a se fi sfârşit, atâta vreme cât n-ai experimentat prin
interacţiune directă întreaga creaţie, faptic sau cuantic. Dar nu
omite nici perioadele de odihnă şi nici
nemişcarea.
Într-un plan mai extins viaţa în formă înseamnă
mișcare, iar moartea înseamnă o perioadă de odihnă. Dar este cu
desăvârşire nevoie să înveţi din toate ca să afli prin tine şi
numai prin tine că nu aveai nevoie de nimic.
Altă cale nu există, nu
există!
**
Întotdeauna există ceva mai măreţ decât un lucru
măreţ, iar mai măreţ decât toate lucrurile este nici un lucru -
ceea ce nu poate fi reprezentat, gândit sau exprimat, deoarece nu
participă la dansul minţii și ideilor. Acest lucru nu poate fi
cunoscut de cineva cu nume şi formă, legat de materie, ci doar de
cel înțelept care a devenit conştient de sine.
Eliberarea de falsul ego face parte din sensul
vieţii, şi nu va exista niciodată fericire atâta vreme cât iluzia
te poartă şi vezi doar manifestări temporare ale minţii
transformată în corpuri şi obiecte.
**
Trebuie să înţelegi că eu sunt în tot ce-i mai
frumos la un om şi el este în tot ce-i mai frumos la mine. Când
ceva te răscoleşte până la extaz aceasta este opera lui Dumnezeu
care se bucură în singurătatea sa din toate fiinţele. Căci orice
formă de viaţă este multiplicarea lui Dumnezeu, care nu se poate
simţi decât pe sine – tot universul. Nu există nici o diferenţă în
sine, ci doar în nume şi formă!
**
Nu este nimic de spus sau de făcut. Există numai
ceva de dăruit şi de închinat. Fericirea constă în renunțare și
este refuzul constant de a avea ceea ce mintea te ademeneşte să ai
în proprietate. A avea ceva te limitează doar la ce ai şi te
subjugă la câteva fire de praf dintr-un univers incomensurabil, a
nu avea nimic te eliberează de iluzii şi te pregăteşte pentru
absorbţia în divinitate.
**
Orice învăţătură divizează, încurajează o relaţie
dintre două entităţi aflate pe poziţii diferite. Învăţătura nu
poate fi decât a sinelui pentru sine, a totului pentru totul,
descurajarea oricărei forme de individualitate, formă care naşte
egoismul, mai marele sau mai micul, conflictele, diferenţele,
obiectele supărării şi toate relele. Nu există învăţat, învăţătură
sau cineva care trebuie învăţat. Când acestea toate sunt percepute
separat, apare agitaţia minţii şi implicit suferinţa. Când el îl
cuprinde pe eu, şi tot ce faci tu face el, percepând totul ca un
tot unitar, atunci nu mai există nici un rău şi echilibrul original
poate fi refăcut.
Aşa cum lumina, care este tot una cu energia,
dincolo de consistenţa şi frecvenţa ei, pătrunde totul în univers,
tot aşa o unică învăţătură, care nu poate fi disociată de această
lumină, există pretutindeni şi e în natura tuturor lucrurilor.
Orice este atins de lumină este pătruns de învăţătură şi de viaţă.
Cunoaşterea acestui fapt te face un element dintr-o rază care nu
poate fi frântă şi nici nu poate fi disociată de restul luminii
care există în univers. Tot ce ai căutat în afară este în tine, aşa
a fost dintotdeauna, numai că n-ai ştiut asta, şi nici de acum n-o
vei şti pentru că ţi-o spun eu sau altcineva, acestea sunt doar
nişte simple cuvinte convenţionale.
**
Am avut o senzaţie ciudată, ca un fel de
lovitură.
Am văzut privirea unui câine la fereastra unor
oameni bogaţi…
Era o privire tristă, inexpresivă şi
goală...
Şi am înţeles atunci că viaţa în manifestare fără
foame, suferinţă şi nefericire nu ar putea exista. Căci nu ar putea
fi nici inteligenţă şi nici cunoaştere fără comparaţia care provine
din dualitate.
Dacă vrei fericire în această lume trebuie să
treci prin nefericire, dacă vrei bine trebuie să treci prin rău;
obţinerea uneia nu te scuteşte niciodată de simţirea celeilalte,
mai devreme sau mai târziu. Nu există scăpare atâta vreme cât te
afli în nume şi formă, doar existenţa în Sine te poate absolvi de
această tristă experienţă.
**
Nu te avânta să-l cuprinzi pe Dumnezeu cu mintea,
căci mintea ta este o gheară de vultur, şi ce cuprinde devorează,
şi ce devorează elimină şi apoi priveşte cu
greaţă.
Dumnezeu nu este nici aşa, nici
aşa!
Când oamenii spun că s-au săturat de viaţă de fapt
vor să spună că s-au saturat de mintea lor.
S-au saturat de un Dumnezeu teoretic, dar de
Dumnezeul viu care este în inima lor, aidoma cu ceea ce ar fi vrut
ei să fie nu s-au săturat deloc. De fapt murind ei vor să se
întâlnească cu acel Dumnezeu, pentru că pe cel fals creat de mintea
lumii nu-l mai pot suporta deloc.
