Cea de-a doua ediție a ghidului “Mystery Shopper” - autor
Cosmina Voichita Mesesan, singura carte de specialitate publicată
în România, va fi lansată pe 23 martie orele 17-19 la
Libraria Eminescu și, exclusiv pentru manageri
și antreprenori, în cadrul simpozionului „Management for
Customer Service Excellence”, pe data de 17
martie la hotel Marshal Garden.
Cartea “MYSTERY SHOPPER” se adreseză agenţilor economici care
conştientizează importanţa oferirii unui serviciu excepţional
clienţilor pentru sporirea profitabilităţii lor pe piaţă, dar și
acelor persoane care doresc să înveţe cât mai mult din tainele
Mystery Shopping-ului şi să profeseze în acest domeniu.
Realitatea pieţei româneşti este încă departe de standardele
internaţionale de calitate, confirmată şi de cele 13 studii de
Mystery Shopping efectuate pe domenii precum: retail, on-line,
bancar, medical, dental, farma, telecom, învățământ, transporturi -
benzinării sau HoReCa, care sporesc şi mai mult valoarea prezentei
lucrări.
„Tainele activităţii de Mystery Shopping le-am descoperit acum
12 ani, pe meleaguri îndepărtate, unde serviciul oferit clienţilor
ajunge deseori la excelenţă - chiar acolo în “Oraşul Îngerilor”,
Los Angeles. Absolvisem în ţară o universitate de renume cu profil
economic, însă până la acea dată cărţile de cercetări de marketing
de la noi nu ascundeau printre filele lor un asemenea concept.
Revenind în 2008 pe meleaguri natale, m-a frapat realitatea pieţei
şi lipsa interesului faţă de client al multor antreprenori şi
angajaţi. Am crezut atunci cu tărie că pot să schimb ceva, că
trebuie să împărtăşesc puţin din experienţa mea acumulată peste
hotare pentru a îmbunătăţi serviciile şi a aduce clientul la
adevărata lui valoare.” – relata în filele cărţii Cosmina Voichița
Meseșan, General manager la VBS - Business Solutions.
Adăugați o legendă |
Ce este mai exact Mystery Shopping-ul, și cum poate fi
folosit în firmele din România?
Termenul de Mystery Shopping reprezintă o cercetare calitativă
de marketing (la limita cantitativului, după unii specialişti),
care presupune evaluarea obiectivă de către un client sub acoperire
a serviciilor oferite de către firma analizată (amabilitatea,
corectitudinea şi cunoştinţele angajaţilor, paşii vânzării,
produsele oferite, timpul de aşteptare, ambianţa etc.) printr-un
chestionar completat ulterior sau o descriere narativă, care este
în concordanţă cu procedurile interne ale companiei şi standardele
excelenţei în “customer service”.
“Avantajele care vor susţine succesul pe termen lung în
programul de monitorizare a serviciului oferit clienţilor prin
serviciul de Mystery Shopping vor rezulta din faptul că niciodată
nu vom putea îmbunătăţi ceva care nu este monitorizat şi măsurat.
În plus, calitatea serviciului oferit clienţilor este factorul de
bază care contribuie la satisfacţia lor și implicit la menținera
unei afaceri profitabile.” menționa Cosmina Voichița Meseșan,
autoarea cărții “Mystery Shopper”
Deşi orice companie ar avea mare nevoie de serviciul de
Mystery Shopping pentru a putea monitoriza și îmbunătăți
realaționarea cu clienții, majoritatea nu sunt dispuse să accepte
un feedback obiectiv și nu conștientizează importanța pe care o are
satisfacția clienţilor în crearea şi menţinerea unei afaceri de
succes.
Cum este piața din România, comparativ cu cea din
SUA?
Piaţa din SUA și vestul Europei este cu siguranţă mult mai
matură. În România acest tip de monitorizare este încă la stadiul
incipient, conceptul nefiind cunoscut de toți antreprenorii sau
managerii, în plus există multe concepte greșite introduse în
practică. Apoi, problema principală e că la noi încă nu se pune cum
trebuie accentul pe calitatea serviciului oferit, ci continuăm să
mergem pe principiul "las-o că merge și așa".
