Cât de posibilă este o etichetă curată a pâinii?

Astăzi toată lumea vrea ca eticheta produsului pe care-l cumpară să fie „curată”. Adică să nu contină ingrediente care ar putea fi codificate conform legislației prin acele cifre indezirabile cunoscute sub numele de E-uri. Tensiunea dintre dorința consumatorilor de a mânca produse „curate”, goana retaileri-lor pentru a le oferi aceste produse și capacitatea industriei de a le crea sunt formidabile. Pentru că, dacă aproape orice în domeniul fabricării pâinii a putut fi înlocuit cumva prin soluții care să nu implice „E-uri”, termenul de viață de la raft, adică păstrarea pe termen lung a pâinii fără ca aceasta să fie afectată de alterări microbiene rămâne încă o provocare majoră. Comerțul modern implică lanțuri logistice lungi incompatibile cu termenele de valabilitate scurte. O pâine trebuie să fie fabricată azi, livrată la o platforma logistica mâine și transportată apoi catre diverse puncte de v...