**
Mişcarea este creată de dorinţă, dorinţa nu este
scutită niciodată de eşecuri. Suferinţa este în spiritul vieţii,
orice câştig este plătit cu o pierdere, satisfacerea dorinţelor
este plătită cu pierderea liniştii originale. Nematerializarea lui
Dumnezeu în faţa oamenilor confirmă acest fapt, căci orice poate
cuprinde mintea este aruncat în sfera dualităţii şi este pângărit.
Orice se poate spune despre calităţile lui Dumnezeu provine din
iluzie şi creează discordie. Dumnezeu nu este nici așa, nici
așa.
*
Nu poate exista ieşire din acest joc oribil al lui
da şi al lui nu, al binelui şi al răului, fără o iertare deplină a
tuturor forţelor şi persoanelor care te-au chinuit. Şi dacă nu-ţi
ierţi aproapele pentru greşelile lui, fie ele şi nenumărate, eşti
pierdut în manifestare. Iar dacă îl ierţi la nesfârşit şi stai în
prejma lui, îl încurajezi să facă răul şi, în consecinţă, contribui
la pierzania lui în manifestare. De aceea, singurul lucru şi
ultimul care se poate face este să nu te mai arăţi lui, să-l laşi
să-şi trăiască viaţa aşa cum a hotărât-o el, să-l laşi să se
lovească, să simtă durerea şi singurătatea până se va vindeca
singur de păcatele lui.
Înţeleptul se retrage ca o adiere şi-l lasă pe
ignorant să experimenteze, până la ultima picătură, otrava pe care
a vărsat-o în afară. Pe cel încăpăţânat în răutatea şi rătăcirea
lui trebuie să-l laşi în pace, să nu mai foloseşti nici cuvintele,
nici faptele - este pierdere de vreme. Şi dacă hotărăşti să
trăieşti cu el şi nu poţi să-l ierţi la infinit, atunci devii
otrăvit ca el.
De aceea, retrage-te şi renunţă! La urma urmei
oamenii nu sunt decât nişte tentative de exprimare a lui Dumnezeu.
Iar dacă unii oameni se depărtează în loc să se apropie, nu este
nici o pagubă pentru viaţă. Ei oricum sunt absorbiţi în fluxul
etern al vieţii şi sunt turnaţi din nou în forme, cu
răbdare.
Dacă nu s-ar lovi oare cum ar putea învăța oamenii
aceştia?!
**
Exerciţiul iluminării constă în acceptarea luminii
prin corpul tău fără a introduce stavile de natură mentală. Aceste
stavile se exprimă prin ceea ce în general individul spune
că nu se poate.
Cum ar putea lumina să intre într-un corp închis? Cum ar
putea lumina să treacă prin perete?!
În virtutea educaţiei şi experienţelor mărginite
crezi că aşa este, iar acest lucru te limitează şi te face
neputincios. În realitate tu ai nevoie de perete ca să-ţi ascunzi
urâţenia, intimitatea-perversitatea, ai mereu ceva de ascuns, ţi-e
ruşine şi ţi-e frică de ceea ce eşti. Când acest lucru va înceta,
permițându-i luminii să te pătrundă, vei fi ca o carte deschisă,
lăsând pe oricine să o citească.
Exerciţiul iluminării este pur şi simplu
transportarea luminii în mod conştient prin toate ungherele şi
toate abisurile minţii şi ale trupului, universul semi-întunecat al
celor nu ştiu câte trilioane de celule care se agită neîncetat
pentru supravieţuire. Chiar și o catacombă rău famată devine un loc
plăcut dacă este pătrunsă de lumină!
**
Aş putea fi întrebat: cum se vor hrăni copiii
născuţi din oameni care se hrănesc numai cu lumină? Şi cum se vor
mai naşte copii, dacă trupul biologic al omului va suferi atâtea
modificări? Oare, un trup uşor şi transparent de lumină va mai avea
atâtea orga- ne şi maşinării complicate care să reţină viaţa şi să
o perpetueze?! Aici trebuie să răspund în felul următor: orişicând
un copil a fost o nouă şansă pentru părinte de a se mântui şi
realiza prin el, a fost energia, mintea şi trupul modificat al
tatălui şi al mamei şi, oamenii, într-un fel ciudat, au sperat
întotdeauna să le fie realizate aspiraţiile de către copii. Toţi au
oferit copiilor ascultători tot ce-au avut mai bun, toate bogăţiile
şi învăţătura lor, numai ca ei să reuşească. Dar, dacă omul se va
împlini prin sine, dacă lumina îi va fi trupul şi lumina îi va fi
spiritul, fiind unul şi acelaşi lucru, el nu va mai resimţi nevoia
să se divizeze şi să a ştepte de la altă materializare a sinelui,
de la un copil, împlinirea sa. Dacă viaţa în astfel de condiţii nu
va mai fi atinsă de moarte şi uitare, ce motivaţie ar mai fi pentru
nenumărate individualizări? Ele se vor absorbi, una câte una,
conştient, în fluxul etern şi perfect al
adevărului.
**
Nu trebuie să mănânci carne pentru că într-un fel
sau altul cel care face asta preia înclinaţiile, instinctele şi
slăbiciunile animalului ucis, preia natura lui. Viaţa din animal
s-a scurs odată cu clipa tăioasă şi brutală a uciderii lui, tot ce
a rămas este un complex fizico-mental întunecat, o sumă de energii
inferioare şi telurice, deloc bune de mestecat şi de luat cu
tine.
