Din public se ridica o mana. Primeste permisiunea de a vorbi. Respectiva persoana incepe prin a spune "Va admir foarte mult si ma bucur ca avem printre noi un om de o asemenea valoare. Sunt convins ca putem invata de la dvs lucruri pretioase. Ma bucur ca am aceasta oportunitate de a cunoaste si de a interactiona cu un om de calibrul dvs."
Citeste mai mult >>>
Oamenii privesc cu placere cum ii sunt recunoscute meritele si cum campionul este ridicat in slavi la propriu. Dar continuarea nu este la fel de bine primita, “Daca imi permiteti as dori sa nuantez putin cele spuse de dvs cu privire la abordarea curbei. Parerea mea este ca in momentul in care abordati curba ar trebui ca acceleratia sa fie la un nivel de 7000 de turatii nu 8300 cum ati spus dvs”
Campionul priveste ingaduitor si incepe sa ii explice ca din experienta lui 8300 de turatii reprezinta o zona unde acceleratia trebuie sa se mentina tinand cont de configuratia motorului, cauciucurile echipate si tipul masinii etc.
Persoana din public si mai plina de avant ii raspunde, “Cred ca am destula experienta in acest domeniu ca sa stiu ca am dreptate, am predat legislatie rutiera 30 de ani in plus am citit o multime de carti pe acest subiect si drept sa va spun am si permis de conducere de 10 ani, deci chiar stiu ce vorbesc!"
La care cineva din public intreaba, “Nu va suparati, ati condus vreodata o masina de Formula 1?”
"Pai…nu, dar am masina personala deci cred ca lucrurile sunt oarecum comparabile. Pana la urma sunt tot masini, au amandoua aceleratie, frana, volan. E acelasi principiu, credeti-ma ma pricep foarte bine la lucruri teoretice, am facut studii, am citit."
O alta persoana din public intreaba, “Dar macar ati fost pe un circuit de Formula 1 chiar si sa il parcurgeti cu o masina normala sau sa ii vedeti configuratia?"
"Pai, nu, dar ca si concept este acelasi cu un drum normal, nu trebuie sa merg pe un circuit, si circuitul este tot din asfalt, are tot curbe. V-am spus am masina si conduc in plus am citit foarte mult pe tema asta, in plus am predat legislatie rutiera atatia ani deci competenta mea pe subiect nu poate fi pusa la indoiala.
Oamenii din public au inceput sa vocifereze si sa ii ceara sa inceteze dar campionul a zambit si a zis doar atat, “Maine mergi cu mine pe circuit sa conduci o masina de Formula 1.”
La inceput nici nu stia sa dea drumul la masina. Dupa doua ore chinuitoare abia invatase sa plece cu masina de la boxe dar masina rula cu viteza prea mica si cauciucurile nu se incalzeazeau suficient cat sa aibe aderenta si sa poata lua curbele in siguranta. Dupa alte 3 ore a reusit sa parcurga un circuit de pista intreg.
Manevrele necesitau o asemenea dexteritate incat simtea ca nu se putea concentra destul de mult cat sa fie total prezent si implicat in proces. Avea impresia ca gandeste prea incet. Reactiile era intarziate. Volanul avea asa de multe comenzi si erau asa de multi parametri de monitorizat incat de abia daca tinea minte comenzile principale.
Cand in sfarsit a invatat sa conduca atat cat sa faca o tura in siguranta si cu anvelopele incalzite si a dat 17 ture de pista pierduse deja 3 kg in greutate si era la limita epuizarii fizice. In pragul lesinului.
La finalul zilei, campionul l-a intrebat, “Ei bine, cum ti s-a parut?” “Nu seamana cu nimic din ce am experiementat pana acum, a raspuns omul cu capul in pamant. Te rog sa imi ierti cutezanta, nu numai ca nu stiu care e turatia necesara abordarii curbei dar nici macar nu stiu exact care sunt parametrii pe care ii urmaresti pentru a ajunge la rezultatul respectiv! Iti multumesc pentru ziua de astazi si pentru faptul ca m-ai facut sa realizez ca nici o teorie nu se compara cu experienta practica dobandita in teren.”
Campionul l-a privit calduros si i-a strans mana intinsa. “Eu nu am citit nici una din cartile pe care tu le-ai citit. Tot ceea ce stiu, stiu de aici, si a aratat cu mana circuitul .”
Amandoi s-au indepartat in tacere catre iesirea din circuit.
Morala: Nu contrazice niciodata un om care vorbeste dintr-o solida experienta practica, mizand pe cunostintele teoretice pe care le-ai acumulat intr-un domeniu sau altul.
Foto www.bikyamasr.com