În contexul evenimentelor recente, ne mirăm de ce unele persoane în vârstă, dar nu numai, nu pot fi convinse cu niciun chip să-şi schimbe convingerile, ba chiar le susţin şi mai înfocat, în ciuda argumentelor? Iată ce spun sociologii:
Demontarea miturilor în mass-media se poate transforma, fără voie, în propagarea acelor mituri, în anumite cazuri. De exemplu, găzduirea unor dezbateri despre chestiuni ştiinţifice dovedite îi poate expune repetat pe oameni la argumente care nu sunt adevărate, chiar dacă sunt demontate.
Simpla repetare a unei fraze sau idei, chiar şi etichetată drept falsă, îi poate deruta pe oameni pe termen lung, deoarece este foarte uşor să combini familiaritatea cu adevărul.
Într-un studiu despre demontarea ştirilor false, participanţi tineri şi bătrâni au citit mai multe afirmaţii îndoielnice, precum „Cartilajul de rechin este bun pentru artrită”. Imediat după, cei mai mulţi parti...