**
Nu există om care să nu se îngrozească la gândul
că o entitate străină ar putea să-l posede şi să se manifeste în
locul său. Dacă o altă voință decât a ta se manifestă în tine te
poţi aştepta la tot ce e mai rău. Toată valoarea propriei vieţi
poate fi compromisă.
Porţi numele unei proprietăţi - trupul, mintea şi
sentimentele tale, şi ţi se pare firesc să fii unicul ei
reprezentant. Dar ce sunt trupul, mintea şi sentimentele cuiva -
lucruri eterne care există prin sine sau lucruri dobândite şi
schimbătoare? Nu cumva suntem esenţa în jurul căreia se strâng
toate aceste proprietăţi şi când spunem
noi de fapt ne gândim la ea? Iar dacă
această esenţă este perfectă şi divină de ce nu se exprimă ca
atare, ce o compromite? De ce suferim și în același timp producem
atâta suferință altora?! Oare esenţa lui Dumnezeu, aceeaşi şi unică
în toate ființele, nu a fost înlocuită cu iluzia, iar trupul,
mintea şi sentimentele noastre sunt acum corpul
ei?!
**
A existat o teamă dureroasă în mine până acum.
Teama de a nu reuşi în această scurtă viaţă să realizez ceea ce
oamenilor li se arată a fi sarcina lor. Dar când am realizat că
Dumnezeu se multiplică în orice formă de viaţă am înţeles că scopul
vieţii mele se va realiza negreșit. Căci dacă nu voi putea face eu
ceea ce ştiu că trebuie făcut, Dumnezeu din mine va face prin altă
multiplicare a sa, care nu va fi cu nimic diferită de a mea. Pentru
că ea nu suportă nici o calitate, nu este la nimeni mai mare sau
mai mică, mai importantă sau mai neînsemnată. Astfel, suferinţa mea
încetează, tot ceea ce timpul nu îmi va permite să fac pentru a mă
desăvârşi şi realiza prin mine însumi, cu acest nume şi această
formă, va fi realizat tot de mine, cu alt nume şi altă
formă.
**
Mai puternică decât toate cuvintele este emoţia
interioară a omului.
Aflat într-o astfel de stare de fluiditate
interioară omul nici nu poate asculta cuvintele tale sau dacă le
aude le tratează ca pe nişte insecte care nu-l lasă în pace şi le
respinge. Nu vrea să fie deranjat din înălţarea cuantică pe care
numai el o poate explica şi înţelege. O puteţi numi naivitate sau
prostie, dar ea va fi mult mai aproape de inima lui decât toate
cuvintele tale.
**
Omul va dormi şi va fi inconştient aproape la
nesfârşit, dacă nu va renunţa la această hrană impură şi grosieră.
Pentru că din hrană izvorăşte somnul şi în somn el va visa că face
ceva, când în realitate totul i se întâmplă. Hrana îi va transmite
informaţia inclusă în atomii din care este făcută şi ea îi va crea
comportamentul şi soarta. Va dormi şi va scrie cărţi, va dormi şi
va face politică, va dormi şi va creşte copii învăţându-i cum să
doarmă somnul omului obişnuit. Hrana va naşte reacţii şi va elibera
otrăvuri în mintea şi trupul său. Căci, deşi în univers nu există
decât o singură substanţă, se poate spune despre ea că este când
spirit, când minte, materie fizică sau întuneric. Iar omul este
materie fizică, puţină minte şi aproape deloc spirit. Şi cine să-l
trezească, dacă nu există decât o singură substanţă în univers şi
în el este aceea? Şi cine să-l trezească, dacă nu există decât un
singur instrument în toată substanţa universală, care îi poate veni
în ajutor şi acela este propria sa voinţă?
Somnul îi vine din hrană şi hrana este ca un drog
ce îl face să doarmă.
Şi aşa cum un drogat moare dacă renunţă brusc la
drogul său, tot aşa omul moare dacă renunţă brusc la hrana sa.
Pentru că în celulele lui s-a strecurat un cod informatic fără de
care ele nu se pot divide şi înmulţi. Rea sau bună, în armonie sau
nu cu restul universului, ea este energia care susţine unitatea
umană ca centru independent de existenţă şi forţă. Precum un om
beat nu este observat ca atare de un altul aflat în aceeaşi stare,
tot aşa un inconştient nu-l poate observa pe
altul.
Realitatea rămâne implacabilă: hrana fizică şi
mentală determină calitatea substanţei universale, căci nimic în
univers nu este lipsit de viaţă şi
materialitate.
Dar hrana nu este numai fizică, hrană este şi
aerul, hrană sunt şi impresiile şi visele
omului.
Nu este nici o speranţă de trezire până ce omul nu
renunţă, încetul cu încetul, la această hrană fizică, până ce nu
respiră cu o altfel de respiraţie şi până ce nu refuză falsa
învăţătură primită odată cu celulele trupului prin instinctul și
subconștientul animalic. Dacă nu va percepe lumina divină, nu se va
hrăni cu ea şi nu-i va descifra mesajul de natură conştientă nu se
va putea trezi niciodată.
Calitatea hranei este capitală, soarta noastră şi
a copiilor noştri, indiferent de câte calculatoare sau nave cosmice
vom construi, va fi sumbră şi amară.
Nu contează câte mii de ani lumină vor parcurge
prin spaţiul iluzoriu creaturile şi creaţiile noastre, căci dacă
vom rămâne aşa vom dormi şi în vis se vor petrece toate, iar
păcatul şi boala se vor repeta mereu.
