Nu trebuie să schimbăm lumea; trebuie doar să ne schimbăm pe
noi.
Şi vom constata cu surprindere că cei din jurul nostru se
schimbă împreună cu noi.
Sunt răspunzătoare pentru ceea ce scriu, dar nu răspund pentru
ceea ce crezi tu că ai înțeles
* * * * * * *
„Nu trebuie să schimbăm lumea; trebuie doar să ne schimbăm pe
noi.
Şi vom constata cu surprindere că cei din jurul nostru se
schimbă împreună cu noi.”
Acesta este motto-ul blogului meu, o concluzie pe care am
tras-o în urma interacțiunii cu oamenii atât în viața personală cât
și în cea profesională.
Nu trebuie să fii de acord cu el. Nu este necesar să mi-l
comentezi sau să mi-l combați.
Poți să o faci, să aduci argumente, dar acelea sunt ale
tale.
Aceasta sunt eu, indiferent cum mă cataloghezi. Cred în ceea
ce spun. Iar motto-ul este o mărturisire de credință. A mea.
Binețe, dragă cititor!
Te invit să continuăm povestea pe această temă, a schimbării
fiecăruia, care poate porni schimbarea în ceilalți. Îți spun
argumentele mele, dar nu vreau să te conving.
Ești liber să crezi că schimbarea e posibilă sau nu, fie că este vorba despre formă sau despre profunzimea fondului, indiferent de gradul de conștiință pe care îl ai conștientizat.
Ești liber să crezi că schimbarea e posibilă sau nu, fie că este vorba despre formă sau despre profunzimea fondului, indiferent de gradul de conștiință pe care îl ai conștientizat.
Cu toții vrem schimbare în viața noastră, sau în unul din
domeniile ei. Adică vrem și căutăm altceva față de „acum”-ul care
nu ne împlinește și nu ne aduce liniștea în suflet.
De schimbat, o facem în permanență. De fapt, ne adaptăm la
timpuri, la diferite vârste, la diferite statusuri ale traiului
nostru.
Într-un fel suntem în copilărie, altfel în adolescență,
complet altfel la vârsta matură.
Fiecare zi aduce schimbare pentru că orice experiență trăită
are rolul de a ne învăța cel puțin o lecție.
Iar atunci când înțelegem această lecție și o aplicăm, viața
nu mai e aceeași ca înainte; s-a schimbat.
Să ne amintim perioada școlii. În fiecare an învățam altceva,
primeam mai multe informații, în conformitate cu abilitățile
vârstei. Dacă în clasa întâia am învățat cifrele și literele, în
clasele următoare ne-am folosit de ele pentru a învăța mai mult.
Abia când am stăpânit anumite cunoștințe de bază, am putut face
fizică, geografie, istorie, algebră, geometrie, etc. Dar nu mai
repede.
Orice noutate conștientizată și înțeleasă ne schimbă.
Nu vom mai fi la fel ca înainte de a învăța acel lucru,
deoarece așa am primit instrumente pentru a ne descurca din ce în
ce mai bine. De noi depinde.
Doar că, din păcate, de prea multe ori ne oprim din învățat
după ce ajungem la vârsta adultă, considerând că „am făcut destulă
școală; acum vreau să trăiesc!”. Iar de aici începe limitarea și
auto-sabotarea noastră.
Creierul se dezvoltă și își creează noi legături pe măsură ce
acumulăm informații, indiferent de vârstă.
Depinde de calitatea informațiilor pe care le căutăm și cu
care rezonăm.
Dacă tot ce ne interesează este să ne satisfacem nevoile
corpului, pe ale minții, orgoliul și vanitatea, sursele de
învățătură vor fi pe măsură: știri mondene sau despre scandaluri,
cancan-uri, informații despre ultimele tendințe în modă și despre
cum ne spun alții că ar trebui să arătăm și să fim pentru a fi noi
pe placul lor; dezbateri interminabile, toate ducându-ne, la un
moment dat, în zona devalorizării, fricilor, furiilor,
neputințelor.
E o „școală” foarte bună, pentru că ne dă posibilitatea de a
face alegeri pentru viitor: rămânem în acea zonă, sau optăm pentru
altceva, ceva care să ne ajute la schimbare pentru a fi mai buni,
mai optimi decât am fost până acum.
