S-ar părea că nu există în ziua de astăzi un domeniu al vieții care să nu fie asimilat, în special din perspectiva tipurilor de comportament pe care le modelează, ideii de religie. Religia a îmbibat întregul mediu social, în ciuda atâtor răbufniri moderniste: o regăsim în politică, în economie, în știință, în cultură, în marketing, în media, în sport, în justiție. Numiți un obiect al culturii noastre – nu contează: idee politică sau de altă natură, film, eveniment sportiv, sărbătoare (nu contează tema), gadget, vedetă, rețea, dramă, mijloc de deplasare, atracție turistică – și veți vedea cu cineva va găsi o cale să ne arate că acesta poate fi privit ca religie. Căci aceasta este înțelepciunea: totul este religie!
Cu o excepție notabilă, totuși, cea a religiei însăși. În timp ce toate se seamănă cu religia, în caracter și în expresie, astăzi mai mult ca oricând religia pare să nu mai poată fi asemănată c