**
Sinele este un continuum netemporal, o prezenţă
fără cantitate şi proprietăţi, astfel încât, din perspectiva lui,
ce este acum este dintotdeauna şi ce este aici este peste tot. El
nu concepe nici o diferenţă pentru că el este unic, şi în afara lui
nu este nimeni să mai poată emite ceva, şi în afara lui nu mai e
nimeni să poată recepta ceva!
**
Există o forma a Pământului superioară simţurilor
noastre grosiere. Aici el este un câmp de forţe cu legi proprii,
influențând tot ce este captat de ele, realitatea materială
percepută de simţurile noastre fiind abia un efect secundar al
realităţii cuantice superioare. Pământul pare o sferă, pentru că
orice traiectorie elicoidală a acestei spirale în jurul unei axe de
lumină, transcrie cu aproximaţie o sferă. La fel e cu Soarele şi cu
celelalte corpuri cereşti. Toate acestea sunt puncte de-a lungul
acestei axe de lumină. Ce face diferenţa este calitatea legilor şi
starea indusă materiei spaţio-temporale din interiorul acestora.
Mai înainte de a fi percepută ca materie a fost gând, iar mai
înainte de a fi gând a fost spirit.
**
Mişcarea este căutarea perfecţiunii şi este de
două feluri: fizică sau mentală. În timp ce mişcarea fizică este
înceată şi lipsită de prea mare utilitate, mişcarea mentală este
indiscutabil mai subtilă şi mai eficientă. Dincolo de ele se află
realitatea spirituală, care este mai degrabă nemişcare, conştiinţa
inutilităţii oricărei intervenţii într-o stare perfectă și
suficientă prin sine.
Animalul, omul, îngerul. Inconştienţă, conştienţă,
supraconştienţă.
Când omul ia pentru prima dată contact cu fiorul
marelui mister al creaţiei şi manifestării, el începe să devină
conştient. Căci ce înseamnă toată zarva grijilor cotidiene când te
întrebi înfiorat pentru prima dată cum ai apărut în univers, care
este scopul vieţii şi încotro te îndrepţi? Cât de mic şi de
dezumflat devii atunci când nu poţi explica apariţia lucrurilor din
nimic, sau dacă ţi-o explici ca provenind din Dumnezeu, cum a putut
apare Dumnezeu din nimic şi, dacă Dumnezeu există dintotdeauna, nu
se naşte, nu moare, cum e posibil să existe aşa
ceva?!
În faţa acestui mister, odată conştientizat, te
opreşti şi înţelegi că orice ai face nu faci nimic, că adevărul nu
te cunoaşte şi nu te vrea, aşa cum arăţi acum. Iar ce numeşti tu
adevăr şi dreptate este numai o stare conjuncturală, ceea ce și
explică diferenţele de opinie atât de dureroase dintre
oameni.
**
Creaţia este manifestarea lui Dumnezeu în gânduri
şi obiecte, şi reprezintă renunţarea supremă a celui unic şi
perfect prin coborârea sa în turbulenţele facerii şi ale chinului
până în ultima particulă din toate formele de
viaţă.
Existenţa lui înainte de manifestare era perfectă
în sine, avea totul neavând nimic, era totul fiind nimeni. Durerea
pe care şi-a asumat-o în mod conştient, renunţând la beatitudine,
este numai aparentă, el fiind în continuare beatitudine, pentru că
în orice formă de viaţă, ca manifestare a lui Dumnezeu, există
senzaţia implicită că efortul supravieţuirii nu numai că este
natural, dar are ca finalitate și reîntoarcerea în fericirea
absolută de dinainte de manifestare. Chinul şi toate supliciile
fizice şi mentale sunt considerate ca atare doar în urma
parcurgerii unei anumite distanţe în procesul creaţiei şi apare
odată cu ataşamentului faţă de nume şi forme.
Dar în toate fiinţele există în stare latentă o
particulă din spiritul originar, în întregime, cel de dinainte de
creaţie, aceeaşi particulă prin care conştiinţa rămâne intactă şi
prin care teama alienării veşnice este anulată. Prin acest spirit,
pe care îl avem cu toţii în vedere când ne referim la noi înşine,
se cunoaşte faptul că Dumnezeu când se naşte se naşte din sine, iar
când moare se duce tot în sine, tragedia cu care o asociem noi
oamenii pe aceasta din urmă este pur mentală.
Manifestarea prin spaţiu şi timp va lua sfârşit
odată cu ultima şi cea mai întârziată multiplicare a lui Dumnezeu,
care ascultându-şi glasul interior va renunţa în mod conştient la
pretenţiile de individualitate şi separare faţă de tot ce există,
odată cu senzaţia limpede că el, ca cel care observă, procesul
observării şi lucrul observat sunt unul şi acelaşi
lucru.
A fi nimeni, nu a fi cineva, a nu avea nimic, nu a
avea ceva, a refuza totul, nu a dori ceva, iată calea conştientă şi
atât de greu de străbătut a fiinţelor umane spre dăruire şi
închinare lui Dumnezeu – sinele tău de la originile
creației.
**
Nu există oameni proşti, există numai oameni cu
instincte inferioare.