Aceasta este, ceea ce eu numesc, „școala primară și
gimnazială” a vieții, cu informații legate de instincte, de corpul
și traiul zilnic prin prisma ego-ului.
De aici sunt mulți cei care vor să știe mai multe despre ei
pentru a-și îmbunătăți traiul, deoarece văd că viața este mai mult
decât o supraviețuire de la o zi la alta, de la un salariu la
altul, de la o vârstă la alta.
Aceștia încep să citească, să se informeze, să caute ceea ce
este dincolo de planul material.
Merg la biserică, devin religioși. Alții caută școli și
curente care ajută la dezvoltarea personală și transformarea ca
individ.
Depinde de deschiderea cu care primesc informațiile.
O minte rigidă, blocată, închistată, alege doar informațiile
care satisfac ego-ul și orgoliul spiritual.
O minte care se deschide încet și este încă nesigură pe ea (ca
un copil ce învață să umble), va citi tot ce îi cade în mână,
aproape fără discernământ. Doar înțelepciunea mai poate semnala ce
e potrivit și ce nu unei persoane.
Nu există informație incorectă sau inutilă, ci doar informație
care nu rezonează cu construcția și crezul nostru din acel
moment.
Acesta este stadiul de „liceu” al vieții, care ne schimbă din
temelii modul în care relaționăm cu alții și cu noi înșine, felul
în care vedem și înțelegem viața.
Apoi, mai este „facultatea”, „universitatea” vieții, pentru
acei câțiva „liceeni” care se încumetă să meargă și mai departe, să
exploreze și să înțeleagă lumina divină și esența Universului
nemărginit.
Pentru aceștia abilitățile dobândite îi fac să se extindă, să
se dezvolte permanent în conștiință.
Aici apare riscul ca, odată treziți în conștiință, aceste
persoane să uite de stadiile anterioare ale școlii vieții, și să le
vorbească tuturor de la noul nivel.
Nu e nimic greșit în asta, doar că ceilalți ar putea să nu
înțeleagă nimic, pentru că limbajul „academic” e ca o limbă străină
pentru cei din „școala primară” și „liceu”. Și, în loc să fie un
exemplu, îi pot bloca sau întoarce din drum pe cei care încă
buchisesc ABC-ul, și care, în loc să continue studiile, se opresc
gândindu-se că ei nu vor putea ajunge vreodată din urmă
„academicienii”.
Oricum ar fi, această perioadă aduce multe modificări subtile,
care continuă schimbările ca om, ca individ.
Și, nu în ultimul rând, mai sunt cei care, accesând înalta
conștiință, aduc toate învățăturile și experiențele în conștientul
lor, le „traduc”, le fac accesibile pentru oricine, indiferent de
stadiul „școlii”, și le dau mai departe pentru a fi ca o lumină
călăuzitoare pentru cei ce se împotmolesc sau s-au rătăcit pe
drumul regăsirii de sine.
Ei vor ști să vorbească cu oricine, indiferent de „școala” la
care sunt.
Aceștia sunt oamenii care, prin schimbarea lor, îi schimbă pe
cei din jur prin puterea exemplului lor.
Cea mai bună școală a vieții este schimbarea și lecțiile
ei.
Nu trebuie să ne schimbăm dacă nu vrem, dar adaptarea
permanentă la timpuri presupune schimbare.
Cu toții am vrut, cel puțin o dată în viață, să schimbăm
lumea. Dar prea puțini am înțeles că lumea suntem noi, deci
schimbarea e pentru noi.
Iar când am făcut-o, am constatat cu surprindere că cei din
jurul nostru se schimbă împreună cu noi!
Binețe, cititorule, și mare mulțumire de însoțire printre
rânduri!
dr. Edith Kadar
Arad, 08 ianuarie 2016
* * * * * * *
Toate drepturile de autor ale materialelor postate pe acest
blog aparţin dr. Edith Kadar.
Orice articol poate fi distribuit cu condiția să se păstreze
aspectul integral și un link vizibil spre pagina publicației.
(http://vibratiavindecarii.blogspot.com/2016/07/schimbarea-scoala-vietii.html)
Nici o schimbare în aspectul sau conținutul materialelor nu se
poate face fără aprobarea autoarei.