„Una dintre cele mai mari erori de concepţie întâlnite în
România este legată chiar de scopul acestor acţiuni de monitorizare
şi anume că obiectivul este evaluarea angajaţilor, mustrarea sau
recompensarea lor. Acestă eroare gravă întâlnită destul de frecvent
duce la o tensiune sporită în rândul angajaţilor evaluaţi, care de
cele mai multe ori nu este constructivă. Este vital să să folosim
programul de Mystery Shopping pentru stimularea performanţelor
angajaţilor, nu pentru intimidarea lor sau pentru a determina
concedieri. Obiectivul acestui program de monitorizare este
îmbunătăţirea serviciului oferit clienţilor, iar pentru aceasta
este nevoie să se caute soluţii şi nu vinovaţi.” recomanda Cosmina
Voichița Meseșan, autoarea cărții “Mystery Shopper”
De ce ar dori un tânăr să devină un client misterios sau
sub acoperire?
În România nu se poate vorbi de o meserie “full time”, însă
majoritatea celor care activează ca şi Clienţi sub acoperire sau
misterioşi şi colaborează ocazional pe acest tip de proiecte, sunt
stimulaţi de ideea că îşi doresc să schimbe ceva în modul de
servire a clienţilor, iar să fie într-o “misiune secretă de
evaluare” este pentru ei o activitate extrem de interesantă. În
plus, ei au posibilitatea să ia masa la cele mai bune restaurante
din oraș sau să dispună de mici gratuități la cumpărături, service
auto gratuit și alte mici recompense.
Chiar dacă agenţii de Mystery Shopping corespund tipologiilor
de clienţi obişnuiţi (şi de obicei sunt) şi aproape oricine poate
deveni client misterios, aceştia trebuie să cunoască normele de
etică impuse în această activitate, să fie special instruiţi să
evalueze şi să raporteze informaţiile observate.
“Calitatea de Mystery Shopper sau client sub acoperire mi-a
oferit posibilitatea de a lua masa gratuit la cele mai bune
restaurante din oraş, de a dispune de mici gratuități la
cumpărături, totul printr-o muncă uşoară şi incitantă, în timpul
liber. În plus, îmi aduc aportul la îmbunătățirea serviciilor
oferite nouă, clienților.” Angela Lăpuşte - Economist, mamă şi
Mystery Shopper.
Simpozionul „Management for Customer Service Excellence” - 17 martie, hotel Marshal Garden, este dedicat companiilor orientate către client: manageri; antreprenori; directori de resurse umane, vânzări, customer care sau PR.
Simpozionul „Management for Customer Service Excellence” - 17 martie, hotel Marshal Garden, este dedicat companiilor orientate către client: manageri; antreprenori; directori de resurse umane, vânzări, customer care sau PR.
Programa evenimentului:
Concurența ta știe mai multe despre clienții tăi decât
tine?
Mystery Shopping - barometrul satisfacției clienților, 13
studii de caz
* Cosmina Voichița Meseșan - Consultant Mystery Shopping și
Customer Care, General manager la VBS – Business Solutions
Abilități de Customer Service în era digitală *
Doru Dima - doctor în Psihologia Muncii și Organizațională, General
manager la Great People Inside
Leading Customer Experience & Loyalty * Loredana
Negoita - Had of Customer Experience, grupul City Grill
Puterea de convingere a paralimbajului*
Alexandru Agarici - General manager al Școlii de Expresivitate în
Vorbire
Customer Care, din pasiune pentru oameni* Razvan
Dincă - Leadership Trainer, Motivational Speaker
Generarea și menținera calității serviciilor*
Prof. univ. Nicolae George Drăgulănescu - Secretar general,
Fundația Română pentru Promovarea Calității
Investiție participare simpozion: 350 Ron / persoană* 10 % Discount - pentru min. 3 persoane înscrise de la aceeaşi companie
Bonus: “Mystery Shopper”- ediția a doua, singura carte de specialitate din România
DETALII: Tel. 0725 928.600 / E-mail: [email protected]
Înscrieri: http://www.surveygizmo.com/s3/3319503/Simpozion