Ori de câte ori reacţionezi cu astfel de oameni nu
lua atitudinea lor la modul personal, considerând-o intenţionată şi
conştientă. Oricine în locul tău ar fi suferit acelaşi tip de
tratament, capacităţile lui în interacţiune cu ale tale nu ar fi
putut da altfel de rezultate. Supărarea face parte din natura
inconştientă a unuia sau a altuia, nu e nici o noutate în univers
şi nici o nedreptate.
Cel conştient nu are nici un resentiment asupra
naturii inferioare şi o lasă în pace, nu dă cu piciorul în sacul de
pietre întâlnit în drum, nici nu se supără pe piatră că este
piatră.
Mintea şi inteligenţa aparţin structurii atomice,
iar controversele sunt copilăreşti. Dacă misticul afirmă că materia
provine din spirit, materialistul spune că ceea ce numim spirit
provine din materiei. Dar care este diferenţa?! Oare nu este
evident că existenţa este unitară şi nu este vorba decât de
calitatea temporară a unicei substanţe din
univers?!
Prostul şi inconştientul din faţa ta eşti tot tu,
de fapt interacţionezi cu una din amintirile tale. Timpul este o
iluzie. Între o amintire şi ceva ce-ţi imaginezi în viitor nu
există practic nici o diferenţă, ambele există în minte şi chiar
dovezile materiale nu sunt mai concludente decât mâna pe care juri
că ţi-ai pipăit-o în vis.
**
Pământul este o fiinţă vie, tot atât de vie şi
mobilă ca noi. Dacă ne folosim logica şi raţiunea observăm câteva
lucruri uimitoare.
Dacă Pământul de la naştere până la dezintegrare
va dura aproximativ 9 miliarde de ani iar civilizaţia umană are cel
mult 10 mii de ani până la momentul când ultimul om cu acest ADN va
părăsi Pământul, nu cred că va mai dura mai mult de trei mii de
ani.
Temporar este prea puţin ca să ne dăm seama că
Pământul este o fiinţă vie. Împărţind 9 miliarde, viaţa Pământului,
la 13 mii, durata civilizaţiei noastre obţinem următorul raport:
9000000000:13000 = 692308.
De 692308 ori este mai lungă viaţa Pământului
decât a civilizaţiei noastre.
În concluzie aşa cum noi nu ştim că el este o
fiinţă vie, tot aşa el ne ignoră, nefiind deocamdată în măsură să-i
modificăm în mod sever sănătatea şi modul de viaţă. Deocamdată
suntem nişte vietăţi minuscule care trăim pe corpul său şi de care
ne folosim ca să ne procurăm hrana, tot aşa cum civilizaţii
microscopice o fac pe trupul nostru și pe care noi le ignorăm
complet.
Dacă viaţa noastră medie este de 70 de ani şi am
vrea să ştim cât durează o civilizaţie microscopică care îşi
depăşeşte condiţia limitată şi inferioară părăsindu-ne în mod
conştient pentru o situaţie mai bună, ajungem la următorul raport.
Dacă o civilizaţie (la modul aproximativ) este de 692308 ori mai
scurtă decât viaţa corpului pe care se desfăşoară, atunci 70 de ani
care înseamnă 25550 zile, adică 613200 ore, împărţindu-le la 692308
(613200: 692308) rezultă 0,88 ore, adică 52,8
minute.
Cum aţi putea voi observa o astfel de civilizaţie
microscopică în al cincizecilea minut al ei, atâta vreme cât nu vă
provoacă o severă indispoziţie sau boală, chiar dacă a construit pe
corpul vostru, în dimensiunea ei, piramide sau ziduri chinezeşti?
Dacă se petrece în timpul somnului ar putea fi mai mult decât o
mică alergie, care a dispărut imediat ce te-ai întors pe partea
cealaltă şi cu mult înainte de a te trezi? Sau, dacă e în timpul
zilei şi ai treabă, o mai iei în seamă? Dar dacă provoacă
modificări grave şi dureroase care pot duce chiar la moarte
corpului, ce facem? Mergem la doctor, o băgăm sub cuţit sau o
desfiinţăm cu medicamente tari şi eficiente.
Aşa se poate petrece şi cu civilizaţia noastră,
dacă ne dovedim inconştienţi şi periclităm echilibrul natural al
Pământului. Şi atunci adio evoluţie, adio progres, adio
libertate...
Timpul care urmează în viitorul imediat este de o
importanţă capitală. Conştiinţa este scăzută, dorinţa este mare.
Urmează un moment critic, dacă îl vom depăşi ne vom realiza
destinul cosmic devenind liberi şi fericiţi. Tot noi vom fi în
viitor, chiar dacă cu alt corp, cu alt nume şi altă
formă.
Dacă nu ne păstrăm continuitatea şi evoluţia
naturală, riscăm să întârziem prea mult pe aici, făcând paşi
înainte şi înapoi până ce ne va surprinde un potop, care, la
nivelul Pământului, apare la câteva zeci sau sute de mii de ani şi
nu înseamnă mai mult decât duşul nostru obişnuit din zilele toride
de vară.
Pământul este o ființă vie, să nu uităm
asta!
**
Gândul este lopata unui imens coş de gunoi denumit
minte.
Trecutul şi viitorul îi constituie corpul şi mii
de lucruri aruncate de-a valma putrezesc acolo. Gândul răscoleşte
acest imens coş de gunoi şi efectiv din mirosurile lui, la nivel
chimic, se creează comportamentul omului la nivelul
creierului.
