Atunci când o companie face pasul de a apela la servicii
profesionale de Mystery Shopping, a parcurs jumatate din drumul
către îmbunătăţirea calităţii serviciilor oferite clienţilor săi.
Însă pentru ca rezultatele acţiunilor „clientului misterios” să fie
implementate eficient, specialiştii de la VBS – Business
Solutions recomandă managementului companiei care apelează la acest
serviciu, parcurgerea a 12 paşi de bază:
1. Integraţi evaluarile de mystery shopping într-un proces
complex de monitorizare şi îmbunătăţire a serviciului oferit
clienţilor. Corelaţi acţiunile de mystery shopping cu: o politică
orientată spre client, un program de training axat pe
neconcordanţele descoperite, cercetarea gradului de satisfacţie a
clienţilor, tehnici eficiente de motivare şi stimulare a
angajaţilor (bazate pe calitatea servirii) şi implementarea unor
proceduri de “customer service”. Nu uitaţi de partea de management
şi leadership a unităţii dumneavoastră; orientarea spre client a
companiei se poate face doar începând cu cele mai înalte nivele.
Prin serviciul de mystery shopping se face o diagnosticare
obiectivă şi exactă a comportamentelor angajaţilor în raport cu
clientul, o etapă esenţială în stabilirea “diagnosticului” corect
pentru îmbunătăţirea performanţelor, însă care îşi poate atinge
efectul scontat doar într-un sistem integrat de monitorizare şi
îmbunătăţire.
2. Implicaţi reprezentanţii departamentelor direct interesate,
precum Customer Care, Vânzări, HR, Calitate, Training, în
stabilirea obiectivelor măsurabile prin serviciul de mystery
shopping. Este esenţial, încă din stadiul incipient, să definiţi
clar obiectivele proiectului de cercetare, iar acestea să
corespundă nevoilor tuturor părţilor cointersate.
3. Stabiliţi detaliat procedurile şi standardele de calitate
dupa care vor fi monitorizate performanţele angajaţilor din
departamentul “Customer Service”. Aceste aspecte sunt esenţiale
atât pentru restaurantul de familie, cât şi pentru orice lanţ
internaţional de hoteluri, deoarece monitorizarea trebuie să fie
raportată la anumite cote cuantificabile, care trebuie sa fie
corelate atât cu cerinţele de calitate din sectorul analizat cât şi
cu obiectivele şi standardele fiecărei unităţi în parte.
... ... ...
5. Monitorizaţi continuu serviciile oferite clienţilor, lunar
sau cel puţin trimestrial, pentru a ajunge în timp la îmbunătăţiri
semnificative în ceea ce priveşte creşterea gradului de retenţie a
clienţilor. Efectele programului de mystery shopping se amplifică
pe termen lung, ajungându-se la o creştere a gradului de retenţie a
clienţilor de peste 20 % in 12-18 luni.
6. Corelaţi monitorizările propriilor angajaţi cu evaluarea
concurenţei, deoarece este important să cunoaşteţi unde vă situaţi
în raport cu concurenţa privind calitatea servirii. Astfel veţi
putea identifica şi valorifica avantajul competitiv. Monitorizarea
concurenţei prezintă doua avantaje majore: o valoare de etalon,
prin care raportaţi nivelul de calitate al serviciilor din propria
unitate la standardele pieţei pe care activaţi şi o valoare
adiacentă de marketing, prin care puteţi afla atuurile în raport cu
concurenţa.
7. Informaţi corect personalul privind beneficiile
implementării unui astfel de program, scopul fiind îmbunătăţirea
calităţii servirii. Informarea nu trebuie să contina exact data
când se vor face aceste evaluări, ci faptul că evaluarile vor fi
permanente şi că orice client, la orice ora, ar putea fi acel
„evaluator secret”. Folosită corect această actiune va duce la
amplificarea efectului psihologic de schimbare al comportamentului
angajaţilor
... ... ...
11. Odata derulat programul de mystery shopping şi evaluate
rezultatele, integraţi imediat rezultatele obţinute în
implementarea planului de acţiune pentru atingerea scopului dorit.
Astfel veţi creşte şi rentabilitatea investiţiei în serviciile de
mystery shopping. În urma acestui proces de monitorizare obţineţi
doar un diagnostic, nişte date statistice care oferă o valoare
considerabilă doar dacă sunt folosite în elaborea unei strategii de
îmbunătăţire a performanţelor din servicii.
