

Tonul face muzica.Dacă e
adevărat că “tonul face muzica” atunci trebuie să fie adevărată şi
vorba “muzica îmbracă omul”. Muzica este acea aripă misterioasă
care te apară de toate inconvenienţele aducându-ţi pe buze dulceaţa
unui refren care alungă norii. Muzica te ridică în sfere nebănuite
sau te aduce cu picioarele pe pământ.
Într-o dimineaţă umblând prin oraş fără un obiectiv precis am
intrat într-o biserică catolică şi organistul fără a ţine cont de
faptul că era singur, cânta dumnezeieşte. M-am aşezat în strană şi
am ascultat fără putinţa de a reacţiona. Când a terminat de cântat
partitura, a întors capul uimit şi timp de câteva secunde ne-am
privit fără să ne spunem nimic. M-am ridicat şi m-am apropiat de el
mulţumindu-i. A fost şi mai surprins, dar i-am spus că acel moment
deosebit m-a ajutat să înţeleg şi să apreciez muzica marilor
preclasici. Şi pot să
demonstrez acest lucru prin impresia
lăsată:
Orga
Îmi dezbrac trupul
Fibră cu fibră, şi-mi duc oasele la gură
Cântând o Fugă de Bach.
Ochii străpung bolta
Lepădându-şi aripile, lanţurile,
Mă ung cu primăvară pe marginea sufletului
Şi urlu în adâncul fiinţei:
Văd. Acum văd.
Te urmez, cărare,
Şi-ţi sorb aerul, urmă
Până-n adâncul mormântului
Redându-mă lumii
Într-o răsuflare
De-a ta.
Dar pentru a putea trăi cu adevărat muzica nu ai decât două
posibilităţi: ori eşti prezent la evenimentul musical ori îţi
procuri un echipament performant care să poată reda cât mai fidel
sunetul, fiecare notă şi inflexiune. Şi
parafrazându-l pe Eminescu pot spune:
Dintre sute de produse ce- ncântă privirile,
Câte oare-or să câştige toate aprecierile?
Da, piaţa este plină de produse şi oferta este foarte bogată
iar alegerea devine foarte dificilă. Pentru a evita această
confuzie şi acest slalom e bine să apelăm la specialişti în domeniu
care ne pot prezenta o gamă cât mai largă de produse dar pot
realiza şi o clasificare preţ – calitate astfel încât produsul să
corespundă întru totul cerinţelor. Orice client
îşi doreşte în primul rând să găsească un interlocutor profesionist
care cunoaşte produsele expuse şi îi poate face o prezentare
detaliată a fiecărui produs în parte. Un astfel de intorlocutor
care îşi pune pasiunea şi competenţa în folosul clientului va
întreba pentru început ce anume îţi doreşti, apoi te va întreba ce
este mai important pentru tine: designul produsului, calitatea,
eleganţa dată de o simplă tuşă sau feedback-ul primit de la
clienţi. Şi în funcţie de aceste răspunsuri el
să îţi va prezinta fiecare produs în parte
- Bună ziua
- Bună ziua. Cu ce
putem fi de folos?
- Aş dori două
boxe
- Doriţi două boxe
oarecare sau un sistem audio?
- Care este
diferenţa?
- Depinde de
dumneavoastră ce doriţi să faceţi cu boxele astea
- Vreau să ascult
muzică.

- Da. Muzica
este darul zeilor oferit muritorilor. Şi acest dar îl puteţi primi
rece, redat de două simple boxe sau puteţi să va bucuraţi asemeni
zeilor ascultând muzica sferelor. O să iau un exemplu care îmi este
la îndemână: Brandul EDIFIER fondat în 1996 a plecat la drum ca un
hobby, ca o companie mică şi a ajuns în prezent la dimensiunile
unei organizaţii internaţionale în continuă dezvoltare ce-şi
extinde oferta continuu câştigând chiar şi cele mai exigente pieţe
de desfacere astfel încât veţi găsi aceste produse începând cu
China, continuând cu regiunea Asia - Pacific, America de Nord,
America de Sud, Europa şi Orientul Mijlociu. Practic această
companie a câştigat mapamondul alături de celelalte firme mari.
Poate că nu o să va vină să credeţi dar ceea ce a stat la baza
acestui succes este politica firmei care se sprijină pe trei
concepte de bază şi anume: sunet, design şi calitate. Şi numitorul
comun al acestor trei componente este pasiunea, pentru că fără
pasiune nu vom fi decât simpli roboţi executând o operaţiune de
rutină. Spre deosebire de multe alte companii, firma EDIFIER şi-a
propus să împărtăşească bucuria succesului alături de comunitate şi
ţine să întoarcă societăţii o parte din aceste beneficii. În felul
acesta ea devine punctul de plecare al succesului altor şi altor
tineri, deoarece ea oferă sprijin tinerilor cu aplecare către
studiu oferindu-le burse iar prin intermediul unor organizaţii şi
programe ea îi ajută pe copiii cu deficienţe de auz să descopere
sunetul.
- Tot ce îmi
spuneţi este deosebit de interesant dar aţi putea să îmi oferiţi şi
câteva date tehnice?- Pot să citez dintr-un prospect: “Cel mai nou model, Edifier R2730DB este un sistem audio monstru 2.0, care oferă o soluţie Tri-amp cu trei căi, oferind pe lângă conectivitatea 4.0 Bluetooth pentru playback şi un system multiplu de intrări: optic, coaxial, RCA şi AUX. Sistemul creează un bass puternic şi adânc iar datorită procesorului audio profesional de la Texas Instruments el îţi oferă o procesare complexă incluzând crossover electronic, compensare audio şi dynamic range. Bass reflex-ul montat pe partea frontală, cu o secţiune atent calibrată, ajută la extinderea efectului de frecvenţă joasă şi, în acelaşi timp, la eliminarea turbulenţelor de aer. Un semnal de bass dedicat este disponibil pe spatele boxelor pentru a uşura conexiunea cu un subwoofer extern. Iar carcasa din lemn menţine sistemul de boxe bine ancorat pentru volumele mari, reducând, în acelaşi timp, rezonanţa acustică.”
- Într-adevăr un expozeu destul de reuşit şi atrăgător, mai rămâne să îmi prezentaţi un raport preţ-calitate şi …
- Am înţeles. Pentru feed-back o să va rog să intraţi pe Sofpedia şi acolo veţi găsi ceea ce eu nu vă pot arăta în magazin deoarece nu aş avea timp pentru toate referinţele şi feed-back-urile primite. Cât despre raportul preţ calitate o să vă rog să luaţi o foaie de hârtie şi un creion de aici ca să trecem în revistă câteva produse similare pentru a judeca şi singur.
- O ultimă întrebare.
- Spuneţi va rog.
- Aşa prezentaţi fiecărui client produsul căutat?
- Vedeţi dumneavoastră, eu nu mi-am propus să vând pur şi simplu. Eu doresc să ajut clientul să îşi găsească ceea ce el caută astfel încât să dispară graniţa dintre “magazinul tău” şi “magazinul meu” rămânând doar bucuria cumpărătorului ce părăseşte acest magazin încântat şi mulţumit.
- Va mulţumesc
- La bună revedere domnule.

Acest articol a fost scris pentru SuperBlog
2017