Omul educat într-un sistem fals de valori s-a
înşelat mereu închipuindu-şi că îngrămădind în minte tot felul de
lucruri este avantajat şi le poate folosi pentru binele său. El nu
ştie că mintea are greutate proprie precum piatra şi cu cât este
mai mare cu atât este mai greu de dus.
Când clipa în sine, singura reală, singura divină,
va fi trăită pur şi simplu, omul, redevenind Fiinţa, nu va mai
încerca să reţină ceva, ci va fi cu atât mai perfect cu cât va uita
mai mult.
Iar când coşul de gunoi va fi de tot gol, el se va
simţi aşa cum este: etern, unic şi desăvârşit.
**
La urma urmei nu e important să spui lucrurilor pe
nume, pentru că numele unui lucru nu este lucrul în
sine.
Ce este scris sau vorbit este doar o copie palidă
a ce este viu!
Cel care tace este singurul care poate să
înţeleagă!
Cel care vorbeşte este singurul care poate să
creeze!
Dar ce poate să creeze cel care nu a înţeles
nimic?...
**
Toate cuvintele din lume nu ajung ca să-ţi expun
situaţia mea.
Dacă s-ar putea pătrunde în universul cuantic, cel
care creează şi susţine universul fizic şi s-ar putea folosi viteza
lui fenomenală, în câteva fracţiuni de secundă mi-ai trăi întreaga
mea viaţă, şi atunci ne-am înţelege, observând că suntem la fel, că
suntem unul singur. Trăind realitatea crudă a proiectării prin
naştere într-o viaţă şi într-un loc nefavorabil, cu puţina
inteligenţă pe care generic o au toţi oamenii, cu slabele
instrumente fizice şi mentale pe care le deţin, dorind să-mi împac
conştiinţa cu nevoile fizice inerente susţinerii corpului fizic,
este firească greşeala pe care ai observat-o. Ce pot spune este
prea puţin ca să te convingă pe deplin, dar să ştii că nu sunt
supărat deloc pe tine. Dacă acceptăm în sarcina noastră pietrele
supărărilor ocazionale, nu mai putem nimic - cădem jos, istoviţi,
în mizerie şi rătăcire!
**
În univers nimic nu poate evolua fără meditaţie şi
nimic nu poate degenera fără întunericul şi nesimţirea care provine
din uitarea de sine. Meditaţia este evoluţia unicei substanțe din
univers cu ajutorul simţurilor pe care o ființă le
are.
Dacă pentru om ea înseamnă observare atentă cu
toate simţurile sale complexe, pentru o vietate inferioară
meditaţia şi dreptul ei la evoluţie se poate reduce doar la unul
din simţuri, singurul pe care îl are sau chiar la altul inferior şi
divizat din acesta.
**
Mişcarea dă formă şi contur universului şi fără
fiinţele vii universul nu ar avea nici o formă. Tot ce-mi relevă
meditaţia prin observare directă este de nepreţuit, şi dacă scriu o
fac pentru mine, pentru că sunt om şi chiar prin substanţa mea de
acum sunt ameninţat de întuneric.
Pentru ceilalţi oameni cuvintele mele sunt
orientative şi e posibil ca pentru ei să nu reprezinte exact ce
vreau să spun eu, măcar şi pentru faptul că nu ocupăm acelaşi loc
în univers.
Am mai observat că, pe lângă simţurile cunoscute,
îşi mai face apariţia încă unul care s-ar putea numi intuiţie. Apoi
am cunoscut faptul că conştiinţa vieţii poate exista şi singură în
univers, prin ea însăşi, apoi la un grad inferior, poate exista in
individualităţi divizate, care au şi corp mental, iar, mai încolo,
în individualităţi care au şi corp fizic, aşa cum este omul, apoi
am observat potenţialul substanţei universale de a deveni tot mai
subtilă, fără nici un scop, doar de dragul
vieţii.
Mintea şi materia fizică nu sunt eterne pentru că
nu sunt esenţiale, şi am constatat că nu toţi ochii pot vedea toate
lucrurile, pentru că ei sunt lumina unei anumite combinaţii de
elemente, şi am mai observat că elementele fie se multiplică, fie
se întorc în unul, şi dezarmat de orice logică pentru intelect am
lăsat pixul jos şi am tăcut.
**
Poveştile copilăriei amintesc adesea despre
tinereţea fără bătrâneţe şi viaţa fără de moarte, lucru fascinant
care a vrăjit generaţii numeroase de oameni.
Noile descoperiri ştiinţifice asupra energiei şi
materiei demonstrează, pentru cel care are ochi de văzut, că acest
lucru va fi posibil dar, totodată, şi faptul că atunci când va fi
posibil nimeni nu şi-l va mai dori, odată ce se va înţelege că o
viaţă nesfârşită cu un trup material şi greu nu este ceea ce ne
lipseşte pentru a fi fericiţi. Dar oamenii nici nu ştiu ce să-şi
dorească, de aceea legile universului nici nu permit materiei să
aibă puteri superioare planului în care se află. Îndeplinirea
dorinţelor, când nu e însoţită de conştiinţă înseamnă o şi mai mare
ruină şi decădere. Iar cu cât conştiinţa este mai mare, cu atât
dorinţa este mai mică, şi când omul nu se va cunoaşte numai prin
corp va redeveni iarăşi ceea ce este şi pentru el dorinţa nu va mai
exista în univers.