12. Selectaţi cu atenţie furnizorul de servicii de mystery
shopping. Compania evaluatoare trebuie să aibă la baza minim doua
arii de expertiză: specializarea în cercetări de marketing, pentru
a putea concepe şi a cuantifica în mod corect un chestionar de
evaluare şi experienţa în “customer care”, pentru a consilia
managementul în stabilirea criteriilor de excelenţă în relaţia cu
clienţii. În plus, trebuie să vă ajute cu recomandări concrete
pentru îmbunatăţirea calităţii servirii. Este vital ca fiecare
companie să conştientizeze importanţa loializării clienţilor în
crearea şi menţinerea unei afaceri de succes, prin investiţia în
perfecţionarea continuă a angajaţilor săi, pentru a oferi de
fiecare data un serviciu excepţional. Aici îşi găseşte utilitatea,
pe lângă trainingul în “customer care” şi servicii de monitorizare
precum mystery shopping şi cercetarea gradului de satisfacţie al
clientului, deoarece: “Cum ai putea să îmbunătăţeşti ceva ce
nu este evaluat şi măsurat?”
Articol oferit de Cosmina Voichiţa Meseşan, Specialist în
Mystery Shopping şi Customer Care
”Concurenţa ta ştie mai multe despre clienţii tăi
decât tine?“
Vineri 27 Februarie 2015, orele 10.30 – 17 * Bucureşti,
Cotroceni Business Center
Seminar destinat companiilor orientate spre client, top & middle management!
Seminar destinat companiilor orientate spre client, top & middle management!
# Percepţia Clienţilor - singura realitate a pieţei
# Metode valoroase pentru a obţine informaţii despre Clienţii tăi şi despre Concurenţă
# 15 reguli de aur privind “Vocea Clienţilor”
# Implementarea unei campanii eficiente de Mystery Shopping
# “Vocea Clienţilor” - program de măsurare în timp real a percepţiei Clienţilor dvs. 365 zile / an
# 12 Metode prin care determini clienţii să revină
# Implementarea unei campanii eficiente de Mystery Shopping
# “Vocea Clienţilor” - program de măsurare în timp real a percepţiei Clienţilor dvs. 365 zile / an
# 12 Metode prin care determini clienţii să revină
“O carte pentru tine, o carte pentru excelenţă, o carte
pentru viitor!”
La fiecare înscriere vă oferim bonus ghidul “Mystery Shopper”, singura carte de specialitate publicată în România, iar un exemplar îl vom dona facultăţilor de profil din ţară!
Beneficii:
La fiecare înscriere vă oferim bonus ghidul “Mystery Shopper”, singura carte de specialitate publicată în România, iar un exemplar îl vom dona facultăţilor de profil din ţară!
Beneficii:
~ Menţine un grad ridicat de retenţie a clienţilor, care duce
automat la creşterea profitabilităţii.
~ Previne anumite pierderi financiare cauzate de identificarea
incorectă a nevoilor clienţilor sau de neindentificarea la timp a
problemelor cu care se confruntă aceştia.
~ Reduce semnificativ costurile clasice de publicitate,
deoarece clienţii devin avocaţi ai brand-ului tău.
~ Determină o atmosferă plăcută de lucru, crescând motivarea
angajaţilor şi reducând fluctuaţia personalului.
Trainer: Cosmina Voichiţa
Meseşan,Customer Care & Mystery Shopping
Specialist
Autoarea primului ghid “Mystery Shopper” din România, Speaker la conferinţa Business Days
Apariţii Media: Forbes, Ziarul Financiar, Capital, Adevărul, HotNews, AvocatNet Wall Street, Săptămâna Medicală, Curierul Naţional, Horeca, Travel Advisor etc.
Autoarea primului ghid “Mystery Shopper” din România, Speaker la conferinţa Business Days
Apariţii Media: Forbes, Ziarul Financiar, Capital, Adevărul, HotNews, AvocatNet Wall Street, Săptămâna Medicală, Curierul Naţional, Horeca, Travel Advisor etc.
Testimonial: "Ideea reţinută şi pe care o voi pune în practică: Reinventează-te! şi Ascultă cu atenţie! Cursuri excelente, interactive. Cosmina - fantastică! Mulţumesc pentru oportunităţi şi idei." (Magda Zamfir - Customer Care Manager, Perfect Tour, Bucureşti)
Investiţia:
350 Ron + Tva * / persoană / o zi de training / 6 h
900 Ron + Tva * / 3 persoane înscrise de la aceeaşi companie
Pentru a vă rezerva participarea la aceste seminarii, vă rugăm
să ne trimiteţi
datele dvs. de contact şi de facturare la adresa de
Email: [email protected] / Tel. 0725 928
600 / www.solutiideafaceri.ro
Vă stăm la dispoziţie şi pentru stabilirea unui program de monitorizare şi îmbunătăţire a serviciului oferit clienţilor personalizat companiei dvs. - oriunde în ţară!
Mystery Shopping * Training – Customer Care * Studii de
Marketing * Consultanţă