Nimeni nu-şi va mai dori tinereţe fără bătrâneţe
şi viaţă fără de moarte, iar oamenii vor înţelege că sarcina lor nu
se reduce la individualitatea, forma şi numele lor, ci doar la
viaţa însăşi, singura care contează pentru eternitate. Nimeni nu-şi
va mai dori trup cu tinereţe fără bătrâneţe şi viaţă fără de
moarte, realizări şi plăceri fizico-mentale de tot felul, ci doar
realizarea vieţii prin ea însăşi, fără iluzia individualităţii, a
numelui şi a formei.
Îmi place mai mult o altfel de poveste, cu un
bătrân, care, în faţa entuziasmului interesat şi lacom al
tinereţii, spunea, mai mult pentru sine, căci nimeni nu se oprea
să-l asculte: ei, copilaşi, unde vă grăbiţi, copilaşii moşului,
copilaşi?...
**
Rezolvarea tuturor problemelor constă în
renunţarea la rezolvarea lor. Nu poţi face nimic pentru că totul
este stabilit: urmează să fii fericit până la absolut. Pentru că
viaţa din tine este Dumnezeu şi fără el nu ai fi nimic. În
consecinţă, soarta lui Dumnezeu este soarta ta şi îndeplinirea ei
este doar o problemă de timp. Şi când ea s-a realizat, tot ce s-a
derulat în cadrul timpului nu a existat deloc, nici faptele, nici
cuvintele și nici greșelile tale!
**
Cea mai mare răsplată pe care o poţi primi este
viaţa însăşi!
Nici un concept şi nici un obiect fizico-mental nu
poate fi comparat cu viaţa, nici o realizare şi nici un scop nu e
ca ea. Întotdeauna să ai în vedere că viaţa din tine este totul în
univers şi ea este singurul lucru care contează. Lasă orice grijă
imaginară şi trăieşte de dragul vieţii, pentru că poţi pierde
orice, dar pe Dumnezeu – Viaţa, nu-l poţi pierde niciodată. Ceea ce
pierzi în fiecare zi şi uneori o dată la 70-80 de ani, nu sunt
decât câteva din multele tale iluzii, dar Viaţa nu o poţi pierde
niciodată. Căci tot ce se poate, chiar simpla idee că se poate
ceva, face parte din viaţă şi nimic nu ar putea să fie sau să nu
fie dacă n-ar exista viaţa din tine, unica şi aceeaşi din tot
universul.
**
Măcar din când în când opreşte-te din agitaţia ta
zilnică, ascultă sunetul care provine din interiorul formelor de
viaţă, respiră liniştit şi spune-ţi: sunt fericit cu
desăvârşire!
Nu căuta nici un motiv pentru această fericire
pentru că această fericire nu ar mai fi decât dependenţă şi s-ar
sfârşi odată cu sursa ei. Dar fericirea care este una cu viaţa
tuturor formelor de viaţă nu se va sfârşi niciodată, pentru că
atunci când s-ar sfârşi viaţa în univers de fapt s-ar sfârşi şi
timpul şi n-ar putea exista nici o secundă fără viaţă. De aceea,
oricât de mult ar părea să dureze posibila lipsă a vieţii din
univers, ea nu va dura deloc şi mereu va fi viaţă şi mereu va fi
Dumnezeu şi mereu tu vei fi una cu el.
**
Când ieşi în lume şi te simţi mic şi neajutorat,
de vină nu este lumea, ci doar tu. Vei justifica în fel şi chip
atitudinea şi neîncrederea ce te stăpâneşte, dând frâu liber
obiceiului de a judeca, de a clasifica lucrurile pe categorii, de a
fi de o parte sau de alta, dar să ştii că pentru viermele ce te
roade în interior numai tu eşti răspunzător. De fapt, starea ta
provine din substanţa care este predominantă pe Pământ acum, din
atomii care circulă dintr-o formă în alta, din tendinţa generală de
individualism exagerat, din egoism şi din
împotrivire.
Dar dacă crezi în Viaţă, poţi creşte până la nori,
poţi merge printre oameni şi să simţi că eşti mare şi puternic cât
tot Pământul, ba chiar cât tot Universul, căci dacă simţi asta,
înseamnă că ai renunţat la obiceiul de a judeca şi ai devenit tot
atât de mare pe cât iubirea ta este.
Când inima se deschide spre iubire, spre lumină,
omul începe să crească, să se extindă şi să creadă până acolo încât
să nu mai fie om, ci doar Viaţă, până acolo încât devine universul
în întregime, iar iluziile pământeşti, oricât de multe şi de iuţi
ar fi, nu-l mai ajung niciodată.
**
Viaţa se exprimă prin mine şi tot ce percep este
viaţă. Fiind deasupra numelor şi formelor, ea este unică şi
indivizibilă.
Cuvintele, faptele şi toate realizările oricât de
mari ar fi se derulează într-un anumit timp şi într-un anumit
spaţiu dar viaţa este eternă şi infinită şi chiar miliarde de ani
sunt practic zero pe lângă eternitatea vieţii. Căci viaţa nu este
cercul strâmt al tău şi al progeniturilor tale, nici lumea
animalelor, a plantelor sau chiar a lucrurilor. Ea este mişcarea
electronilor în jurul nucleului atomic, care nu poate fi oprită
niciodată şi chiar dacă ea s-ar opri, viaţa tot nu s-ar sfârşi, ci
se va întoarce în sine după care se va manifesta din nou, începând
un nou ciclu al timpului şi al spaţiului. De aceea, cuvintele şi
faptele eu le tratez ca pe o joacă, fiind mereu orientat asupra
prezentului, înţelegând că mintea este amintirea şi imaginaţia,
trecutul şi viitorul care nu-mi permit să trăiesc în pace.
Observându-mă acum şi aici ca viaţă unică şi indivizibilă, nu
resimt nici un rău şi tot ce spun sau fac are importanţă numai în
clipa de faţă. Sunt fericit că joc această joacă şi când nu mă joc
mă odihnesc ca să am din nou chef de joacă. Tovarăşii de joacă sau
castelele de nisip nu-mi produc nici o suferinţă dacă se distrug
sau pleacă, pentru că n-au fost decât mintea mea temporară, iar eu
am fost mereu singur şi am fost viaţă... tovarăşii şi locurile de
joacă izvorând din mine mereu...
**
Mereu să aveţi în vedere că ştiţi prea puţin.
Înainte de a lua piatra şi a o arunca în ceilalţi aduceţi-vă aminte
de asta.
A şti însă nu înseamnă a îngrămădi informaţii de-a
valma în minte, ci mai degrabă înseamnă a şti cum să treci din
grosier în subtil, cum să nu te laşi transformat în multe elemente
pentru a fi doar unul, esenţial.
A şti înseamnă a şti cum să uiţi totul – actualele
condiţionări temporare pentru a fi numai viaţa, impecabilă,
dumnezeiască, aşa cum a pornit la drum.
A şti mai înseamnă a putea privi pe oricine în
ochi şi în faţă, cu desăvârşire convins că nu va mai trebui să-ţi
pleci privirea în pământ din cauza judecăţii şi a criticii care se
naşte din minte.
Pentru că atunci vei şti că tu eşti viaţa, unică
şi indivizibilă, iar cel din faţa ta eşti tot tu, numai că într-o
altă secvenţă temporală şi, aşa cum nu eşti ruşinat când eşti
singur în intimitatea ta, aşa vei fi mereu, ori şi cu cine te-ai
întâlni şi oriunde te-ai duce.
**
Nu trebuie să ţii minte ceva, pentru că mintea
este un derivat care se va pierde, trebuie doar să-ţi percepi
esenţa ta originală care conţine în sine totul. Şi nu contează cum
eşti perceput, ci contează doar să percepi, să observi. Pentru că
prin observare şi numai prin observare se realizează înţelegerea şi
fericirea vieţii, care se transferă din formă în formă şi nu se
sfârşeşte niciodată.
**
Fiinţele vii sunt minunea acestui univers, un
sistem mobil şi perfecţionabil până la limite de neînchipuit. De
aceea eu nu mai cred în individualitate, ci doar în viaţa
indivizibilă.
În tinereţe sub impulsul ignoranţei eram
partizanul aparenţelor, am fost suporterul satului meu în
competiţia cu alte sate, apoi deplasându-mă conform mişcării
inerente în materie am fost suporterul regiunii, ţării şi al limbii
mele şi m-am opus cu toate mijloacele pe care le-am avut altor
oameni, altor limbi şi altor popoare şi, departe de a realiza ceva,
mi-am dat seama că m-am înglodat în ignoranţă, competiţie şi
împotrivire.
Dar acum tind să nu mai fiu decât suporterul
vieţii, nu al satului meu, al poporului sau al limbii mele, nici
măcar al omului prin comparaţie cu alte vietăţi. Iar dacă ar fi o
oarecare competiţie între pământeni şi fiinţe de origine
extraterestră, aş vrea să fiu tot suporterul vieţii, al armoniei şi
al înţelegerii.
Ştiu că voi înfăptui şi asta chiar dacă, se prea
poate, voi purta alt nume şi voi avea altă
formă.
**
Nu mă mai încântă discuţiile cu oamenii pe seama
religiei, adevărului sau a lui Dumnezeu. Simplu fapt că
interlocutorului meu îi place să discute pe această temă, cuprins
ca de un drog, să toarne în realizări mai mult sau mai puţin
sofisticate, cuvânt după cuvânt, demonstrează faptul că nu are
încredere în Sine, căutând confirmări
exterioare.
Despre Dumnezeu poţi cunoaşte ceva doar prin
intermediul unor senzaţii intraductibile şi se referă doar la
individul care le resimte.
În rest, toate cuvintele sunt judecăţi
moralizatoare sau generalităţi ce-l reduc pe om la un tipar
convenţional din care ceilalţi nu vor ca el să
evadeze.
**
Cu cât îţi închipui mai mult că te apropii de
adevăr cu atât te înşeli mai tare. Pentru că adevărul nu este în
ceea ce crezi şi nu-l vei găsi niciodată în elementele şi formele
materiale.
Datele problemei se schimbă mereu şi rezultatul
obţinut este întotdeauna fals la timpul prezent. Este fals pentru
că implică o atitudine mentală, are un nume şi are o formă şi, mai
ales, pentru că vrei să faci din el un titlu de
glorie.
Fericirea şi adevărul nu sunt în ceea ce vezi, ci
sunt doar în cel care vede, şi încă din prima clipă când mintea s-a
mişcat ele au început să dispară.